gultr Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Uten tvil, programvareutvalget (dvs alle programmer jeg kjører på min maskin idag), samt brukervennligheten. Vel, jeg ser helt klart argumentet, var kanskje litt for bastant i stad. Men samtidig installerer man vel ikke de samme programmene på denne som på hoved-PCen? Ser mer for meg enkle, lette applikasjoner med stort grensesnitt slik at det er lett å benytte sammen med touchpanelet. Mao, surfing, epost, kart, spotify, ebøker og slikt. Men helt klart, folk har forskjellig behov og godt er det! Ser også for meg en slik dings som en nyttig unnskyldning for å lære seg å utvikle programmer på Androidplattformen. Vanskelig å spå om fremtiden, men det skader aldri å lære seg et nytt språk og en ny plattform Endret 16. juni 2010 av gultr Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hva i all verden skal man med Windows XP på en slik maskin? Ubegrenset med dille og nytteprogrammer - noe for enhver oppgave, et hvert behov. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Grunnen til at Samsung har med en "Phone"-app her, er trolig siden kun produkter med telefon på får tilgang til Android Market og nyere versjoner av Android. Blir bra å lirke denne vaffelen opp av lomma for å ta en telefonsamtale. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hva i all verden skal man med Windows XP på en slik maskin? Ubegrenset med dille og nytteprogrammer - noe for enhver oppgave, et hvert behov. Lykke til med å bruke programmer med grensesnitt for mus og tastatur med fingeren. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 og ikke nok med det, xp mangler vel skikkelig støtte for tablets.. slike brett burde ha minimalt med operativsystem og heller litt mer multimediafunksoner som f.eks musikk, film og ikke minst bra støtte for nettsurfing. Tablets har et smalt bruksområde som grenser til det ubrukelige og hadde aldri blitt noen slager hvis ikke Apple med sitt uendelige sterke merkenavn hadde laget og solgt sine ipads, da pga at apple har en kundeskare som støtter opp om selskapet på de merkeligste måter. (litt off topic i on-topic emnet) Jeg for min del syns at alle tablets burde komme med mulighet for å festes i en tastaturdel når man ikke er på farten, slik at man kan bruke dette som en "fullverdig" netbook om man skal skrive litt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 http://www.microsoft.com/hk/windowsxp/tabletpc/default.mspx Slutt å tull, MS har prøvd å introdusere tablets i mange år uten å få skikkelig gjennomslag i markedet. Toshiba og Lenovo har har tablets i sin portefølje og brukes endel i bedriftsmarkedet, dog de er litt dyre men fungerer som nr1 pc og ikke en som ipad og enkelte etterdiltere prøver på. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Lykke til med å bruke programmer med grensesnitt for mus og tastatur med fingeren. Ut over å treffe ting nær kanten som også/eller er små — så går det greit. Jeg har en Tablet PC med Windows 7 på, og til enkelte ting er det, tross i at det ikke er kapasitiv skjerm, mye greiere med fingrene enn med alternativene. Maskinen har multitouch og f.eks. flikking i lange (nett)dokumenter med samme fysikk som på WebOS, iP og Android enheter. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei. Vet ikke om noen har tenkt over dette, men hva om man kjøper en slik brett-pc da, eller iPod om man vil også bruker man PC`en. Plutselig går PC`en i svart og det er ikke mulig å gjenopprette den. Windows er jo flink på dette med blåskjerm . Hva må man gjøre da? Det er vel ikke noe optisk drev på disse PC`ene? Eller er det USB Utganger for USB Optisk Drev/USB Stick? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det er bare å legge inn nytt OS via USB-portene. F.eks fra minnepinne. Evt. reparere OS derfra. Det er vel bare Apple si fjøl som ikke har USB-port, men selv der går det an å trikse det til via ekstrautstyr (docking med USB). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå