Gå til innhold

Nintendo smeller til med 3DS (DS)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo 3DS er jo neste generasjonen med håndholdt fra Nintendo. Blir akkurat som med generasjonsskiftet fra GameBoy Color til Gameboy Advanced. Har likt navn, men er en hel generasjon mellom.

Forøvrig skal det nevnes at maskinvaren har gjort et stort hopp med Nintendo 3DS, og lar utviklerne produsere spill med grafikk på nivå med Wii. Altså langt bedre enn Nintendo DS. Videre har de lagt til større skjerm, muligheten for å ta foto i 3D, og ikke minst en analog spake til styring. Spør du meg er det grunn nok til å klassifisere den som en ny generasjon håndholdt fra Nintendo.

Lenke til kommentar

å si at den ikke er en ny generasjons konsoll er ganske dumt, den har mye bedre hardware og nye funksjoner. og 2 skjermer har funket fint hittil, hvorfor/dan skulle de endre det? ta vekk en skjerm så den bare har 1 som psp, oller legge til enda en.. nintendo 3S? lol. hva er det playstation og xbox har nytt i ps3 og 360, bortsett fra nye funksjoner og bedre hardware?

Lenke til kommentar

å si at den ikke er en ny generasjons konsoll er ganske dumt, den har mye bedre hardware og nye funksjoner. og 2 skjermer har funket fint hittil, hvorfor/dan skulle de endre det? ta vekk en skjerm så den bare har 1 som psp, oller legge til enda en.. nintendo 3S? lol. hva er det playstation og xbox har nytt i ps3 og 360, bortsett fra nye funksjoner og bedre hardware?

Har noen her sagt at 3DS ikke er en ny konsoll?

Det jeg sa var at jeg synes Nintendo burde komme med en helt ny konsoll. Og med det mener jeg et helt nyskapende konsept som ikke bygger på eldre versjoner av DS. Jeg synes Nintendo godt kunne skapt noe helt nytt med nytt design/ny form, ny teknologi, nytt og mer nyskapende navn som ikke bygger på DS. Teknologien er jo nå oppgradert, men etter å ha sett forskjellen mellom f.eks. "vanlig" DS og DS Lite begynner man å lure på hva som er det store poenget. DSi hadde jo ikkeså veldig mye annet nytt en en litt mindre oppbygning, og regulerare lysstyrke på skjermene. Og nå når de har fortsatt med DSi, DSi XL, og nå også 3DS synes jeg de drar det litt langt. Som jeg sa, de modifiserer det seks år gamle DS-konseptet...

Om Nintendo hadde latt vær å lansere alle de forskjellige versjonene mellom DS og 3DS og heller stappet all den nye teknologien inn i en konsoll med et annet navn, mener jeg det ville vært mer spennende.

Jeg hadde den første versjonen av DS som ble solgt her til lands, og etter å ha hatt den i noen år før jeg solgte den, ønsker jeg ikke nå å "starte på nytt" med DS, selv om mye er endret. Men om de kommer med noe helt nytt er sjansen for at jeg vurderer å skaffe meg den ganske mye større.

Men som alle andre ting er jo dette ting som varierer fra person til person, men jeg foretrekker få versjoner av samme konsoll, men større endringer mellom de få versjoene.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Har noen her sagt at 3DS ikke er en ny konsoll?

Det jeg sa var at jeg synes Nintendo burde komme med en helt ny konsoll. Og med det mener jeg et helt nyskapende konsept som ikke bygger på eldre versjoner av DS. Jeg synes Nintendo godt kunne skapt noe helt nytt med nytt design/ny form, ny teknologi, nytt og mer nyskapende navn som ikke bygger på DS. Teknologien er jo nå oppgradert, men etter å ha sett forskjellen mellom f.eks. "vanlig" DS og DS Lite begynner man å lure på hva som er det store poenget. DSi hadde jo ikkeså veldig mye annet nytt en en litt mindre oppbygning, og regulerare lysstyrke på skjermene. Og nå når de har fortsatt med DSi, DSi XL, og nå også 3DS synes jeg de drar det litt langt. Som jeg sa, de modifiserer det seks år gamle DS-konseptet...

Om Nintendo hadde latt vær å lansere alle de forskjellige versjonene mellom DS og 3DS og heller stappet all den nye teknologien inn i en konsoll med et annet navn, mener jeg det ville vært mer spennende.

Jeg hadde den første versjonen av DS som ble solgt her til lands, og etter å ha hatt den i noen år før jeg solgte den, ønsker jeg ikke nå å "starte på nytt" med DS, selv om mye er endret. Men om de kommer med noe helt nytt er sjansen for at jeg vurderer å skaffe meg den ganske mye større.

Men som alle andre ting er jo dette ting som varierer fra person til person, men jeg foretrekker få versjoner av samme konsoll, men større endringer mellom de få versjoene.

DS, DS Lite, DSi og DSi XL var bare litt forskjelling utgaver av DS, mens 3DS er en helt ny konsoll, selv om den også har 2 skjermer. om du ikke liker DS kan du jo kjøpe en annen konsoll.

Lenke til kommentar

fælt å 3d liksom skulle "ta av" da?.. BAre ne liten gimmick

Rart at du sier det, når du tydeligvis ikke har prøvd det.

Men tro det eller ikke, 3D funker. Illusjonen av dybde er herlig.

Har selv bare prøvd 3d film, men tipper det vil funke like bra på spill, ikke minst når du ikke trenger briller.

Er nok ikke bare en liten gimmick du.

Ny teknologi blir ofte avist som en liten gimmick av enkelte, akkurat som filming på speilreflekskamera.

Lenke til kommentar

DS, DS Lite, DSi og DSi XL var bare litt forskjelling utgaver av DS, mens 3DS er en helt ny konsoll, selv om den også har 2 skjermer. om du ikke liker DS kan du jo kjøpe en annen konsoll.

Det står nå klart å tydlig i artikkelen at "Konsollen er som kjent en videreutvikling av DS", så om dette virkelig er en helt ny konsoll synes jeg de burde være litt mer kreative i valget av navn, og om de hadde eksprimentert litt med den fysiske utformingen hadde det ikke vært så dumt.

Hvordan kan du påstå at 3DS er en helt ny konsoll nå du selv sier at DS Lite, DSi og DSi XL var forskjellige utgaver av DS? Har du noen troverdige kilder?

Har jeg sagt at jeg ikke liker DS? Neida, jeg likte den første versjonen, og spill som MarioKart DS, Matroid Prime: Hunters, New Super Mario Bros. og Diddy Kong Racing DS, men i det siste synes jeg det har tatt av.

Lenke til kommentar

Det står nå klart å tydlig i artikkelen at "Konsollen er som kjent en videreutvikling av DS", så om dette virkelig er en helt ny konsoll synes jeg de burde være litt mer kreative i valget av navn, og om de hadde eksprimentert litt med den fysiske utformingen hadde det ikke vært så dumt.

Hvordan kan du påstå at 3DS er en helt ny konsoll nå du selv sier at DS Lite, DSi og DSi XL var forskjellige utgaver av DS? Har du noen troverdige kilder?

Har jeg sagt at jeg ikke liker DS? Neida, jeg likte den første versjonen, og spill som MarioKart DS, Matroid Prime: Hunters, New Super Mario Bros. og Diddy Kong Racing DS, men i det siste synes jeg det har tatt av.

3DS er en ny konsoll fordi den har kraftigere hardware og nye funksjoner som gjør at spill laget for den ikke kan fungere på de gamle versjonene av DS. xbox 360 og ps3 er vel også bare videreutviklinger av ps2 og xbox "1", men fremdeles nye konsoller.

Lenke til kommentar

3DS er en ny konsoll fordi den har kraftigere hardware og nye funksjoner som gjør at spill laget for den ikke kan fungere på de gamle versjonene av DS. xbox 360 og ps3 er vel også bare videreutviklinger av ps2 og xbox "1", men fremdeles nye konsoller.

Så om jeg forstår deg rett mener du også at PSPGo er en helt egen konsoll fordi den ikke kan spille UMD-er som de andre versjonene av PSP? Eller misforstår jeg nå?

PS2/PS3 mener jeg var litt annerledes i og med at det ikke da ikke var f.eks. PS2.1, PS2.2, PS2.3, PS2.4 osv. mellom PS2 og PS3, men med DS har det en periode virket som om den er i beta-stadie og dermed gjennomgår flere oppgraderinger under veis. Dermed kan det virke som om 3DS bare er enda en oppgradering i denne lange rekken av DS-er, og selv om spillene ikke kan spilles av eldre DS-er, vil jeg si den har mange likheter med de eldre versjonene.

Men om dere sier det er en helt ny konsoll er det sikkert det, men i mine øyne er det fortsatt bare en ny del i den lange rekken DS-er et nå er.

EDIT: Suder, det der bare usaklig. Å si min mening og synsvingel betyr ikke at jeg har driti meg ut. Dette er en diskusjon/meningsutveksling, ikke en kamp om heder og ære. Dette forumet heter diskusjon.no, og som wikipedia sier "diskusjon - en samtale hvor målet i alle fall til dels er å få fram sitt eget syn på en sak best mulig"

Kom med noe konstruktivt.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

DS Lite var en nødvendig oppgradering. DSi virket ganske unødvendig for meg, kun et dårlig kamera, og muligheten til å kjøpe småspill over nett. det betaler jeg ikke 2k for. DSiXL vet jeg ikke helt med, de større skjermene var sikkert bra for noen.

og PSP go bare kan laste ned spill, og den gamle PSP bare kan spille UMD, så er det vel en ny konsoll? bare med veldig lite nytt :/

Lenke til kommentar

Vi setter generasjonsskille når hardwaren inni blir oppdatert sånn at de nye spillene ikke kan spilles på forrige modell. Var det ikke noe mellom PS2 og PS3? Hva med PS2 slim? Og mellom første PSP og neste generasjons PSP? PSP Slim? PSPGo? Og PS3 slim, x antall forskjellige versjoner med forskjellige harddiskstørrelse. Xbox 360 premium, elite, pro, core, slim(var det det den het?) osv osv. Er nok ikke bare DS som har flere enn én modell innen samme generasjon. Som sagt, når hardware blir oppgradert sånn at software lagd på den nye modellen ikke virker på forrige så blir det en ny generasjon. Og det er tilfelle her med 3DS. Jeg er dog enig i at det ikke har vært like lett å se dette skillet denne gangen som det kanskje har vært med PS3, 360 osv.

Lenke til kommentar

Jeg ser på DS Lite som en nødvendig oppgradering fra de grusome skjermene og det stygge designet til den orginale DS

en. Men det hadde vært bedre om de hadde hoppet rett fra den orginale til DSi, og så ikkenoe mer :wee:

Hvorfor regnes ikke PS1, 2 og 3 som "samme konsoll"? De er da bare oppgraderinger. Med bedre grafikk, ytelse osv. Det samme er det jo med 3DS. ALT er bedre

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...