Gå til innhold

Er pc`n min litt for varm?


Anbefalte innlegg

Hjelp!

 

 

 

Jeg lurer på om pc`n min er for varm.

 

 

Spec:

 

 

AMD 965 BE 3.4GHz

 

ati XFX 5770 "XXX"

 

Gigabyte GA-MA785GT-UD3H, Socket-AM3

 

4 Gb ram

 

 

Chieftec Smart Series 550W PSU

 

 

CM Storm Scout Midi Tower

Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak

 

 

Før var noen av dem rundt 30. Så av installerte jeg det og installerte det 2mnd senere.

 

 

 

Se bilde (Dette er når jeg bare skriver dette og har oppe et par programmer bla.Steam):

post-193792-1276711999,363_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Ah, så feil på Temp1 og Core. Var litt varm, ja. Åssen kjøler har du? Har du sjekket om du har støv i kjøleribbene dine?

 

 

Har ikke noe annet enn viftene på kabinettet.

 

Pc`n bråker også ganske mye. Viftene kjører liksom full gass.

 

Det begynner å bli litt varmt mot sommeren..

 

Mulig jeg bare burde formatere den? Kanskje det er Bare noen innstillinger?

Lenke til kommentar

Hvis du laster ned hwmonitor kan vi lettere se hva de forskjellige temperaturene dine er.

 

Link: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor-pro/versions-history.html

 

 

Men slik jeg tolker det du har postet så er cpu temperatur relativt høy og skjermkort mere normalt. Er det cpu viften som går på 2600rpm? Hvis ikke. så kan du åpne kabinettet og sjekke at den går som den skal. Når du først har døren oppe så kan blåse bort støv (hvis du finner noe).

 

Er det mye støv der så er det mest sannsynlig det som er problemet ditt. Støv øker temperaturen drastisk.

Lenke til kommentar

Kan det kanskje være samme problem som her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1234725

Vet ikke helt hva trådstarteren mener med at han "satt den til 5%" men.

 

Nå er ikke temperaturen din så ille, hvordan er den etter litt arbeid? Du kan la hwmonitor programmet gå i bakrunnen mens du kjører igang et spill eller liknende (10-15 min) og se hva maks temp blir.

 

Du kjører stock cpu kjøler eller? Sjekket du forresten om det var mye støv i maskinen?

Endret av magb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det kanskje være samme problem som her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1234725

Vet ikke helt hva trådstarteren mener med at han "satt den til 5%" men.

 

Nå er ikke temperaturen din så ille, hvordan er den etter litt arbeid? Du kan la hwmonitor programmet gå i bakrunnen mens du kjører igang et spill eller liknende (10-15 min) og se hva maks temp blir.

 

Du kjører stock cpu kjøler eller? Sjekket du forresten om det var mye støv i maskinen?

 

 

 

Hvordan kan jeg endre på minimum prosessor bruk?

 

ja, det er stock cpu kjøler.

 

Det er støv i maskinen ja. Rundt en kvart millimeter overalt. Det er ikke noe spesielt støv på hovedkortet, det er mest på skjermkortet. På cpu viften var det to-tre hybelkanin på hvert blad (fikk det fjernet)

 

Hvordan skal jeg få fjernet alt støvet? Går det å bruke støvsugeren veldig forsiktig?

 

Ikke prøv å foreslå å kjøpe noe. Det gjør jeg senere når jeg skal kjøpe nye deler

 

 

Er det noen andre som har tatt 3Dmark06 (ikke registrert)? Vet ikke om det er bare sånn det er eller om det er meningen at man skal få 1FPS på cpu testen.

 

 

 

 

 

 

 

Etter 10-15 minutter med 3dmark06 benchmark:

post-193792-1276799696,2561_thumb.png

Lenke til kommentar

60 grader ved load er egentlig ikke så ille en varm sommerdag. Hadde du fjernet litt støv så hadde dte nok blitt enda bedre.

 

Den beste måten å gjøre dette på er å kjøpe trykkluft på boks. Selv har jeg også brukt hårføner med munnstykke og støvsuger. Noen sier støvsuger er litt skummelt med tanke på statisk elektrisitet, men maskinen min overlevde uten problemer :)

Lenke til kommentar

60 grader ved load er egentlig ikke så ille en varm sommerdag. Hadde du fjernet litt støv så hadde dte nok blitt enda bedre.

 

Den beste måten å gjøre dette på er å kjøpe trykkluft på boks. Selv har jeg også brukt hårføner med munnstykke og støvsuger. Noen sier støvsuger er litt skummelt med tanke på statisk elektrisitet, men maskinen min overlevde uten problemer :)

 

 

Takk! :D

 

 

Har merket at det er akkurat som om cpu vifta kjører fullt hele tiden.

 

Det er ikke så veldig høyt, jeg kan leve med det. Det eneste problemet er at det høres ut som jeg har verdens kraftigste maskin når noen er på besøk. :p

Endret av gallsman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...