Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er max dimensjon man kan ha på Audi A4 1.8?

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å få større litt større sommerdekk på Audien min og lurer litt på om det er noe man må få søkt om å få gjøre til feks vegvesenet ect?hvor mye større burde jeg ha for at det skal se bra ut, vil ikke heller det ska se overdrevent ut. står i vognkortet at 195/65R15 er den standard dekkdimensjonen, så er det max for meg forøyblikket?

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til tommer på dekkene så tror jeg det kan vike med opptil 2 tommer mer, altså står det 15 i vognkortet kan du ha 17, skal du ha større og fortsatt kjøre lovlig må du vel gjøre et eller annet. Er ikke 100% sikker her, men mener det var noe slikt jeg leste.

Lenke til kommentar

Når det kommer til tommer på dekkene så tror jeg det kan vike med opptil 2 tommer mer, altså står det 15 i vognkortet kan du ha 17, skal du ha større og fortsatt kjøre lovlig må du vel gjøre et eller annet. Er ikke 100% sikker her, men mener det var noe slikt jeg leste.

Det riktige er vel at dimensjoner ikke skal avvike mer enn 5% av det som står i vognkortet. ?

Lenke til kommentar

Rulleomkrets på hjulet skal ikke avvike mer enn +/- 5%. I tillegg kan man ikke endre innpresset mer enn 7.5mm +/- på hver side.

Nye regler fra '10, du må godkjenne enhver dimensjon som ikke står i vognkortet ditt for at det skal være lovlig. Tidligere var overgangsdimensjoner ok, men altså ikke nå lenger.

Når det er sagt burde det ikke være problematisk å få skrevet inn i vognkortet at du kjører på annen dimensjon enn org.dim, ihvertfall ikke hvis det faktisk er en overgangsdimensjon (f.eks 195/65R15 - 205/55R16 - 225/45R17 - osv osv).

Lenke til kommentar

Har selv en Audi A4 2010mod. 2.0TFSI S-line, og denne sitter det 255-35-19" på orginalt.

Vet ikke hvilken modell du har, men på min så står det vertfall den dimensjonen orginalt (S-line)

Det er mest sannsynlig en B5, eneste modell som ble levert med 1.8 20V

225/30/20 er nok den høyste dimensjonen som anbefales.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...