Gå til innhold

Sprørsmål til Kristne om Gudene deres

Anbefalte innlegg

Hvor i Bibelen finner du ættelinjen fram til Jesus? Den finner du i NT... og hvis du følger den bakover så ser du også at den starter med Adam og andre mennesker fra GT.

Hvis disse menneskene ikke eksisterer... ja da faller vell litt av fundamentet ditt bort.

Alt dette jødiske tullet forsøkte også de første sektene seg på, WINWIN det ble avvist.

Paulus > forby enkelte å komme med en annen lære eller være opptatt av myter og endeløse slektstavler. For slikt fører bare til spekulasjoner og tjener ikke Guds frelsesplan, der det dreier seg om tro.

Paulus > Derfor skal du vise dem strengt til rette, så de kan bli sunne i troen. De må ikke holde seg til jødiske myter og bud, gitt av mennesker som har vendt seg bort fra sannheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går en sylskarp grense mellom GT og NT, WINWIN

Jesus Kristus erstatter alt i GT med noe nytt (NT)

Kristendom gir ingen mening uten GT; intet grunnlag for å tro.

Jesus Kristus skjøv jødenes tro, grekernes tro, romernes tro ut av bilde.

Lenke til kommentar

Naturvitenskapelige beviser som hvem som helst kan reprodusere for å teste ut om stemmer, som for eksempel at evolusjon faktisk skjer og at mennesket og sjimpansen er over 98% genetisk like.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Arvesynden, er den også jødisk tull? :)

At skyld overføres og går i arv hadde jødene helt rette i, den moderne psykologien bekrefter det, TrondH86 :)

Den påstanden om at 'alle har en iboende medfødt anger' er bare tull, ihvertfall i mitt vedkommende! :)

Lenke til kommentar

Naturvitenskapelige beviser som hvem som helst kan reprodusere for å teste ut om stemmer, som for eksempel at evolusjon faktisk skjer og at mennesket og sjimpansen er over 98% genetisk like.

Ærlig talt, Dunsay

Sjimpansen dukket opp lenge etter de første menneskene. Og ikke kom med de tre (3) tennene de fant i 2005. Det finnes ingen bevis for at det eksisterte sjimpanser før mennesker.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, Dunsay

Sjimpansen dukket opp lenge etter de første menneskene. Og ikke kom med de tre (3) tennene de fant i 2005. Det finnes ingen bevis for at det eksisterte sjimpanser før mennesker.

Hvor har du det fra at det skulle eksistert sjimpanser før mennesket? Den tiden mennesket ikke fantes i sin nåværende form fantes heller ingen andre nålevende arter i sin nåværende form, og det inkluderer selvsagt sjimpansen.

Jeg aner forresten ikke hvilke tenner du snakker om... ;)

EDIT: Skal vi slutte å kapre tråden og heller fortsette via PM? :)

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

At skyld overføres og går i arv hadde jødene helt rette i, den moderne psykologien bekrefter det, TrondH86 :)

1. Nå blander du kortene.

2. Jeg bestrider påstanden din. På hvilken måte mener du skyld går i arv?

Gjennom sosialarv.

Lenke til kommentar

nåværende form :D

evolusjonistisk filosofi

Makan...

For å ikke kapre tråden, svar meg heller på meldingen jeg sendte deg. Da skal du få et godt utdypende svar også.

EDIT: jeg så linken din. :)

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Gjennom sosialarv.

Et rent samfunnspolitisk spørsmål altså, bortsett fra at her er det Gud som angivelig er statsminister diktator. Og denne skylden, som formodentlig stammer fra Eplet, ble slettet/glemt/tilgitt ved Jesus Kristus, korrekt?

Lenke til kommentar

Gjennom sosialarv.

Et rent samfunnspolitisk spørsmål altså, bortsett fra at her er det Gud som angivelig er statsminister diktator. Og denne skylden, som formodentlig stammer fra Eplet, ble slettet/glemt/tilgitt ved Jesus Kristus, korrekt?

Skylden stammer fra den opprinelige ulydighten og har i dag utviklet seg til en kolektiv skyld, som kun Jesus Kristus er en sikker vei ut i fra.

"Eplet" nevnes ikke noe sted, TrondH86

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gjennom sosialarv.

Skylden stammer fra den opprinelige ulydighten og har i dag utviklet seg til en kolektiv skyld, som kun Jesus Kristus er en sikker vei ut i fra.

Eple nevnes ikke noe sted, TrondH86

Hvilken skyld? 'Den iboende, medfødte skyldfølelsen alle mennesker har'? Den jeg ikke har?

Lenke til kommentar

Gjennom sosialarv.

Eple nevnes ikke noe sted, TrondH86

Hvilken skyld? 'Den iboende, medfødte skyldfølelsen alle mennesker har'? Den jeg ikke har?

Ikke skyld - ufulkommenhet...

// WINWIN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...