ventura87 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Har nettopp bestilt meg Primare forsterker og DynAudio høyttalere, og er veldig fornøyd med oppsettet. Jeg har tenkt å primært bruke PC som lydkilde, men for å få god lyd i anlegget må jeg oppgradere lyden i PCen min. Kan noen anbefale meg et bra lydkort? Eller er det ultimate og eneste valget å kjøpe f.eks DacMagic til ca 2500,- ? Jeg søkte litt rundt og fant dette som hørtes mystisk bra ut: USB lydkort med optisk utgang. Hva anbefaler forumpanelet? (som helst ikke koster skjorta!) Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Kjenner ikke til artikkelforfatteren for det sistnevnte "USB lydkort"-et, anbefaler kanskje å ta en titt på Lyd- og Bilde sine nettsider evt. kanskje høre med noen på AVForumet Generelt så kan det jo sies at den sistnevnte ikke gjør noe annet enn å formidle lyden heldigitalt fra programvaren/kilden til forsterkeren, som forsåvidt ikke gir noe kvalitetstap. Forskjellen derimot er at en god DAC forbedrer lydkvaliteten fra så og si samtlige kilder, og spesielt klarer å forbedre komprimerte media for å hente ut den beste mulige kvaliteten. Du får lese litt tester på DacMagic og evt. tilsvarende modeller, men ser uansett ut til at denne er ganske så flott til prisen, men har fått litt ymse negative kommentarer i L&B, men det kan jo være at de har et budsjett på 5-10x mer.. (en to) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Et tips fra den store jungelen: The Bloat fra Hippo Hifi Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Oi, den der virket ganske snedig, skal sjekke ut den selv til mine beyerdynamic / PC Rundt 2100 kr med RCA, inkl. frakt og mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå