SindreGB Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Heisann har et 8800m gtx i min kunshan m570+ maskin med vista 64bit. Problemet har oppstått ganske plutselig, ved at skjermen fryser etter maks et par minutter spilling. også kommer skjermdriver sluttet å svare osv. har forsøkt å fjerne støv med luft på boks, men ingen virkning ( gjort regelmessig) sjekket temperatur med bla. rivatuner som viser at skjermen frøs ved 95c, kan skjermkortet være på vei mot graven? prøvde også å oppgradere driver, heller ingen virkning leser fra andre forum at folk har hatt dette skjermkortet opp mot 110c, men er det en lur/ mulig løsning å øke skjermkortets terskel ? andre ideer til hva dette kan være? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Mye tyder på at kortet ditt har tatt kvelden. Ring leverandør og hør hva de måtte mene, jeg tipper de gjerne vil ha den inn for test. Lenke til kommentar
SindreGB Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) tenker du da på multicom, hvor den er kjøpt ? men jeg har full ytelse på kortet, og det er bare ved tyngre spill/ høy grafikk at temperaturen stiger til 95c og skjermen fryser (uten at det har skjedd tidligere) er det verd et forsøk å ta av hele kjøleren og rense grundig + bytte ev. pasta`? Endret 16. juni 2010 av SindreGB Lenke til kommentar
SindreGB Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Kom på at det er kun et spill jeg har basert dette på (trackmania), så derfor prøvde jeg nå to andre spill ; Cod 4 og Anno 1404. i cod 4 var jeg helt oppe i 105c, og lå på ~100c i snitt uten at noe skjedde, i Anno lå jeg på 95-100c. prøver å reinstallere trackmania. men 105c er vel ikke spesielt sunt uansett.. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Hvor ofte har du rensket den for støv? Dette bør gjøres et par ganger i året. Ikke spill før du har gjort dette. 105C er ikke bra! Endret 16. juni 2010 av EivindS_ Lenke til kommentar
SindreGB Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 renset den så godt jeg kunne igår med trykkluft, uten virkning. men syntes ikke akkurat vifta dytter så mye luft som den kanskje kunne gjort. den lille cpu vifta dytter mye mer. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Må bare spørre, du tok av dekslet under og blåste inn i kjøleribba? Om du gjorde det, og støv ikke er problemet, ville jeg byttet kjølepasta. Lenke til kommentar
SindreGB Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 jada, kjøleribba ble støvfri, men noe støv på vifta som ikke gikk vekk bare. men iom at jeg har gjort dette 3-4 ganger siden jeg fikk den, regner jeg ikke med at det skulle være problemet heller. trur jeg skal førsøke å bytte kjølepasta ja. men er det noen fysiske butikker som selger slikt? er jo 100kr + for frakt i nettbutikkene. hvis ikke drøyer jeg den litt om jeg ikke finner noe i boden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå