Baranladion Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Heisann, skal til Alanya i september og siden det er ti år sida jeg var der sist så lurte jeg på om noen har vært der i det siste og vet hva man må betale for en grei middag og for øl og drinker. Hvis noen har noen andre tips i forbindelse med ferie der så tar jeg imot det med takk også Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Ingen som har vært der enda i år med litt inside info? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Pris for middager varierer litt etter hvilke resturanter du er på, men normal pris for en rett ligger på 15-25 tyrkiske lire. 20 lire er 82 kroner pr dags dato. En halvliter øl (Efes) koster 5-6 lire, 20 kr. Drinkene ligger på ca 20 lire. God tur! Alanya er kjempefint Husk at tyrkerne er veldig masete, så ikke si ja til alt. Husk at selv om mange sier ting er gratis, kan det hende du må betale for det. F.eks gratis drink på restaurant. Husk å kjøp vann på flaske! Nesten "gratis" i i butikkene, rundt 0,25-0,50 lire for en halvliters flaske. Endret 17. juni 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Tusen takk Glenn, veldig greit å vite hvor mye lommepenger jeg bør spare. hehe Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 82 kr for en drink? Det må være på feteste klubben nede ved havnen elns vel? Håper ikke det er vanlig pris overalt, for da booker jeg om billetten til Ayia Napa istedet! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 82 kr for en drink? Det må være på feteste klubben nede ved havnen elns vel? Håper ikke det er vanlig pris overalt, for da booker jeg om billetten til Ayia Napa istedet! KYpros er visst sviiiiindyrt, ca.Oslo priser på alt der... Har hørt at Tyrkia har ett forholdsvis lavt prisnivå Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Skal til Tyrkia selv om 4 dager og lurer på det samme. Har hørt det er billigere i Tyrkia enn andre ferieplasser som Hellas/Spania. Hvor mye må jeg f. eks betale for en halv liter med cola på supermarkedet? 5-6 kroner? Og 20 lire for en middag, (biff/steik etc.) inkl. drikke for 80 kroner? Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Noen som har prøvd "All-Inclusive"-gig`en de kjører i Tyrkia i år? Får man virkelig ubegrenset med drikke? (vann, øl, vin og brennevin?) Har hørt rykter om at dette er begrenset til f.eks to øl i baren pr dag, og da er det jo ikke mye vits i... Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg synes Tyrkia blir for masete. At folk gidder å reise dit. Folkene der er virkelig innpåslitne og slitsomme. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Noen som har prøvd "All-Inclusive"-gig`en de kjører i Tyrkia i år? Får man virkelig ubegrenset med drikke? (vann, øl, vin og brennevin?) Har hørt rykter om at dette er begrenset til f.eks to øl i baren pr dag, og da er det jo ikke mye vits i... JEg reiser med Ving, og den all inclusiven de har er frokost hver dag, 5 middager i uka og èn enhet alkohol til middagen... Ikke mye å skryte av for å si det sånn. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 JEg reiser med Ving, og den all inclusiven de har er frokost hver dag, 5 middager i uka og èn enhet alkohol til middagen... Ikke mye å skryte av for å si det sånn. Da er det jo faen ikke mye ALL inclusive.... Det var skuff, men greit å vite. Da er Ving og All Inclusive utelukket. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Har vært i Tyrkia et par ganger, og synes det er mye hyggelige mennesker der. Litt masete kan de bli, men det er bare å smile og si hei og gå videre. Husker ikke hva ting kostet, men vi fant et par restauranter et par kvartaler unna turistgatene hvor mange tyrkere går. Der var maten god og prisene adskillig lavere enn på turistgatene. Ellers bør du ikke dra til Tyrkia uten å unne deg et tyrkisk bad, hamam. Lenke til kommentar
HeiHei21 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Eg har vært i tyrkia 3 ganger og skal ned igjen om 5 dager! eg syntes det er veldig kjekt der nede, det er ikke dyrt, så er vel så og si det billigste stedet og reise til! kanskje utenom bulgaria.. middag er billig og øl, en dyr middag der nede koster kanksje 20 lira og en øl 5 lira! utelivet er helt supert! utrolig mye å velge mellom, noe for alle! øl er det billigste å kjøpe rundt 5 lira, hvis du er mer på drinker så er det litt dyrere rundt 15-18 lira. hvis du kjøper drikken på buttikken er det billig, kan ha vors på rommet det er en hit;) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 JEg reiser med Ving, og den all inclusiven de har er frokost hver dag, 5 middager i uka og èn enhet alkohol til middagen... Ikke mye å skryte av for å si det sånn.Da er det jo faen ikke mye ALL inclusive.... Det var skuff, men greit å vite. Da er Ving og All Inclusive utelukket. Den beskrivelsen dekker jo ikke engang "half board". Hva som er inkludert i "all inclusive" varierer fra hotell til hotell. Om et annet selskap hadde brukt det samme hotellet så hadde de fått akkurat like lite inkludert. Det er mange 2- og 3-stjerners "all inclusive" som som pga. prispress ikke inkluderer så mye så sjekk alltid hva som faktisk er inkludert. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ok, da er Tyrkia tilbakelagt og noen erfaringer rikere: All Inclusive er noe dritt! Samme kjipe kylling eller kebap-maten hver jæv** dag. Kelnere og bartendere var hysterisk urenslige, glass ble bare skylt i vann før de ble fylt opp med ny drink og delt ut igjen. Bazarselgerene var innforjæ**** slitsomme. Det var noen få butikker med fixed prices og her var det stinn brakke hele tiden! (ta hintet, tyrkere!) Utelivet var sykt organisert... (her er et bord, stå her og vi skaffer dyre drinker til deg...) Båttur-selgere var overalt. -Båtene var overfylte og kø for å bade og kø for å komme opp igjen i båten var vanlig. Men Tyrkia er nok damenes paradis, makan til oppmerksomhet jenter fikk her var helt overveldende. En ussel viking-gutt hadde lite å stille opp med her. Billige klær, men dårlig kvalitet. Oppsummering? Aldri mer Tyrkia. Sorry. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 All Inclusive er noe dritt! Samme kjipe kylling eller kebap-maten hver jæv** dag. Kelnere og bartendere var hysterisk urenslige, glass ble bare skylt i vann før de ble fylt opp med ny drink og delt ut igjen. Ville du også sagt "restauranter er no dritt" om du bare hadde gått inn på én eneste og tilfeldig restaurant og det var en dårlig opplevelse? Du er nødt til å gjøre skikkelig research om du skal på "All inclusive", ellers risikerer du å komme til et slikt sted som du traff på. Selv har etter god research alltid kommet til all inclusive hoteller med: -flere restauranter -endret meny hver dag og stort utvalg -god matkvalitet og nok mat -god hygiene og hyggelig betjening De som kun sjekker at det står "all inclusive" og at det er billigst mulig kan forvente en elendig opplevelse.. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det nevnte hotell var fire stjerner og prisen var over 12K pr pers. Hadde virkelig forventet bedre. Hvor mye research skal man egentlig måtte gjøre for å kunne reise på en OK sydentur? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 I de fleste land setter hotellene fritt stjernene. Hva het hotellet og hvor mange anmeldelser av det leste du på tripadvisor.com? Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Leste alt på tripadvisor før avreise og hadde en litt dårlig magefølelse før ankomst ja. Men da turen ble bestilt forsvant alle de gode plassene fortere enn man kunne si "underbukse"... Og dermed ble det lite tid til ekstrem googling før bestilling. Poenget her er at hvorfor skal man måtte grave seg i dagevis med informasjon (og tildels søppel-informasjon) for å kunne bestille seg en syden tur? Nøkterne tilbakemeldinger er ikke godt å finne. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det er mye som skulle vært fjernet på tripadvisor, både falske positive og negative anmeldelser og virkelighetsfjerne folk. Man blir etterhvert flinkere til å se hva som er hva selv og utvikle en magefølelse for hvordan stedet er. Hvor mye tid man skal bruke på forberedelse avhenger av hvor mye du ønsker å redusere risiko, men helt sikker blir man jo aldri. Ens egen holdning og oppførsel ovenfor de ansatte kan endre kvaliteten på oppholdet drastisk. Med all inclusive er fallhøyden stor så da bør man gjøre mer research. Bruker mye mer tid på research om jeg skal ha all inclusive og ikke bare et enkelt byhotell. Det jeg har fått tilbake er fantastiske opphold. Har et par ganger jeg var usikker brukt Google Streetview hvor å se hva slags strøk hotellet var i og hvordan hotellet virkelig så ut uten stylede bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå