T.O.E Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 21:27' timestamp='1278185271' post='15890605] Det går nok andre veien. Hvordan kan det gå andre veien? Ganske enkelt fordi mennesker flest ønsker et ordenlig liv. som jeg sa, du plukka ut en setning. Så fortell meg IHS. Siden jeg prøvde så hardt og lenge på å bli kristen, men gjorde det tydligvis feil, kan du fortelle meg hvordan man blir kristen? Og ikke svar noe så kjipt som "Du må åpne deg for Gud" eller noe lignende. for jeg vetta faen hvordan jeg gjør det. Som sagt, jeg prøvde å be en gang! Gi meg noe konkret å gjøre! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 22:58' timestamp='1278190680' post='15891110] [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 21:27' timestamp='1278185271' post='15890605] Det går nok andre veien. Hvordan kan det gå andre veien? Ganske enkelt fordi mennesker flest ønsker et ordenlig liv. som jeg sa, du plukka ut en setning. Så fortell meg IHS. Siden jeg prøvde så hardt og lenge på å bli kristen, men gjorde det tydligvis feil, kan du fortelle meg hvordan man blir kristen? Og ikke svar noe så kjipt som "Du må åpne deg for Gud" eller noe lignende. for jeg vetta faen hvordan jeg gjør det. Som sagt, jeg prøvde å be en gang! Gi meg noe konkret å gjøre! Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere. Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag. For min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk. Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Slik den levende Far har sendt meg, og jeg lever ved ham, slik skal også den som spiser meg, leve ved meg. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Hva er din definisjon på hans blod og legme da? For hvis du hinter til de pappkjeksene og saft/vin vi får ved nattverd, så har jeg godt igjennom en god del av slike måltider! Ikke glem, jeg er veldig aktivt involvert i det kristne miljøet. Jeg har blitt bedt for på scenen, prøvd healing på (feila sefølgelig) ++. For guds skyld, jeg var jo på Get Focused! Endret 3. juli 2010 av Magnus :) Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Så jeg som har vært med på nattverd, spist Jesu legeme og drukket hans blod, én gang, bare 'for the lulz', jeg er kristen? EDIT, sånn til info: Jeg er sentralstyremedlem i Humanistisk Ungdom, Human-Etisk Forbunds ungdomsorganisasjon. Endret 3. juli 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 23:36' timestamp='1278193000' post='15891240] [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 22:58' timestamp='1278190680' post='15891110] Så fortell meg IHS. Siden jeg prøvde så hardt og lenge på å bli kristen, men gjorde det tydligvis feil, kan du fortelle meg hvordan man blir kristen? Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere. Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag. For min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk. Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Slik den levende Far har sendt meg, og jeg lever ved ham, slik skal også den som spiser meg, leve ved meg. Hva er din definisjon på hans blod og legme da? Brødet og vinen som de kristne spiser og drikker, er Jesu Kristi kropp og blod. "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod" De kristne har felles kropp og ånd med Jesus Kristus. De er ett med Jesus Kristus. Det er nettopp denne foreningen med Jesus Kristus som gjør en person kristen. Du kan ikke bli kristen på noen annen måte, Magnus Endret 4. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Så jeg som har vært med på nattverd, spist Jesu legeme og drukket hans blod, én gang, bare 'for the lulz', jeg er kristen? Nei, hvis du ikke tror at det er Jesu Kristi kropp og blod, har det negativ effekt. Endret 4. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 >Nei, hvis du ikke tror at det er Jesu Kristi kropp og blod, har det negativ effekt. Finnes mange bedre guder og gudinner å bruke tiden på fremfor å spise og drikke jødeliket. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Så jeg som har vært med på nattverd, spist Jesu legeme og drukket hans blod, én gang, bare 'for the lulz', jeg er kristen? Nei, hvis du ikke tror at det er Jesu Kristi kropp og blod, har det negativ effekt. Da blir du bare kannibal! Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Da blir du bare kannibal! De kristne har felles kropp og ånd med Jesus Kristus. De er ett med Jesus Kristus. Det er nettopp denne foreningen med Jesus Kristus som gjør en person kristen. Finnes mange bedre guder og gudinner å bruke tiden på fremfor å spise og drikke jødeliket. Nei, hvis du ikke tror at det er Jesu Kristi kropp og blod, har det negativ effekt. Ja, skal si enkelte får sagt det gitt... Sannelig noen fantastisk skarpe hoder her. Jeg bor langt utpå rismarken i Thailand. Hva med disse? Det er jo ingen her som gir folka som bor her, dvs. millioner av mennesker. Hverken kunnskap (dumskap), kjeks eller saft, slik at de har mulighet til å bli kristen og unngå et liv i helvete. Hvordan kan helt uskyldig mennesker som aldri har hørt om kristendom eller som ikke vet noenting om denne religionen dømmes til noe som de ikke er skyldig i. bare denne logikken får meg helt kvalm. Kristne og muslimer er desidert verste sort etter min mening. Jeg kan på ingen måte respektere slike innsnevrede syn på ting. Tidligere måtte jeg gjøre det slutt med en dame fordi hun viste seg etter noen dater å være hellig overbevist om dette vrøvlet. Etter en liten diskusjon ba jeg henne bare å ryke og reise for jeg takler rett og slett ikke slike folk. Til sist du IHS, hvordan vet du med sikkerhet at ikke bibelen er laget av djevelen, i et forsøk på å lure dere? Jeg vet svaret, men når IHS ligger diskusjonen på et så enormt lavt plan som han velger så får vel vi ta dette med teskje videre. Ei heller at noen kristne kan backe han opp, viser bare at resten av gjengen bevisst beskytter seg mot kritiske spørsmål, slik at de videre kan leve i sin halleluja-verden og føle seg overlegen ikke-troende. Endret 4. juli 2010 av schtrongl 1 Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Så jeg som har vært med på nattverd, spist Jesu legeme og drukket hans blod, én gang, bare 'for the lulz', jeg er kristen? Nei, hvis du ikke tror at det er Jesu Kristi kropp og blod, har det negativ effekt. Jeg er IKKE overrasket over at det å være kristen IGJEN koker ned til å kreve blind tro... 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Innlegget mitt var ment ironisk. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hvordan kan helt uskyldig mennesker som aldri har hørt om kristendom eller som ikke vet noenting om denne religionen dømmes til noe som de ikke er skyldig i. bare denne logikken får meg helt kvalm. Kristne og muslimer er desidert verste sort etter min mening. Jeg kan på ingen måte respektere slike innsnevrede syn på ting. Du gjør en stor tabbe dersom du innbiller deg at det er du som definerer skyld og ikke "gud". Skulle din logikk være så god at den overgår guds dømmekraft? Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Hvordan kan helt uskyldig mennesker som aldri har hørt om kristendom eller som ikke vet noenting om denne religionen dømmes til noe som de ikke er skyldig i. bare denne logikken får meg helt kvalm. Kristne og muslimer er desidert verste sort etter min mening. Jeg kan på ingen måte respektere slike innsnevrede syn på ting. Du gjør en stor tabbe dersom du innbiller deg at det er du som definerer skyld og ikke "gud". Skulle din logikk være så god at den overgår guds dømmekraft? Du gjør en stor tabbe dersom du innbiller deg at alle mennesker tror på en slik overnaturlig/guddommelig dømmekraft. For meg, som er ateist, fremstår argumentet ditt ikke bare som svært arrogant, men også som fullstendig irrelevant. Endret 4. juli 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Så jeg som har vært med på nattverd, spist Jesu legeme og drukket hans blod, én gang, bare 'for the lulz', jeg er kristen? Nei, hvis du ikke tror at det er Jesu Kristi kropp og blod, har det negativ effekt. Hva om jeg vil tro, men ikke klarer? Det var tilfellet mitt så altfor lenge. Når alt kommer til alt, så må de troende ned til blind tro. Endret 4. juli 2010 av Magnus :) Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 23:36' timestamp='1278193000' post='15891240] [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 22:58' timestamp='1278190680' post='15891110] Så fortell meg IHS. Siden jeg prøvde så hardt og lenge på å bli kristen, men gjorde det tydligvis feil, kan du fortelle meg hvordan man blir kristen? Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere. Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag. For min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk. Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Slik den levende Far har sendt meg, og jeg lever ved ham, slik skal også den som spiser meg, leve ved meg. Hva er din definisjon på hans blod og legme da? Brødet og vinen som de kristne spiser og drikker, er Jesu Kristi kropp og blod. "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod" De kristne har felles kropp og ånd med Jesus Kristus. De er ett med Jesus Kristus. Det er nettopp denne foreningen med Jesus Kristus som gjør en person kristen. Du kan ikke bli kristen på noen annen måte, Magnus Hmmm, jeg tviler sterkt på at jesus delte ut pappkjeks og saft (alkoholfri vin) når han lot de andre spise og drikke av han. Vil ikke det i praksis si at de gjør feil i kirken? At dersom nattverden ikke inneholder brutt brød og ordentlig vin, så er det fake? Kan like gjerne bruke Maryland cookies og rødbrus da? For det som deles ut nå har ingen sammenheng med hva jesus delte. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Hvordan kan helt uskyldig mennesker som aldri har hørt om kristendom eller som ikke vet noenting om denne religionen dømmes til noe som de ikke er skyldig i. bare denne logikken får meg helt kvalm. Kristne og muslimer er desidert verste sort etter min mening. Jeg kan på ingen måte respektere slike innsnevrede syn på ting. Du gjør en stor tabbe dersom du innbiller deg at det er du som definerer skyld og ikke "gud". Skulle din logikk være så god at den overgår guds dømmekraft? Du gjør en stor tabbe dersom du innbiller deg at alle mennesker tror på en slik overnaturlig/guddommelig dømmekraft. For meg, som er ateist, fremstår argumentet ditt ikke bare som svært arrogant, men også som fullstendig irrelevant. Hvorfor blir han da provosert av at en gud som ikke eksisterer dømmer "uskyldige" (ifølge ham selv) mennesker? Da er det jo ingenting å bry seg om... Hmmm, jeg tviler sterkt på at jesus delte ut pappkjeks og saft (alkoholfri vin) når han lot de andre spise og drikke av han. Vil ikke det i praksis si at de gjør feil i kirken? At dersom nattverden ikke inneholder brutt brød og ordentlig vin, så er det fake? Kan like gjerne bruke Maryland cookies og rødbrus da? For det som deles ut nå har ingen sammenheng med hva jesus delte. Det spørs hvilken kirke du er i. Du kan lese mye om nattverden og du vil se at det er mange ulike syn på det. Katolikker må ha ekte vare, vin med alkohol og det er så hellig at ingen ting kan gå til spille. Her i Norge har protestantene nøyd seg med å tolke det som en symbolsk handling og da betyr det ingenting hva vinen og brødet er lagd av. Noen kristne mener at nattverden aldri var ment for å gjentas. Mange kristne mener at vinen og brødet på magisk og mystisk vis transformeres til jesus fysiske og psykiske blod på en eller annen måte. Hokus pokus! Endret 4. juli 2010 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 23:36' timestamp='1278193000' post='15891240] [quote name=Magnus ' date=' 3. juli 2010 - 22:58' timestamp='1278190680' post='15891110] Så fortell meg IHS. Siden jeg prøvde så hardt og lenge på å bli kristen, men gjorde det tydligvis feil, kan du fortelle meg hvordan man blir kristen? Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere. Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag. For min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk. Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Slik den levende Far har sendt meg, og jeg lever ved ham, slik skal også den som spiser meg, leve ved meg. Hva er din definisjon på hans blod og legme da? Brødet og vinen som de kristne spiser og drikker, er Jesu Kristi kropp og blod. "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod" De kristne har felles kropp og ånd med Jesus Kristus. De er ett med Jesus Kristus. Det er nettopp denne foreningen med Jesus Kristus som gjør en person kristen. Du kan ikke bli kristen på noen annen måte, Magnus Hmmm, jeg tviler sterkt på at jesus delte ut pappkjeks og saft (alkoholfri vin) når han lot de andre spise og drikke av han. Vil ikke det i praksis si at de gjør feil i kirken? At dersom nattverden ikke inneholder brutt brød og ordentlig vin, så er det fake? Kan like gjerne bruke Maryland cookies og rødbrus da? For det som deles ut nå har ingen sammenheng med hva jesus delte. Formen og størelsen på brødet eller vin typen spiller ingen rolle, McHalvorsen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Formen og størelsen på brødet eller vin typen spiller ingen rolle, McHalvorsen For noen kristne gjør det det. I Norge pleide katolikkene og ha det slik at bare presten fikk drikke vinen, mens de andre fikk brød. Endret 4. juli 2010 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Formen og størelsen på brødet eller vin typen spiller ingen rolle, McHalvorsen For noen kristne gjør det det. I Norge pleide katolikkene og ha det slik at bare presten fikk drikke vinen, mens de andre fikk brød. Hvor har du det ifra ? Norge var katolsk frem til Danske kongen forbød katolisismen i Norge og Danmark, fordi kongen av England gjorde det samme. Endret 4. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hvor har du det ifra ? Norge var katolsk frem til Danske kongen forbød katolisismen i Norge og Danmark, fordi kongen av England gjorde det samme. Trodde du jeg ikke visste når Norge var katolsk og når det teokratiet opphørte å eksistere her? Jeg har min informasjon fra wikipedia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå