Skolus92 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Heisann Jeg har en Acer Aspire 6935G som er litt over et år gammel nå. Har installert Windows 7 Ultimate 64-bit på den og det har fungert med alle spill og programmer helt fint fram til nå, når jeg kjøpte og installerte bilspillet Blur. Specs er som følger: Intel Core 2 Duo @ 2.13 GHz 4GB DDR3 RAM Nvidia GeForce 9600M GT 1GB GDDR2 320GB 7200RPM HDD Temperaturen i maskinen går aldri over 60 grader, skjermkortet topper vanligvis på rundt 50-55 grader ved tung spilling. Så jeg tror ikke at overoppheting er problemet. Etter alt fra 1 minutt til 5 minutter så "slutter skjermdriveren og svare", altså maskinen fryser og skjermen blir svart for så og komme tilbake i spillet og fortsette noen sekunder til før det samme skjer igjen. Men så prøvde jeg litt for lenge og det endte i Bluescreen Kan det rett og slett være spillet som virkelig missliker skjermkortet mitt? Eller burde det kunne fikses via drivere osv, fordi det kan ikke være at grafikken er for tung, for jeg har kjørt spill med mye mer krevende grafikk enn det jeg kjørte Blur på. Takk for alle svar og innlegg. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg må si jeg er litt skeptisk til den temperaturen du snakker om på 9600M kortet ditt etter som jeg har/hadde 8800M på min laptop og det var sjelden under 75 grader ved spilling, heller over. Så jeg må nesten spørre om hvor får du den temperaturen fra? Har du ikke HWMonitor eller GPU-Z installert, last ned en av de to programmene for å sjekke temperatur på skjermkortet ditt. Endret 16. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Skolus92 Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg må si jeg er litt skeptisk til den temperaturen du snakker om på 9600M kortet ditt etter som jeg har/hadde 8800M på min laptop og det var sjelden under 75 grader ved spilling, heller over. Så jeg må nesten spørre om hvor får du den temperaturen fra? Har du ikke HWMonitor eller GPU-Z installert, last ned en av de to programmene for å sjekke temperatur på skjermkortet ditt. De programmene jeg får tempen fra er Speedfan og Piriform Speccy, begge sier eksakt det samme, men prøver med et av de du nevnte der. Har nå lastet ned GPUZ og den leser av eksakt samme temp som Speccy og Speedfan. Må også si at det bare er Blur som får dette til og skje, det har aldri skjedd med noen andre spill. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Kan være driverproblem ja. Prøv en nyere driver. Her. Lenke til kommentar
Skolus92 Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Kan være driverproblem ja. Prøv en nyere driver. Her. Prøvde med nyeste driver, det krasjer fortsatt, heldigvis ikke no bluescreen denne gangen da... veldig irriterende fordi det var et veldig morsomt spill Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Blur er det nye bil spillet er det ikke? Er det nevnt at Blur kan spilles på det skjermkortet da? Det er en del spill som ikke virker så godt på den mobile versjonen av skjermkort. Hvis du prøver med en eldre versjon av driveren da? Lenke til kommentar
Skolus92 Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Blur er det nye bil spillet er det ikke? Er det nevnt at Blur kan spilles på det skjermkortet da? Det er en del spill som ikke virker så godt på den mobile versjonen av skjermkort. Hvis du prøver med en eldre versjon av driveren da? Blur er det ganske nye bilspillet ja. Dette er det første spillet som ikke har fungert på grunn av skjermkortet for meg, Split Second som er omtrent like nytt fungerer helt fint. Prøvd Blur med 257.21 Driveren som er nyeste og 197.16 som var forrige og ingen av de fungerer. Prøvde og finne en liste over støttede skjermkort til Blur, men fant det ikke.. så jeg skal lete litt til, eneste jeg finner så langt er de kravene som står på coveret. Og denne pcen er i følge specs god nok. Minimum system requirements * Processor : Intel Pentium D Dual Core 3.4ghz or better * Video card: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better with Shader 3.0 capabilities. * Memory : 1 GB Ram for Windows XP, 2 GB for Windows Vista or Windows 7 * Hard Disk : 14GB of free hard drive space Recommended system requirements * Processor : Intel Pentium Core 2 Duo 2.0ghz or better * Video card: 256 MB NVIDIA GeForce 7800GT or better or ATI Radeon 1800XT or better with Shader 3.0 capabilities * Memory : 2 GB Ram Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Er ikke sikker på hvorfor det krasjer hos deg hvis du kan spille andre spill uten problem. Snoket litt rundt på Internett og fant noe om Blur i et GameSpot forum. Der var det mest klaging på lav fps, men du kan jo ta en liten titt og se om du finner noe der. Virker som det er et lite bra spill for PC som kommer fra konsoll. Endret 16. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Skolus92 Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Er ikke sikker på hvorfor det krasjer hos deg hvis du kan spille andre spill uten problem. Snoket litt rundt på Internett og fant noe om Blur i et GameSpot forum. Der var det mest klaging på lav fps, men du kan jo ta en liten titt og se om du finner noe der. Virker som det er et lite bra spill for PC som kommer fra konsoll. Så noen der hadde prøvd og oppdatere til v 1.2, noe jeg ikke viste var ute enda. Prøver og oppdatere og teste i morgen en gang. Håper virkelig dette fikser problemet. Endret 16. juni 2010 av Skolus92 Lenke til kommentar
Skolus92 Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Jepp, etter en del tukling med versjoner og drivere har jeg fått spillet til og fungere skikkelig! Så.. da er det løst, ville ikke ha fått det til om ikke Chavalito hadde funnet det innlegget på Gamespot forumet. Så takk for hjelpen Endret 17. juni 2010 av Skolus92 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bare hyggelig å hjelpe litt til, du gjorde da det meste selv. Men fint du fikk det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå