Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

handle bil i utlandet?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal snart handle min første bil og har tenkt å importere en bil fra England. Så er det noen som vet om en nettside fra england der jeg kan eventuelt se på biler...(noe som ligner på finn.no)? Jeg er ikke fast bestemt på at det må være fra england så vet du om noen andre bra steder å skaffe bil fra så er det bare å skrive ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Jeg hadde sjekka Mobile.de, en tysk side, men den er også engelskspråklig.

Da slipper du høyre-ratta biler som (nesten) alle britiske biler er.

Lenke til kommentar

Men vet du hvor mye det kommer til å koste deg hvis du importerer bil fra utlandet? Lønner seg å kjøpe i Norge.

Denne påstanden holder ikke på generelt grunnlag, siden det er flere faktorer som ligger til grunn for engangsavgiften. Det er heller ikke alltid man finner den aktuelle bilmodellen her til lands, så import gir i hvert fall fordelen av et langt større utvalg.

Med tanke på eventuell rust er det kanskje en bedre idé å importere fra Tyskland.

www.autoscout24.de

www.mobile.de

Lenke til kommentar

Men vet du hvor mye det kommer til å koste deg hvis du importerer bil fra utlandet? Lønner seg å kjøpe i Norge.

Denne påstanden holder ikke på generelt grunnlag, siden det er flere faktorer som ligger til grunn for engangsavgiften. Det er heller ikke alltid man finner den aktuelle bilmodellen her til lands, så import gir i hvert fall fordelen av et langt større utvalg.

Med tanke på eventuell rust er det kanskje en bedre idé å importere fra Tyskland.

www.autoscout24.de

www.mobile.de

Han skal kjøpe sin første bil, tror ikke det blir ferrari, så det lønner seg å kjøpe i Norge.

Lenke til kommentar

KAN være mye å spare ved å kjøpe i Sverige, Danmark eller Tyskland. Men finn en importforhandler som kan vise deg forskjellene. Nye Honda Civic Type R GT eks. koster rundt 200'000 i engangsavgift, den koster 400'000 i Norge og 240'000 i Sverige. I tillegg til engangsavgiften kommer merverdiavgiften på 25%, vrakpant og motorvolumavgift. Hadde aldri lønt seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke all verdens med penger men har jo noen krav til bilen også... bakhjulstrekk er et must, helst manuell, bensin og mange hester (stilig med turbo:D). Men jeg lurte bare på om det lønte seg å kjøpe bil i utlandet og importere det selv til norge hadde vært billigere enn å kjøpe det i Norge. Med alle avgifter som må betales så vil jeg tro at det jevner seg litt ut... Men kanskje det er et merke, type bil,... som er billigere å importere;) hadde vært greit å vite hvilken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...