Callisto Star Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei, jeg greier ikke å få containeren min til å utvide seg etter innholdet. I container har jeg en div box som heter content, og denne får jeg til å utvide seg ved å bare ikke spesifesere noen height. Dette fungerer ikke på container. Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Den skal då gjere det automatisk trudde eg. Nytter du nokon position elementer? Dei bruker å lage ein del kvalme, prøver personleg å unngå position:absolute så langt det er mogleg.. Du har ikkje moglegheit til å poste lenke/kode? Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 #container { width:990px; height:840px; background-color:#444444; text-align:center; margin-top: 0px; margin-right: auto; margin-bottom: 0px; margin-left: auto; position:relative; } Sånn ser css'en til containeren ut. Hvis jeg fjerner position:relative; blir alt div boxene som er inni plassert i forhold til body, altså når jeg har left:10px; på innhold, havner den 10 px fra body. Har ikke siden på nett. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Har du moglegheit for å få sida på nett? Eg trur nok det er position som gjer det. Endret 18. juni 2010 av steffenz Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Er ikke så keen på det Jeg endra positionen til alle div-boksene til relative, men da fikk jeg ikke innhold til å komme ved siden av menyen (menyen er venstrestilt), den kom bare under Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Det hadde som nemt vaert mykje enklare om du hadde komt med koden. Då er det lettere å forklare korleis du kan gjere det. Dersom du skal ha ein meny til venstre kan du jo berre sette denne til float:left og ha float:right på det som skal vere på hogre side? Då slepp du iallefall å nytte position:absolute eller relative. Eg nytter somregel aldri desse. Berre på elementer som skal vere absolutte, logisk nok. Har forresten ikkje norske bokstaver her, håper du forstår likevel Har berre å. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå