Gå til innhold

Problemer med MSI 16x48x DVD-spiller og Epox EP-8RDA+


Anbefalte innlegg

Hovedkortet henger når den skal detektere IDE-enhetene. Hvis jeg kobler fra MSI-spilleren, booter den greit.

 

Maskina booter også greit første gangen etter at jeg har koblet til MSI-spilleren. Men så henger den igjen.

 

Jeg har prøvd å kjøre den som master og slave sammen med en LiteOn CD-brenner. Jeg har prøvd å gi den en IDE-kanal alene. Jeg har til og med prøvd å kjøre den via en ekstra IDE-kontroller! Men alltid samme resultat. Den får maskina til å henge ved 2. oppstart (bortsett fra da jeg kjørte den via den ekstra IDE-kontrolleren - da fant ikke IDE-kontrolleren MSI-spilleren, og gikk videre).

 

HJELP! Hva skal jeg gjøre?

 

edit: jeg oppgraderte også firmwaren fra v1.15 til v1.16 uten at det hjalp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samme problem med samme HW.... trodde det var frimware oppdateringen som tok knekken på spilleren jeg, men jeg blir litt i tvil nå...

 

Nei, jeg hadde samme problem før jeg oppdaterte firmware. Så jeg tviler på at det kan være tilfellet!.

 

Nå har jeg også oppdaga at så lenge strømpluggen sitter i dvd-spilleren etter boot nr. 2 (selv om jeg kobler fra ide-kabelen), vil ikke tastaturet virke og alle tre Lock lysene lyser. Hvis jeg kobler fra strømpluggen i dvd-spilleren, virker tastaturet som normalt.

 

Synes dette bare blir merkeligere og merkeligere...

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa MSI-spilleren med maskina mi på jobb. Og den virka som den skulle.

 

Jeg testa også dvd-spilleren fra jobbmaskina mi på maskina med Epox kortet. Den virka også som den skulle.

 

Så nå er jeg veldig klar for å konkludere med at Epox 8RDA+ og MSI-8216 ikke er kompatible!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...