Gå til innhold

hvordan lag en data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil seriøst anbefale deg å rekke innom biblioteket idag evnt en bokhandel og skaffe deg litt bøker om dette ;-)

Tipper det holder å lese ca 30-50 sider, bare du skumleser litt og finner de emnene du ikke kan fra før!

 

Ønsker du å lære? Vil du bare ha en pc som virker? Skal du spare penger? Hvis ja på alle, må du lese en bok :p

Hvis du da ikke har noen klassekompiser som kan hjelpe deg igang såklart.

 

 

Det er lett å få tips om enkeltting her, men om du skal forstå hva du faktisk driver med må det nok betydelig mer egeninnsats til enn det du er villig til å ofre. Har sett litt på de andre innleggene dine og du plukker på mye mer avanserte ting enn du strengt talt burde :p

 

Interessant diskusjon og fryktelig mange hjelpsomme folk her, men som sagt ser jeg at mange tråder du har åpnet enten avsluttes med at tråden blir stengt av moderator pga. piratkopiering eller at du avslutter med å si at du ikke forstår hva tipsene går ut på.

 

 

http://www.klikk.no/teknologi/data/article338052.ece var også en ganske fin guide, men det forutsetter igjen at man har deler som fungerer med hverandre :)

 

Å bygge en pc er IKKE vanskelig, men du må vite litt om statisk elektrisitet og kunne vite om delene passer sammen og om evnt. noen av delene er for gamle så de gjør hele systemet tregere. Når man gjør det riktig er det knapt vanskeligere enn å bygge lego.

Lenke til kommentar

Det kan jo variere fra hovedkort til hovedkort. men har ofte sett det har stått mellom PCI-E slottene. Står f.eks. Gigabyte ga-p55 eller Asus Kn8 sli, MSI k8n neo4. Det står det på HK jeg har tilgjengelig for øyeblikket. Tipepr det står noe annet på ditt, men det er noe som ligner hvertfall.

 

For å finne ut hvilken CPU du har, så må du ta av kjøleren som står over, for det stå på selve overflata på CPU. Og i nærheten eller på selve socket'n står det hvilket socket hovedkortet ditt har, socket 938, 775, 1156, AM3 f.eks.

 

 

klart å knekk skjermkort plassen på hovedkorten :-S så trur jeg trenger en ny hovedkort eller?

 

strømforsyning: har to stk, den enne er ''FSP GROUP INC'' og den andren er ''q tec psu 400w dual fan gold''

 

harddisk er ''samsung''

 

den har 2 skjermkort den ene er satfast på hovedkorten og den er ikke så bra, så jeg trenger en hovedkort og en skjermkort å kjøp, men hvilken som passer for ut'styrene mine det vet jeg ikke

Den q-tec strømforsyninga sier at utstyret er minst 7 år gammelt.

 

Den er også ekstremt dårlig, ikke prøv å bruke den.

 

Jeg anbefaler deg å gå på google bilder, og søke etter alle disse:

 

Socket 478

 

Socket 370

 

Socket 754

 

socket 462

 

Slot 1

 

Og se om det er noe du kjenner igjen av hovedkort og utstyr som dukker opp, si hvilke søkeresultater som ligner mest på det du har liggende.

Lenke til kommentar

Vil seriøst anbefale deg å rekke innom biblioteket idag evnt en bokhandel og skaffe deg litt bøker om dette ;-)

Tipper det holder å lese ca 30-50 sider, bare du skumleser litt og finner de emnene du ikke kan fra før!

 

Ønsker du å lære? Vil du bare ha en pc som virker? Skal du spare penger? Hvis ja på alle, må du lese en bok :p

Hvis du da ikke har noen klassekompiser som kan hjelpe deg igang såklart.

 

 

Det er lett å få tips om enkeltting her, men om du skal forstå hva du faktisk driver med må det nok betydelig mer egeninnsats til enn det du er villig til å ofre. Har sett litt på de andre innleggene dine og du plukker på mye mer avanserte ting enn du strengt talt burde :p

 

Interessant diskusjon og fryktelig mange hjelpsomme folk her, men som sagt ser jeg at mange tråder du har åpnet enten avsluttes med at tråden blir stengt av moderator pga. piratkopiering eller at du avslutter med å si at du ikke forstår hva tipsene går ut på.

 

 

http://www.klikk.no/teknologi/data/article338052.ece var også en ganske fin guide, men det forutsetter igjen at man har deler som fungerer med hverandre :)

 

Å bygge en pc er IKKE vanskelig, men du må vite litt om statisk elektrisitet og kunne vite om delene passer sammen og om evnt. noen av delene er for gamle så de gjør hele systemet tregere. Når man gjør det riktig er det knapt vanskeligere enn å bygge lego.

 

 

 

hvilken bok bør jeg lese? og takk for du brukt litt tid på å skriv : ))

Lenke til kommentar

Jeg synes det er prisverdig av folk å hjelpe fyren her, men dette er meningsløst. Han må enten lese en GRUNDIG gudie, eller få noen til å sitte ved siden av han for å vise og forklare. At han har noen deler liggende som det er høyst usikkert at passer sammen i første omgang gjør dette til et umulig prosjekt.

 

At han sier det står "Samsung" får meg dessuten til å mistenke at det er et troll vi har med å gjøre ... Jeg kan umulig forestille meg at noen, uansett alder, ikke vet at Samsung er en av verdens største elektronikkprodusenter. Og at PSU`en han liksom har liggende er av de "legendariske" Q-tec Gold får meg til å tro at det er noen som prøver å være morsom.

 

Sorry at jeg er partybrems, men sier når det jeg mener ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er prisverdig av folk å hjelpe fyren her, men dette er meningsløst. Han må enten lese en GRUNDIG gudie, eller få noen til å sitte ved siden av han for å vise og forklare. At han har noen deler liggende som det er høyst usikkert at passer sammen i første omgang gjør dette til et umulig prosjekt.

 

At han sier det står "Samsung" får meg dessuten til å mistenke at det er et troll vi har med å gjøre ... Jeg kan umulig forestille meg at noen, uansett alder, ikke vet at Samsung er en av verdens største elektronikkprodusenter. Og at PSU`en han liksom har liggende er av de "legendariske" Q-tec Gold får meg til å tro at det er noen som prøver å være morsom.

 

Sorry at jeg er partybrems, men sier når det jeg mener ...

 

 

lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...