Gå til innhold

Sperre en annens MSN-konto

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten case her, som jeg håper noen har en løsning på. Det gjelder å sperre en MSN Messenger-konto:

"Vi har en mor og en datter. Datteren er i midten av tenårene, og er en flittig bruker av MSN. Moren er ikke noe særlig datageni, og kan på ingen måte kontrollere hva datteren gjør. Datteren bruker MSN mye, og det har etterhvert blitt mye drittslenging og sjikanering over MSN. Dette har ført til reaksjoner hos ofrene, og klager til moren. Moren hvet ikke hva hun skal gjøre, men prøver å snakke med datteren om det; til ingen nytte. Moren inndrar datamaskinen, men som de fleste andre tenåringer finner de andre muligheter, ved å låne venners datamaskiner. Drittslengingen fortsetter, og moren vet ikke hva hun skal gjøre."

Da ender vi med det avgjørende spørsmålet: Finnes det noen løsning for denne stakkars moren? Går det på noen måte ann å få sperret datterens tilgang til MSN på alle datamaskiner? En mulighet til å sperre en konto?

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel måter å blokkere programmet på eget nettverk, men å blokkere andres brukere ville jo vært helt sykt om det var lov.

Kan jo alltids installere en keylogger på maskinen hennes og luke ut brukernavn og passord og slette kontoen, men dette er jo selvfølgelig heller ikke lov. Heller ikke mulig for moren.

Lenke til kommentar

Ansvarsfraskrivelse og løsning av feil problem.

EDIT: For å være litt konstruktiv kan det jo være en ide å forklare drittungen at hun om ikke så alt for lenge bikker den kriminelle lavalderen og at det i den anledning kan være greit å venne seg av med slike uvaner før hun blir nødt til virkelig å stå til ansvar for dem.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ja, det er nok helt feil måte å løse problemet på. Men dette er bare en midlertidig løsning. Finnes det ingen god løsning altså?

Jeg har sjekket litt rundt, og funnet ut at IceCold Reloaded skal gjøre jobben. Desverre skrives det mange steder at denne er full av virus. Noen som vet om et sted man kan laste ned denne virusfri?

Jeg lurer også på om Microsoft har en løsning. De bør jo ha en mulighet slik at foreldrene kan ha litt kontroll over barna. Finnes dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...