Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp til å bestemme meg for nytt kabinett...

17 stemmer

1. 1. Hvilket kabinett liker du best?

• Corsair 800D
    • Silverstone FT02
    • Lian Li PC-A71F
  2. 2. Hvilket kabinett tror du vil passe best for meg?

• Corsair 800D
    • Silverstone FT02
    • Lian Li PC-A71F

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at mitt gode gamle Chieftek Dragon er modent for utskiftning. Denne gangen skal jeg ha et skikkelig kabinett, så jeg slipper å irritere meg over enkelte småting.

Prioriteringer (ikke rangert):

Støy - minst mulig selvfølgelig

Utseende - liker det cleant, så her stiller Lian Li sterkest (sammen med Fractal Design R2 som jeg tror blir for lite)

Termiske egenskaper - best mulig kjøling uten støy... vurderer vannkjøling

Plass - må ha plass til stort/store skjermkort, har i dag HD4870 som har strøm bakover noe som blir langt. Helst plass til 8-10 HD'er. En selvfølge at det skal være mulig å montere SSD...

Synes ærlig talt de to uten dør ikke ser veldig bra ut med optiske drev montert. Dette gjør at jeg heller litt mot Lian Li.

FT02 er vel sannsynligvis best termisk, liker at noen følger fysikkens lover og ikke bare prøver å påvirke dem...

Føler at de to største argumentene til 800D er hot swap og soneinndelingen. Ser ikke helt at jeg vil savne førstnevnte. Sonene betyr ikke en dritt om ikke de termiske egenskapene er bedre enn konkurrentene.

Prisene ligger veldig likt, så det sier vi er ubetydelig.

Klarer vi å kåre en vinner?

Bilder med link:

800dgallery1.jpg

http://www.corsair.com/products/800d/default.aspx

FT02B-W-3-4-1.jpg

http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=FT02&area=

PC-A71F-b.jpg

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/product06.php?pr_index=338&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=61

Endret av AYHJA-eier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..bare for å være litt vrang først:

Gikk selv fra et Lian Li til et Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort og angrer ikke på det, har et 5870 blant annet og det har en veldig fin temperatur og bråker så og si ingenting. Fint plass til masse disker med noen ekstra brønner. Har forøvrig hatt Dragon for noen år tilbake men bestemte meg etter flere år med turer på LAN at jeg aldri skulle gå tilbake til et stort og tungt chassis med masse disker.

:tease:

1.jpg

..og for å holde seg on topic, jeg ville valgt Lian Li av dine tre alternativer.

Lenke til kommentar

Hehe, nei ser den, ser litt flashy ut men jeg liker det godt pga. gode kjøleegenskaper samt enda mindre støy enn forrige WS til tross for vesentlig sterkere HW.

Det skal vel også nevnes at den står under pulten, så det er ikke mulig å se det uansett.

Ved en nærmere titt ser kabinettet fra Silverstone ut til å være den jeg vil anbefale hvis du aksepterer at den er uten dør / optisk drev synlig.

Lenke til kommentar

Ja, e med på den at det gjerne ikke synes. Men ser for meg at den kan komme til å havne i stuen i en leilighet...

Der ser du, regner egentlig ikke med at det er så mange som kjenner til det Silverstone-kabinettet. Skulle se etter review på Lian Li på 3dgameman.com, men fant Silverstone først og likte det.

Lenke til kommentar

Er med på den, men bygger mye mer enn jeg har fritid til fra før av... Bil, bilstereo, høyttalere osv... I tillegg til å bygge/fikse PC'er for familie/venner/kjente.

Så dette tror jeg at jeg skal kjøpe ferdig :)

Men når jeg tenker meg om så har jeg jo mulighet til å tegne til CNC og få ut i alu :p

Lenke til kommentar

Og angående 700D så ser jeg ingen grunn til å kjøpe det fremfor 800D, dyrere og uten hotswap.

Da ville jeg heller ha sotet vinduet i 800D :)

I R2 vil jeg måtte ha strøm til skjermkortet inni HD-plassene pga at kablene stikker så langt ut...

Og så har det bare plass til 2 stk optiske enheter, vil helst ha plass til 3. Har en god gammel Plextor CD-brenner pluss DVD-leser og brenner. Alle til sitt bruk. En av de vil gjerne bli byttet ut med BD-brenner eller noe etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...