steff1232145 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei Jeg skal snart handle min første bil og har tenkt å importere en bil fra England. Så er det noen som vet om en nettside fra england der jeg kan eventuelt se på biler...(noe som ligner på finn.no)? Jeg er ikke fast bestemt på at det må være fra england så vet du om noen andre bra steder å skaffe bil fra så er det bare å skrive Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 http://www.gumtree.com/cars http://www.autotrader.co.uk/ Sikkert flere. Men vet du hvor mye det kommer til å koste deg hvis du importerer bil fra utlandet? Lønner seg å kjøpe i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg hadde sjekka Mobile.de, en tysk side, men den er også engelskspråklig. Da slipper du høyre-ratta biler som (nesten) alle britiske biler er. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Men vet du hvor mye det kommer til å koste deg hvis du importerer bil fra utlandet? Lønner seg å kjøpe i Norge. Denne påstanden holder ikke på generelt grunnlag, siden det er flere faktorer som ligger til grunn for engangsavgiften. Det er heller ikke alltid man finner den aktuelle bilmodellen her til lands, så import gir i hvert fall fordelen av et langt større utvalg. Med tanke på eventuell rust er det kanskje en bedre idé å importere fra Tyskland. www.autoscout24.de www.mobile.de Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Men vet du hvor mye det kommer til å koste deg hvis du importerer bil fra utlandet? Lønner seg å kjøpe i Norge. Denne påstanden holder ikke på generelt grunnlag, siden det er flere faktorer som ligger til grunn for engangsavgiften. Det er heller ikke alltid man finner den aktuelle bilmodellen her til lands, så import gir i hvert fall fordelen av et langt større utvalg. Med tanke på eventuell rust er det kanskje en bedre idé å importere fra Tyskland. www.autoscout24.de www.mobile.de Han skal kjøpe sin første bil, tror ikke det blir ferrari, så det lønner seg å kjøpe i Norge. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Han skal kjøpe sin første bil, tror ikke det blir ferrari, så det lønner seg å kjøpe i Norge. Interessant logikk. Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Husk også at om du kjøper bil i england, som er bruktimportert fra japan, vil du sannsynligvis ikke få skilt på den. Gjelder stort sett japanske biler dette her da :!: Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 KAN være mye å spare ved å kjøpe i Sverige, Danmark eller Tyskland. Men finn en importforhandler som kan vise deg forskjellene. Nye Honda Civic Type R GT eks. koster rundt 200'000 i engangsavgift, den koster 400'000 i Norge og 240'000 i Sverige. I tillegg til engangsavgiften kommer merverdiavgiften på 25%, vrakpant og motorvolumavgift. Hadde aldri lønt seg. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Bestille frå USA? Har ikkje noko erfraing med det sjølv, men skal du ha amcar må du nesten bestille frå USA uansett. Med jetcarrier kostar det ikkje spesielt mykje å få bilen sendt heller. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 http://tyskland.org/importavgifter.htm Denne "kalkulatoren" kan brukes til å beregne importavgifter. Bare å fylle inn tall fra de annonsene man måtte komme over, evt. supplere med data fra Carfolio. Prøv for flere ulike modeller, så ser man at bildet er mer sammensatt enn "lønner seg ikke". Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 I tillegg til engangsavgiften kommer merverdiavgiften på 25%, vrakpant og motorvolumavgift. Hadde aldri lønt seg. Motorvolumavgift i tillegg? Er du full? For de biler hvor motorvolum er aktuelt inngår det i engangsavgiften. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Ok, my bad. Kjøper du XC60 i Tyskland sparer du hvertfall litt: http://www.tv2underholdning.no/broom/penger-aa-spare-paa-bruktimport-av-volvo-xc60-3218662.html Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Trådstarter, hvor mye har du tenkt å bruke på din første bil? Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg har ikke all verdens med penger men har jo noen krav til bilen også... bakhjulstrekk er et must, helst manuell, bensin og mange hester (stilig med turbo:D). Men jeg lurte bare på om det lønte seg å kjøpe bil i utlandet og importere det selv til norge hadde vært billigere enn å kjøpe det i Norge. Med alle avgifter som må betales så vil jeg tro at det jevner seg litt ut... Men kanskje det er et merke, type bil,... som er billigere å importere;) hadde vært greit å vite hvilken Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 K, men fortsatt lurer jeg på hvor grensen din går når det gjelder pris? max: 20 000,-kr? 50 000,-kr? 100 000,-kr? Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Det er vanskelig å si siden jeg skal handle etter sommerferien når jeg har fått jobbet. Men jeg tror det blir en bil til 20 000-30 000kr Jeg hadde tenkt til å kjøpe før vinteren setter i gang... Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Anbefaler deg heller å kjøpe i Norge i den prisklassen. For utgifter vil koste en god del, om bilen blir kjøpt fra utlandet. Ønsker deg lykke til videre. Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Takk for det og takk for svar folks Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Kan vel egentlig bare bekrefte det som har blitt sagt her. Det vil ikke lønne seg. Tommelfingerregel er at bilen minimum må koste 100 000 kr før det er noe vits i å begynne å se etter bil i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå