Gå til innhold

[Løst] Hvordan sette opp tråløs server?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg sette opp en server til bruk av tråløst skrivebord (slik at jeg kan logge på uansett hvor jeg befinner meg i verden).

Jeg har lest tråden "Guide for å sette opp egen webserver og domene." men er ikke helt sikker på hvordan jeg kan sette den opp for tråløs tilkobling uten å sette opp ett domene. (?)

Noen som kan fortelle meg litt om dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, alt du trenger er å opne porter på ruteren, ordne til remote desktopp access på windows (vist det er det du bruker) Bruke dyn dns slik at du får en "statisk ip" som gjere att du kan logge på med "server.mine.nu" eller andre gratis domener. firewall må også konfigurerest. men alt dette seie seg sjølv når du begynner på det :) så det er grunnen til at eg ikkje skriver en mil lang guide :p

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vel, alt du trenger er å opne porter på ruteren, ordne til remote desktopp access på windows (vist det er det du bruker) Bruke dyn dns slik at du får en "statisk ip" som gjere att du kan logge på med "server.mine.nu" eller andre gratis domener. firewall må også konfigurerest. men alt dette seie seg sjølv når du begynner på det :) så det er grunnen til at eg ikkje skriver en mil lang guide :p

Lykke til :)

Tusen takk for fint svar, jeg er klar over det meste her, men er veldig usikker på open ports - hvordan foregår det?

Kan du uttdype litt hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar

Dette kommer litt an på hvilken ruter du har, (swith teller ikkje siden den bare deler ut flere porter)

Hugser eg rett er det port 80 som skal opnest.. men skal du dele filer ol over nett må du opne port 22 også mm.

Du legger til port 80 i noke liknande: port forwarding. Har vert borti mangen forskjellige rutere, og har litt dårlig hukommelse så klarer ikkje å forklare deg dette her å nå, du kan alltids sjekke google får meir svar :)

søk på: ruter* port forwarding / open port. dette skulle gi deg eit godt svar :)

*=ruter merke.

Lenke til kommentar

https://secure.logmein.com/

Dette kommer litt an på hvilken ruter du har, (swith teller ikkje siden den bare deler ut flere porter)

Hugser eg rett er det port 80 som skal opnest.. men skal du dele filer ol over nett må du opne port 22 også mm.

Du legger til port 80 i noke liknande: port forwarding. Har vert borti mangen forskjellige rutere, og har litt dårlig hukommelse så klarer ikkje å forklare deg dette her å nå, du kan alltids sjekke google får meir svar :)

søk på: ruter* port forwarding / open port. dette skulle gi deg eit godt svar :)

*=ruter merke.

Denne posten er bare tull.

Remote Desktop bruker port 3389.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

https://secure.logmein.com/

*=ruter merke.

Denne posten er bare tull.

Remote Desktop bruker port 3389.

Haha, tusen takk :]

Jeg får det ikke helt til, tror du at du kan prøve å forklare litt om hvordan jeg aktiverer denne porten? :S

Jeg vet det kommer ann på router, men det er vel noen fellestrekk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...