morgan_kane Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei, Jeg holder på men eksamensforberedelser og er på utkikk etter slangord som kommer fra engelsk. Kan jeg bruke forkortelser slik som lol? Regnes lol som et slangord? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 ja, men ikke i vanelig engelsk. jeg har iallefall aldri hørt det i dagligtale med noen av de engelsktalende personene jeg har blitt kjent med. du kan jo sjekke ut urbandictionary.com og se om du finner noe der. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Først ville jeg ha definert hva slangord er; Og det tror jeg er ord som erstatter andre ord, som ikke er standardiserte og brukes for en gruppe mennesker. I første omgang så er jo ikke lok et slangord, men en forkortelse som ble mye brukt innenfor chatting, men har nå utviklet seg til å bli et ord, og erstatter vel kanskje ordet: "morsomt" ? Man kan vel ikke si , jeg bruker aldri lol i dagligtale, men har hørt andre gjør det, og da kommer det sjeldent i en setning, men heller som en respons for noe som har blitt sagt, erstatter vel utrykket "Det var morsomt". Ord som "kul", tror jeg kommer fra order cool på engelsk, var jo slangord for 10-20 år siden, men har blitt så almenn brukt at det har kommet inn i det norske ordboken. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Sjekk ut Typisk norsk-boka, om du kan få tak i den! Der har han en oversikt over en del slangord, definisjoner og så videre Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Er oppgaven din: slangord fra engelsk , ord som opprinnelig er fra engelsk, som har blitt brukt som slengord på norsk. eller slangord på engelsk , altså slangord til engelsktalende personer? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Temaet mitt er talemål og problemstillingen min er "Hvordan påvirker slang og globalisering talemåten til ungdommer?". Fant ordet lol og lolish i slangordboken og kommer til å bruke de. Men tenkte å dreie det i reting av datamiljøet eller gamingmiljøet siden det ikke brukes til vanlig av de fleste. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 En liten bump for å få slangord fra engelsk som brukes i Norge. har tatt chille'n, lol og lolish. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå