Gå til innhold

Problemer med WDS og kvalitet

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal prøve å forklare oversiktelig og håper på hjelp fra noen med litt peiling. For å gjøre det hele litt lettere har jeg prøvd å illustrere med en liten painttegning.

Problemstilling: Har svært dårlige signaler, hastighet og opplever stadig at nettet hopper ut. Dette er noe som settes opp på et åpent område på landet, så ingen kryptering er nødvendig, men det skal dekke et stort område.

2nlxmit.jpg

Greia her er at det er forferdelige signaler. Jeg har Aksesspunktet koblet til ICE modemet, og byttet ut antenna med en slik rundpisk (?), en større antenne, som er satt opp på det høyeste punktet på området.

Så har jeg tre Edimax EW-7206APg som har mulighet for repeater funksjon. Den ene ser dere på bildet, er satt opp som AP med antennen tilkoblet. Kjører på channel 6. Jeg har stilt inn disse to andre repeatere på channel 6 og som "universal repeater". Altså slik at den kaster det trådløse videre, men ikke mulighet for kabel. (Station infrastructure).

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg dette, for jeg fikk beskjed om at denne antenna skulle fint klare å levere nett i hele området. Men det viste seg jo å være feil. Så repeaterene er satt til å koble seg til AP.

Alt fungerer i utgangspunktet, men det er dårlige signaler, og som dere ser på tegningen, er det ikke snakk om så store avstander. Noen ganger hender det at jeg må restarte AP fordi jeg ikke får koblet meg til nettet på noen av repeaterene.

Jeg er litt desperat her, for dette settes opp på en gård, hvor de har en datamaskin som kreves at er på nett 24/7. Denne datamaskinen er koblet til repeateren med 50 meters avstand.

Kan hende dette var rotete, men er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjøres mer stabilt? Jeg er klar over at hastigheten i utganspunktet er begrenset fra ICE, men det er en VELDIG merkbar forskjell om man koblet til repeater eller rett i ICE modemet (eller AP).

Takker for allhjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...