Elefantmesteren Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 har du en htc-telefon? ta og kjør en quadrant benchmark, og se hva slags fps du får på grafikkytelsen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg har ingen HTC-telefon nei, og nå er det heller ikke alle HTC-telefoner som har så kraftige grafikkbrikker. Men hvis det viser seg at et benchmark-verktøy har dårlig ytelse på slike telefoner men får bedre ytelse på 3DS med den nevnte brikken så skyldes det en kombinasjon av prosesser i bakgrunnen og dårlig optimalisering, hovedsaklig det sistnevnte. Jeg reagerer med stor undring på hvorfor Nintendo "smeller til" med en brikke med så gammeldags teknologi som begrenser veldig hvilke grafiske effekter som kan lages og som begrenser mulighetene for optimalisering. Det er faktisk ikke lenge siden jeg satt og vurderte om støtte for fixed pipeline skulle droppes i et av prosjektene som jeg er involvert i, det er rett og slett ikke slik grafikk gjøres på moderne grafikkbrikker. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 kanskje det får ned prisen og øker batteritiden litt? dunno Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Prisen er trolig et nøkkelord her, siden dette er en betydelig mindre avansert grafikkbrikke. Men at batteritiden har vært drivkraften her har jeg mindre tro på når telefoner kan bruke kraftigere grafikkbrikker samtidig som de driver GSM, 3G og alt mulig annet og 3DS muligens har plass til et større batteri. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Til sammenligning har blant annet Nokia N900 og diverse HTC-telefoner SGX530 med 14 MPoly/s og OpenGL ES 2.0, disse telefonene vil da være i stand til å vise bedre grafikk. Så mye snakk om grafikk og teknologi. Det som er viktig er jo spillene. Dessuten er jo N900 en god del dyrere enn 3DS sannsynligvis vilb li. Prisen er trolig et nøkkelord her, siden dette er en betydelig mindre avansert grafikkbrikke. Men at batteritiden har vært drivkraften her har jeg mindre tro på når telefoner kan bruke kraftigere grafikkbrikker samtidig som de driver GSM, 3G og alt mulig annet og 3DS muligens har plass til et større batteri. Batteritiden har sannsynligvis veldig mye med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg