Gå til innhold

Kjøp av ny Gamer PC (est. 10k håper jeg)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha en ny PC! Men jeg har ikke følgt like mye med på maskinvare den siste tiden som jeg burde, og derfor trenger jeg litt hjelp. Nedenfor ser du info vedr. hver vare og hva jeg er ute etter. Har forøvrig overkloking i tankene.

--------------------------------------------------------------------------------

CPU

Jeg har hovedsaklig tenkt å gå for en av Intel sine i7-modeller, deriblant sett på i7-930, men thruth be told, så vet jeg lite på dette området. Det eneste jeg vet er at de nyeste modellene til Intel er i5 og i7, og dermed semikonkluderte jeg med at i7 = hi-end = win. Virket forøvrig som en grei CPU å overklokke.

Hovedkort

Her vet jeg ikke. Det blir jo avhengig av sokkelen, så enten 1156 eller 1366. Vil gjerne ha nye funksjoner som USB 3.0 og de nye satahastighetene, men det er ikke et must. Derimot er 2 stk PCI-ex porter et must, da jeg har tenkt å oppgradere til SLI senere.

GPU

Her tenkte jeg å kjøpe GTX 470 for så å oppgradere med 2x 470 i SLI når det blir nødvendig.

PSU

Jeg har en Chieftec som funker fint, men dere kan for all del komme med anbefalinger.

Kabinett

Jeg skal gå for vannkjøling så fort som pengene tillater det, så jeg trenger et romslig kabinett med mulighet for 2 radiatorer og vanntanker, så Obsidian 800D er foreløpig no. 1.

RAM

Tja, si det. Opplagt DDR3 og gjerne et høyt tall ^^ Mer vet jeg ikke :p

--------------------------------------------------------------------------------

Mvh:)

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair 800d passer deg nok ypperlig.

Når det gjelder cpu så kan du heller gå for Amd phenom eller i5 750. i7 er nok vassere til redigering osv, men til spill er det minimal forskjell ned til de 2 overnevnte.

Gtx 470 leverer god ytelse det, men temperaturene og strømforbruket er sinnsykt høyt i forhold til tilsvarende kort fra Ati (5870 og 5850). Sikker på at din psu takler dette?

Gtx 470 er sikkert greit med vannkjøling, men kjøler du med luft vil temperaturene være høye og støynivået enda værre.

Det holder forresten med 4gb ram til gaming, du kan heller investere i mer senere hvis du føler behovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...