Gå til innhold

Monster-PC....for siste gang.....

Anbefalte innlegg

Jeg har postet dette emnet før, og nå er endelig finansieringen klar. Jeg skal bruke maskinen til enkel foto/videoredigering, spill og surfing.

Hovedkort:

Asus P4C800 Deluxe 1.927,-

Prosessor:

Intel Pentium IIII 3,0 800 MHz 4.033,-

Minne:

2xGeil 512Mb DDR PC3700 466MHz Platinum 3.236,-

Skjermkort:

ATI Radeon 9800 Pro 3.846,-

Lydkort:

Creative Audigy Platinum 2 EX 1.876,-

Systemdisk:

WD Raptor 1.569,-

Floppy:

Teac 150,-

Strømforsyning:

Antec TruePower 550w 1.395,-

That's it ! Hva synes dere ?? :shrug:

CD-ROM og DVD-spiller flyttes fra den forrige pc'en og over i denne. Når prisene har stabilisert seg etterhvert blir det DVD-ROM. I tillegg skal jeg nok ha minst én WD Caviar-disk, minimum 120 Gb. Skal også modifisere kabinettet en del, selv om kabinettet er allerede phett nok. Og kabinettet disse godsakene skal inn i er:

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

:D

Jeg har bl.a. tenkt å lage et lite vindu bak USB/Firewireporten på toppen av kabinettet. Vinduet skal enten frostes med en rød katode bak, eller klar plexi med en rød katode ute av syne. Inni kabinettet blir det UV-katode hvor kabelsamlere, kabler blir uv-reaktive og vifter lakkeres med UV-reaktiv lakk fra Biltema. :yes:

Med hensyn til prisene over kunne jeg sikkert fått skvisa en Camilla her og der, men det er uvesentlig. Jeg har handlet både HP iPAQ 5450 og Olympus Camedia C-5050 fra samme forhandler som jeg bestiller dette fra. Skal ikke nevne navn her (se hvem som ligger på topp på "webshopguiden"), men de gir glitrende service, har stor kunnskap, og har de ikke det jeg vil ha, skaffer de det ! Så derfor, heller bedre service enn billigst mulig.

:woot:

Nok om det, kommentarer ønskes !

:roll:

DeeJayVZ

Nok en gang blir det en endring her. Delvis på grunn av forsinket leveranse av ATI Radeon 9800 Pro, delvis på grunn av at 550 watter'n til Antec ikke er å få tak i men mest fordi jeg er møkk lei av å vente. Jeg SKAL bygge denne uka !! :evil:

Jeg bytter derfor ut skjermkortet med dette:

Creative FX5900Ultra 256 Mb.

4.791,-

Jeg syntes nesten denne pc'en fortjente det....

PSU:

Antech 480 w med blå LED's

1.090,-

Hva synes dere ?? Delene får jeg på Torsdag.....håper jeg.... :roll:

DeeJayVZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive