Gå til innhold

Rensing av blokker?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, for ca 1.5 år siden reiste jeg utenlands i jobb, og har nå kommet hjem igjen. Gikk over min gamle vannkjølte PC og tror at systemet trenger en rens. Er dette noe som lar seg gjøre på en fornuftig måte, eller er det game over? Ser det er alger og annen drit i slanger, og garantert også i blokkene. Hva kan jeg gjøre? PC'en har blitt brukt mens jeg var borte, men ikke av folk som vet hvordan de skal vedlikholde det desverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen, for ca 1.5 år siden reiste jeg utenlands i jobb, og har nå kommet hjem igjen. Gikk over min gamle vannkjølte PC og tror at systemet trenger en rens. Er dette noe som lar seg gjøre på en fornuftig måte, eller er det game over? Ser det er alger og annen drit i slanger, og garantert også i blokkene. Hva kan jeg gjøre? PC'en har blitt brukt mens jeg var borte, men ikke av folk som vet hvordan de skal vedlikholde det desverre.

Vurder å kjøpe nye slanger,

vannblokker, demonter blokkene -> om det er ren kobber kan du bruke zalo, såpevann evt edikk/ketchup, er vannblokken(e) nikkelbelagt skal du derimot IKKE bruke edikk/ketchup! Ikke bruk noe som helst av alkohol holdige væsker til å vaske plexi/akryl

Lenke til kommentar

Edikk er litt shaky, da det lett spiser opp kobberet.

Vann, såpe og tannbørste er supre greier :) Kjøp nye slanger, og du kan også kjøre niplene en runde i oppvaskmaskinen.

I oppvaskmaskinen faktisk :dontgetit: blir ikke slangene jævlig myke da og kan miste formen sin?

Er det ikke mye bedre å bruke en slik, med lunkent vann og grønnsåpe?

Lenke til kommentar

Edikk er litt shaky, da det lett spiser opp kobberet.

Vann, såpe og tannbørste er supre greier :) Kjøp nye slanger, og du kan også kjøre niplene en runde i oppvaskmaskinen.

I oppvaskmaskinen faktisk :dontgetit: blir ikke slangene jævlig myke da og kan miste formen sin?

Er det ikke mye bedre å bruke en slik, med lunkent vann og grønnsåpe?

Om slangene er så skitne og sannsynligvis såpass gamle at du burde vurdere å skifte slanger for å redusere risiko for vannlekasje, kan revne/gå hull på lettere på gamle morkne slanger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...