Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal jeg kjøpe Scooter eller Supermotard?(Original)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke lett å si. Noen Aeroxer er jo i bedre stand enn andre såklart. Men en huskeregel er alltid å prøvekjøre scooteren før du kjøper den. Også ville jeg prøvd å holdt meg under 10 000 km.

Skal mene det ikke er noen forskjell på de modellene du lister opp unntatt, fargene.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Tja, vil nok være det. Kvaliteten på Yamaha Aerox er såpass høy at det burde ikke være noe problem. Også kan alt fikses på dem.

Kan jo skrive en liten liste på hva som man burde se etter når man kjøper scooter.

1. Antall kilometer den er kjørt.

2. Slitasje på dekk.

3. Eventuelle skader.

4. Bremser.

5. Rust.

Også burde man prøvekjøre den for å sjekke at alt er i orden.

Kan også nevne at scooter er 10000 gang bedre til bykjøring enn moped.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Har vurdert å kjøpe moped sjølv da eg ikkje har råd til motorsykkel i augeblikket. Må nesten ta i betraktning at scooter ser idiotisk ut og berre går på veg (null fun-factor). Du ender sikkert opp med brukket nakke på moped, men du har det hvertfall gøy når du knekker :D.

Lenke til kommentar

Haha, orginal moped går jo mye dårligere enn orginal scooter. Uansett så er moped ubrukelig til bykjøring. Kjenner flere som kjørte moped som har nå gått over til scooter.

Det skal jeg ta hensyn til når jeg kjører, takk!

Må si tusen takk til alle som har hjulpet meg med å velge. Spesielt SaitekQ nå på slutten

Valget ble da en Yamaha Aerox

Ingen årsak. Er rimelig sikker på at du blir fornøyd hvis du finner deg en Aerox i god stand! :)

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Jeg syntes sitte stillinga på Aerox er ganske bra jeg. Jeg kan absolutt ikke fordra å sitte med beina i en 90 graders vinkel. Når jeg kjører min Aerox sitter jeg som jeg ville kjørt moped. Altså med fotene bak. Denne kjørestilligen syntes jeg er veldig behagelig på Aerox. Også føler jeg at jeg har økt kontroll for da sitter jeg med setet mellom lårene.

Se for dere at det røde er setet.

post-169096-1276910809,3671_thumb.png

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...