Gå til innhold

Sprørsmål til Kristne om Gudene deres

Anbefalte innlegg

Det hadde ikke kostet sjefen så mye å informere Moses om at jorden er litt større enn han trodde.

Godt poeng...

Og en ting til:

Hvorfor i all verden må Noah samle alle jordens dyr i en gigantisk ark når det bare er en lokal oversvømmelse som neppe truer så mange arter :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt meg bekjent er det tvilsomt at han har skrevet mosebøkene selv. Les her

Der står det: "Teksten tillegges tradisjonelt Moses, men dette er tvilsomt. Flere teologer mener teksten er sammensatt av flere kilder, emnet er dog i mange kretser stadig kontroversielt."

Kan igjen være Moses som har sammensatt det hele, han var hovedpersonen og bestemte alt på den tiden.

Lenke til kommentar

Og en ting til:

Hvorfor i all verden må Noah samle alle jordens dyr i en gigantisk ark når det bare er en lokal oversvømmelse som neppe truer så mange arter :ermm:

Det var vel bar de dyrene som var truet lokalt man forsøkte å redde, som i en hver oversvømmelse.

pigs.jpg

Lenke til kommentar

Kanskje du burde opplyse de kristne som til stadighet forsøker å bevise at en global oversvømmelse fant sted. ;)

Kristne ? Du mener sektene. Dere har alle lei tendens til å tro at det sektene sier, er det de kristne tro, dette er helt feil. De bare sier de er kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Blei litt rot med postene mine nå :nei:

La meg få lov til å sitere fra bibelen!

"Da sa Gud til Noah: «Jeg har satt meg fore å gjøre ende på hver levende skapning; for de har fylt jorden med lovløshet. Nå vil jeg utrydde dem fra jorden. Du skal lage deg en ark av sypresstre, innrede den med mange rom og tjærebre den både innvendig og utvendig. Slik skal du lage arken: Den skal være tre hundre alen lang, femti alen bred og tretti alen høy. Et tak skal du legge på arken. Bruk alenmål når du arbeider med det! Sett en dør på den ene siden og bygg arken i tre høyder. Nå vil jeg la storflommen komme over jorden og utrydde alle skapninger som det er livsånde i. Alt som lever på jorden, skal omkomme."

Dette er jo Guds direkte ord til Noah og gud må vel vite at jorda er større enn noen kvadratkilometer...

Endret av Tapetfjes
Lenke til kommentar

Kristne ? Du mener sektene

Ikke vær så sær. De tror på Jesus Kristus som Guds sønn, og da kvalifiserer de til den beskrivelsen.

Dere har alle lei tendens til å tro at det sektene sier, er det de kristne tro, dette er helt feil.

Jeg henviste spesifikt til de kristne som til stadighet forsøker å bevise at en global oversvømmelse fant sted. Resten av det du skriver stiller jeg meg uforstående til da jeg har ikke sagt et døyt om øvrige kristne i denne omgang.

Jeg regner derfor med det ikke var ment til meg. Det andre sier får de stå for selv. :)

Endret av TrondH86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her opererer vi tydelig med forskjellige definisjoner. Diskusjoner som koker ned til definisjonsspørsmål melder jeg meg ut av. Du får erstatte ordet med noe du syns passer. :)

Edit: For øvrig fantes det mange slags gnostikere, så den beskrivelsen alene er ikke tilstrekkelig for å avgjøre om de trodde på Jesus som Kristus eller ikke. Tilbake til tema? :p

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Det hadde ikke kostet sjefen så mye å informere Moses om at jorden er litt større enn han trodde.

Godt poeng...

Og en ting til:

Dette skal du få lov til å mene IHS, men med det du sier så beviser du at det ikke er Jesus fra Biblen du følger. (Henviste i ett tideligere innlegg på hvor) Du argumenterer mot det som NT sier har skjedd enkelt å greit.

Hvofor det? Hvofor ser du ikke hele Bibelen under ett? Har du ikke blitt vist sammenhengene? Forstår du ikke hva du leser?

Det er ingen ting galt med det... men da er det jo best at du undersøker nærmere hva du forteller om.

// WINWIN

Lenke til kommentar

Blei litt rot med postene mine nå :nei:

La meg få lov til å sitere fra bibelen!

"Da sa Gud til Noah: «Jeg har satt meg fore å gjøre ende på hver levende skapning; for de har fylt jorden med lovløshet. Nå vil jeg utrydde dem fra jorden. Du skal lage deg en ark av sypresstre, innrede den med mange rom og tjærebre den både innvendig og utvendig. Slik skal du lage arken: Den skal være tre hundre alen lang, femti alen bred og tretti alen høy. Et tak skal du legge på arken. Bruk alenmål når du arbeider med det! Sett en dør på den ene siden og bygg arken i tre høyder. Nå vil jeg la storflommen komme over jorden og utrydde alle skapninger som det er livsånde i. Alt som lever på jorden, skal omkomme."

Dette er jo Guds direkte ord til Noah og gud må vel vite at jorda er større enn noen kvadratkilometer...

Jesus Kristus om Gud > Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett

Lenke til kommentar

Dette skal du få lov til å mene IHS, men med det du sier så beviser du at det ikke er Jesus fra Biblen du følger. (Henviste i ett tideligere innlegg på hvor) Du argumenterer mot det som NT sier har skjedd enkelt å greit.

Hvofor det? Hvofor ser du ikke hele Bibelen under ett? Har du ikke blitt vist sammenhengene? Forstår du ikke hva du leser?

Det går en sylskarp grense mellom GT og NT, WINWIN

Jesus Kristus erstatter alt i GT med noe nytt (NT)

Lenke til kommentar

IHS: Hva mener du egentlig med 'evolusjonisme'? Jeg oppfatter at du til stadighet misbruker dette begrepet. Vet du i det hele tatt hva begrepet betyr?

evolusjonisme, filosofisk og vitenskapelig skole som bygger på oppfatningen om at det finner sted (eller har funnet sted) en kontinuerlig endring (utvikling) fra det enkle til det mer sammensatte. Innen biologien brukes begrepet synonymt med utviklingslære.

Er du evolusjonist ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det går en sylskarp grense mellom GT og NT, WINWIN

Jesus Kristus erstatter alt i GT med noe nytt (NT)

Du svarer ikke på det jeg bemerker. Jeg viste deg før at du måtte lese litt lengre for å se ting i sammenheng. Derfor så legger jeg igjenn inn det som du ikke ønsker å ta til deg:

45 Tro ikke at jeg vil anklage dere hos Far. Den som anklager dere, er Moses, han som dere setter deres håp til. 46 Hadde dere trodd Moses, hadde dere også trodd meg. For det er meg han har skrevet om. 47 Hvis dere ikke tror hans skrifter, hvordan kan dere da tro mine ord?»

Ut fra dette ser også du at du tar feil i dine påstander om Moses... Værre en det er det jo ikke??

Hvor i Bibelen finner du ættelinjen fram til Jesus? Den finner du i NT... og hvis du følger den bakover så ser du også at den starter med Adam og andre mennesker fra GT.

Hvis disse menneskene ikke eksisterer... ja da faller vell litt av fundamentet ditt bort.

Du må velge... Enten så lærer du Bibelen å lære under ett, eller du ser bort fra GT og erkjenner at du ikke tror - hvertfall ikke på den Jesusen som du sier at du følger...

// WINWIN

Endret av WINWIN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...