Bytex Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg er sjeleglad for at DSi XL kom, jeg. Lite hadde for liten skjerm så jeg alltid fikk vondt i nakken når jeg spilte. Det gjør jeg ikke nå lengre. Tar den aldri med ut likevel, så størrelsen gjør ingenting. Håndholdte konsoller har forresten vært en hit siden sent på 70-tallet når Game&Watch LCD-spillene kom i haugevis. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hvorfor regnes ikke PS1, 2 og 3 sam "samme konsoll"? Fordi man kan ikke spille de samme spillene på dem. Du kan da spille PS1 spill på PS2, og var det ikke slik at man kunne spille de fleste PS2 spill på PS3? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hvorfor regnes ikke PS1, 2 og 3 sam "samme konsoll"? Fordi man kan ikke spille de samme spillene på dem. Du kan da spille PS1 spill på PS2, og var det ikke slik at man kunne spille de fleste PS2 spill på PS3? Det er da uinteressant, man kan ikke spille PS3-spill på PS2. Tenk deg det kaoset om man bare skrev på spill at de var til "playstation". Så klart må man skille mellom om de er til "playstation 3" eller "playstation 2". Men man skiller ikke på om de er til slim eller ikke, fordi det er SAMME GENERASJON. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå for å være ærlig. Endret 17. juni 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 "DS, DS Lite, DSi og DS XL" Er en og samme generasjon. Mens 3DS blir neste generasjon. Men kan jo ikke spille 3DS spill på en DSi! Men Fra DS til 3DS blir jo ca det samme som oppgraderingen fra Gameboy Color til Gameboy Advance Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 fælt å 3d liksom skulle "ta av" da?.. BAre ne liten gimmick Det trodde jeg også, men nå er jeg veldig spent på 3DS. Nintendo ville nok ikke bare slengt 3D tilfeldig inn hvis det var en gimmick. I følge dem er 3D noe som gjør det enklere for folk å spille "3D-spill" (f.eks. Mario Galaxy). Mange har problemer med å orientere seg i gamle 3D-spill, men med "ekte 3D" blir det plutselig mye enklere. Så her har Nintendo gjort noe for å få spill ut til enda flere. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 fælt å 3d liksom skulle "ta av" da?.. BAre ne liten gimmick Det trodde jeg også, men nå er jeg veldig spent på 3DS. Nintendo ville nok ikke bare slengt 3D tilfeldig inn hvis det var en gimmick. I følge dem er 3D noe som gjør det enklere for folk å spille "3D-spill" (f.eks. Mario Galaxy). Mange har problemer med å orientere seg i gamle 3D-spill, men med "ekte 3D" blir det plutselig mye enklere. Så her har Nintendo gjort noe for å få spill ut til enda flere. Japp, merker det spesielt i Galaxy, når kamaravinkelen er helt rar og jeg skal treffe en block feks Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hvis det stemmer at GPUen blir DMPs Pica200 så blir jeg skuffet. Denne skal bare støtte OpenGL ES 1.1 og dermed ha fixed pipeline, som mildt sagt vil være en begrensning for spill og vil medføre at grafikken ikke vil være i nærheten av hva de andre konsollene klarer. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 hvorf ikk du vite det? folk sier vel at grafikken er på nivå med wii på noen spill, kan umulig være dårlig? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 http://www.engadget.com/2010/06/20/dmps-pica200-gpu-is-the-power-behind-nintendo-3ds-video/ http://www.geeks3d.com/20100621/pica200-nintendo-3ds-gpu-opengl-es-1-1-demo/ samt pressemelding (se siste link). Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 og den videoen i øverste link er det GPUen kan klare? så ganske sweet ut spør du meg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det hevdes ja, men hvis du studerer grafikken så er det på ingen måte på høyde med spill i dag. Dessuten så begrenser det seg veldig hvor godt grafikken kan optimaliseres i tillegg til at det er vanskelig å få til grafiske effekter. Men det finnes da gode løsninger som nVidias Tegra og PowerVR SGX, f.eks. SGX535 (også kjent som Intel GMA 500) skal ha 28 MPoly/s mot Pica200 som hevdes å ha 15.3 MPoly/s, i tillegg til at SGX535 støtter OpenGL ES 2.0 (og vil støtte kommende OpenGL ES med SM4), og det ser ut til at SGX535 er en del kraftigere uten at vi kan stole blindt på tallene. Og det burde ikke være nødvendig å si at ytelsen ikke vil bli all verden. Til sammenligning er det (upålitelige) rykter om at neste PSP får en åttekjernes SGX543MP8 på 532 MPoly/s. Det har blitt hevdet at 3DS skal kunne måle seg med Xbox360 og PlayStation 3 (bortsett fra oppløsningen åpenbart), noe som jeg har vært skeptisk til hele tiden. For meg ser det mer ut som 3DS vil være på nivå med originale Xbox eller litt kraftigere enn den. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 vet ikke jeg, men den videoen så uansett bra ut. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 vet ikke jeg, men den videoen så uansett bra ut. Enig der :!: Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det var vel ingen som strengt tatt trodde på at den var i nærheten av PS3/X360-ytelse. Bare tenk på strømforbruket. Nintendo har også alltid lagt seg på et fornuftig prisnivå på selve maskinen. Hadde forventet Gamecube/Wii-grafikk og det er vel omtrent der landet ligger. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Litt bedre enn Wii, er det ikke? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Nå har ikke jeg spesifikasjonene til Gamecube og Wii, men etter et raskt søk så ser det ut til at Gamecubes "Flipper" skal ha over 20 MPoly/s og Wiis "Hollywood" skal være "50% raskere". Om dette stemmer så blir 3DS ganske nøyaktig halvparten så rask som vi bare ser på antall polygon i sekundet (som er alt vi har). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Til sammenligning har blant annet Nokia N900 og diverse HTC-telefoner SGX530 med 14 MPoly/s og OpenGL ES 2.0, disse telefonene vil da være i stand til å vise bedre grafikk. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Når en konsoll krever egne spill som ikke fungerer på den gamle maskinen vil jeg kalle det en ny konsoll- Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Til sammenligning har blant annet Nokia N900 og diverse HTC-telefoner SGX530 med 14 MPoly/s og OpenGL ES 2.0, disse telefonene vil da være i stand til å vise bedre grafikk. jeg tror uansett 3DS vil kjøre skikkelige 3D-spill mye bedre enn de du finner på HTC og iPhone. er jo bare å ta en benchmark som måler grafikkytelse, og når benchmark-testen skal måle 3D-ytelsen lagger det som f med 3 til 4 bilder i sekundet (på min htc desire ihvertfall) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Da må du nesten forklare hvorfor PICA 200, en brikke som er dårligere utstyrt og mangler blant annet fragment program, skal yte bedre enn kraftigere brikker. Konkurrerende brikker har en mye mer programmerbar pipeline som ikke styres av ørten kall fra cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg