Gå til innhold

Overnatting på Gardermoen flyplass

Anbefalte innlegg

jeg skal fly til Roma imorgen klokken 08.35. på grunn av vekterstreiken anbefales det at en møter opp på Gardermoen 2-3 timer før avgang. Dette innebærer at jeg må være på Gardermoen mellom 05 og 06 imorgen tidlig. Isteden for å stå opp ukristelig tidlig har jeg heller tenkt til å ta et av de siste togene til gardermoen (det siste er der 01) og tilbringe natten der oppe. er det noen her som har gjort det tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke. det er egentlig derfor jeg poster her for å høre litt. for alt jeg vet stenger de det "internasjonale området" aka der hvor tax free-butikkene er men så lenge det er mulig satser jeg på å oppholde meg i fellesområdet der hvor innsjekkingen er.

Lenke til kommentar

Terminalen er åpen, men som det blir sagt, det aller meste er stengt. Jeg tror det er noen gode (lene-) stoler i avgangsterminalen, i hjørnet i etasjen over togterminalen. Ellers så finnes det et eget nettsted med erfaringer for slikt, og jeg tror Gardermoen har fått et relativt godt terningkast der pga. rensligheten. Gjør et google søk så finner du den. Lykke til og god tur, selv om det blir en litt "dårlig start"! :)

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Det er i utganspunktet ikkje tillatt med overnatting på Gardermoen sidan bygget ikkje er dimensjonert for dette. Så eg rekner med at vekterene vil be deg finne deg eit hotell.

Så det kan være ein ide å prøve å finne ein litt bortgjemt plass og ikkje gjere det for tydelig at har planlagt å overnatte. Er lettare å få lov til å sove der om det ser ut som at du har blitt sittande fast på Gardermoen og du legg deg til å sove med ei avis over ansiktet en om du ruller ut liggeunderlag og sovepose.

Ellers her ein ein beskrivelse av det å overnatte på Gardermoen:

http://www.sleepinginairports.net/europe/oslo.htm

Sida har også ein del generelle tips for deg som planlegg ei overnatting der.

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg for litt over et år siden, men da var vi 2 da... Vi gjorde det sånn at vi fant oss et koselig hjørne bak en sånn checkin maskin, og bytta på å sove.. Hadde med pc, så den ene satt på den til det var bytte.

Lenke til kommentar

Jeg har overnattet på gardermoen en gang tidligere.. Innsjekkingen startet halv 5, og vi var på gardermoen i 23- tida kvelden før. Grunnen til at vi gjorde det slik var at vi var i Oslo kvelden før, og ikke orket å reise hjem igjen før avreise.

Det gikk helt fint. Vi (jeg og dama) fant oss en fin benk like ved det ene spisestedet før der man sjekker inn. Vi sov på skift, mens den andre surfet på leid internett og passet bagasje :)

Timene fløy av gårde, så det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Har litt samme dilemma, flyet går 0625, noe som betyr avreise hjemmefra helst før 0300. Om vi velger overnatting blir det på Radisson siden vi er en familie. Uansett så må man grusomt tidlig opp.

da sees vi kanskje imorgem tidlig ;P

Om jeg i det hele tatt er våken nok til å registrere hva som skjer. :p Er glad det ikke er jeg som skal kjøre.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...