galaxee Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 hei,eg har fått men ny linje fra catch (1.5Mbit) men opplever at det er så treigt...sender eg filer til norske folk så får eg max 100ut...bruker P2P så får eg aldri full upload..aldri over 100 og da har eg kansje 15 brukere på hard diskene mine er full ca 400MB ledig den ene og er 10GB ledig på den andre (etter eg brennte ut masse og sletta det) og har ikke defragmentert på mange måner har det noe å si på internett farten? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du kan ikke teste hastigheten på linja ved å sende folk ting eller over P2P.. du må nok nesten koble deg opp mot en rask ftp server og se.. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Last ned fra www.itavisen.no Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 sender eg filer til norske folk så får eg max 100ut...bruker P2P så får eg aldri full upload..aldri over 100 '100' hvafornoe? kBps? Det er da nokså nært maks på en 1.5Mbit-linje, avhengig av en del ting, f.eks om overhead er tatt med. har det noe å si på internett farten? Nei. Disken skal være godt på trynet hvis den ikke klarer å levere data fort nok til buffer ved slike hastigheter. Men du bør defragmentere hvis de er veldig fragmenterte. Last ned fra www.itavisen.no Si meg, hvordan kan nedlastning fra ItAvisen fortelle noe om opplastningshastigheten? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Nåja LarC. Å si at 1.5mbps linje er gir oppmot topp hvis han laster ned i 100kbps er det vel å underdrive litt. Min 1mbps linje gir maksimum 148kbps. (hastigheten den klarer å ligge på jevnt). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg skrev ikke at det er maks. Les. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Nåja LarC. Å si at 1.5mbps linje er gir oppmot topp hvis han laster ned i 100kbps er det vel å underdrive litt. Min 1mbps linje gir maksimum 148kbps. (hastigheten den klarer å ligge på jevnt). 1 Mb/s er det samme som 125 kB/s. Om du klarer 148 kilo byte (antar det var det du mente?) per sekund med en 1Mb linje, så er det noen som er veldig snille med deg. Det vanlige er at man ligger på ca. 100kB/s med en 1Mb linje, pga overhead ++. Så om man har en 1,5Mb linje er det ikke forferdelig galt om man fortsatt ikke får noe mer enn 100kB/s. Det beste er nok likevel å gjøre som det er blitt foreslått tidligere i denne tråden å teste til en site hvor man vet at linjene er bra nok. F.eks. en veldig rask ftp-site. Blir litt vanskelig med itavisen sin test, da jeg fikk inntrykk av at det var hastigheten ut som skulle bli målt? Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Last ned fra www.itavisen.no Si meg, hvordan kan nedlastning fra ItAvisen fortelle noe om opplastningshastigheten? Så vist ikke godt nok etter :-) Beklager. Lenke til kommentar
Smal Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Catch sine hastigheter skal ligge godt over den gitte hastigheten og det er ingen grunn til at du skal ligge under 180kbps i hvertfall..... top skal vel være 187,5?? sitter på en 2mbit fra catch og måler over 2300kbps på itavisen (ned da) men skal også fungere bra.... ring catch og si at du syntes det går sakte, de er utrolig proffe når det gjelder kundeservice... de har sikkert en eller annen server du kan prøve å laste opp til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå