Gå til innhold

DivX til Harddisken i stedet for CD

Anbefalte innlegg

Hei

Startet med kopiering av DVD til DivX i går, fulgte instruksjoner som jeg fant på DinSide/data. Der var det anbefalt å kopiere til 2 CD plater. Dette tok vannvitiig lang tid. 3t og 45min på 96min film. (AMD 1.4Mhz) og det dumme er jo at ungene ikke finner ut av at de må starte den andre filen når første del av filmen er slutt. Poenget mitt er at jeg vil lagre alle ungenes DVD filmer på harddisken ikke på CD men vil jo ha best mulig kvalitet. (Har bra med HD plass). Kan noen anbefale meg hva jeg skal gjøre. Skal teste kopiering til 1 CD plate i ettermiddag for å se hvordan kvaliteten blir i forhold.

Hilsen Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet med automatiserte programmer som EasyDivx er at du får færre valgmuligheter. Dette programmer trenger bare å vite om du vil ha 1 eller 2 CD-er så stiller det inn parameterene i codec'en slik at den får 1 eller 2 filer som er nært oppunder en cd i størrelse. Dette er jo kjekt siden de flese ønsker å lagre kopiene sine på en cd.

Ulempen med å få større frihet til å gjøre det du vil er at du må skjønne mer for å faktisk få det som du vil. Det er også som oftest flere ting å installere og mer å lese før man kommer i gang, men når man først har vært igjennom det går det jo mye enklere neste gang. Jeg anbefaler fortsatt http://nickyguides.digital-digest.com/ . Her er det artikler om menge forskjellinge fremgangsmåter og programmer. For nybeggynnere er nok "Convert DVDs with Flask Mpeg" den enkleste og den gir bra resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...