Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal jeg kjøpe Scooter eller Supermotard?(Original)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en Derbi senda X-race SM 04modell for 4 år siden. Det er som de sier med elnettet, men fy faen for en god og pålitelig moped. Nå kjørte jeg den riktignok aldri originalt (uaktuelt for min del), men den startet og gikk uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA, det er dritt med 6 gir og originalt. Det er ingen med supermotard som kjører originalt i mitt nærområde. Skal du trimme så kjøper man supermotard. Jeg har en original scooter og om du uansett skal kjøre originalt så hadde jeg heller kjøpt meg en bra kvalitetscooter. Skuta Racing FTW :thumbup:

Kjøp deg heller en MT-5 eller TSX du kan skru på om du trenger noe som går bra og er billig.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å skru så mye. Har ingen peiling på sånt.

Scooter virker så kjedelig. Bare rett frem hele tiden...

Kan ikke kjøre litt off-road engang >.<

Er det noen gode og litt raske scootere der ute som dere anbefaler? Og som ser litt kul ut!! Scooter kommer jo alltid til å se teit ut. Men vil heller ha en litt kul scooter.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg Yamaha Aerox er konge. Absolutt den fineste scooteren, og den gir deg den største kjøregleden. Også hvis man skal trimme den er det superlett. Er også enkelt å få tak i deler osv. Aerox! :love:

Peugot Speedfight 2 er også en kongescooter.

Honda SFX er også knall.

Lenke til kommentar

Ikke for å virke grinete eller noe, men hva gjør disse bedre enn andre scootere? :p

Kvaliteten og motorene de har.

Aeroxen til kompisen min har den sykeste aksen. SFXen har de beste kjøreegenskapene og er svært lett. Har lite erfaring med Speedfighter 2 utenom at folk synes den er bra.

Lenke til kommentar

Har nå sett litt på dem og har kommet frem til at det står i mellom Peugeot Speedfight og Yamaha Aerox. Ser på 2010 modellene og synes speedfigher'n ser finest ut.

Er det noen andre ting jeg burde være klar over ved valg av disse to scooterne?

Lenke til kommentar

Ikke for å virke grinete eller noe, men hva gjør disse bedre enn andre scootere? :p

Ta for meg Yamaha Aerox.

1. Fantastisk kvalitet på. God levetid osv.

2. Kjøregleden er høy, og av alle scootrere jeg har prøvd er Aerox overlegen på kjøreegenskaper. Store dekk har den også.

3. Hvis noe skulle ryke, så får du tak i deler overalt.

4. Jeg vil påstå det er den letteste scooteren å skru på.

5. Den ser nydelig ut iforhold til mange andre scootere.

6. Sterk og sprek motor. Bare synd Aerox er plombert i variator og potta. Dette gjør at en ny Aerox ikke gjør mer enn 50-55 km/t. Men det positive er at dette kan man fjerne på 10 minutter.

Har nå sett litt på dem og har kommet frem til at det står i mellom Peugeot Speedfight og Yamaha Aerox. Ser på 2010 modellene og synes speedfigher'n ser finest ut.

Er det noen andre ting jeg burde være klar over ved valg av disse to scooterne?

Jeg syntes Aerox er overlegen i utseende, og ikke minst i kjøreglede. Peugot Speedfight 2 stiller sterkt opp mot Aerox, men jeg ville helt klart valgt Aerox.

Kan også nevne at Speedfighten har bare et dempersylinder på fordekket, mens Aerox har dobbelkronet demper.

post-169096-1276907333,0304_thumb.jpg

Dette er en Yamaha Aerox 2010 modell. Helt samme som jeg har. Er knallfornøyd!

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Andre ting? Fraråder deg å kjøpe en helt ny en, ettersom disse faller i pris svært kjapt, og hvis en skade skjer på de så stopper ikke det synkingen i verdi. Har f.eks en venn som kjøpte seg en helt ny en til 16 tusen. Han kjørte på en mark de hadde siden han ikke hadde lappen, noe som til slutt førte til at han kjørte ned i en liten hule i marka og han fløy over styret og scooteren fikk bøyd ramme, bøyd felg og skivebremse framme. Nå ser han på eldre Aeroxer og SFXer.

Lenke til kommentar

Ja jeg snakker om på flaten. Jeg syntes Aeroxen går godt nok til å være orginal.

Noen Speedfight 2 modeller har en produksjonsfeil som gjør at den gjør 60 km/t. Men dette er bare på visse årsmodeller.

Fjerner man sperren i variatoren på en Aerox, så går den rundt 70 km/t på flaten. Dette kan gjøres på svært kort tid. Men å fjerne variatoren sperren er desverre ikke lov.

Jeg ville helt klart valgt Aerox framfor alt annet.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...