Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gravid uten samleie?

Gjest Trond

Anbefalte innlegg

Gjest Trond

Hei. Kjæresten min er 19 år, og har i det siste kjent på en god del graviditetssymptomer.

For en stund tilbake begynte hun å kjenne at underlivet hadde blitt litt "trangere", og jeg har hørt dette er noe som kan skje - ihvertfall med livmoren, dagen etter eggløsning.

Hun har også vært litt kvalm, og gått mye på do. Igår ble hun også litt svimmel når hun reiste seg.

Brystene blir jo også ømme når man er gravide, og hun kjenner på dette også. Men dette er jo i tillegg vanlig symptom på at mens nærmer seg, og hun har hatt lignende før, med brystene.

Alle disse symptomene kan litt bortforklares, f. eks sammentrekning av underlivet kan være av stress, siden vi har stresset litt i det siste. Kvalme kan også være dette, og urinering har jeg hørt at ikke begynner før uti 6 uke uansett. Og dette med brystene kan jo være vanlig mens-symptom.

Hun venter mens på fredag/lørdag, og vi kommer til å ta graviditetstest på lørdag morgen.

Det jeg lurer på er om det kan være mulig at hun er gravid når vi ikke har hatt samleie?

Vi kan ikke komme på en spesiell hendelse der dette kan ha skjedd. Det som må ha skjedd ville vært at vi har lagt inntil hverandre naken, og litt pre-ejakulasjon som kan inneholde sædceller har lagt seg der nede, og at jeg har fingret henne etterpå, så hun har fått det inn i kjeden og blitt gravid? Kan dette overhodet være mulig?

Jeg kan som sagt ikke huske en gang dette egentlig kan ha skjedd, og ihvertfall ikke når jeg fingret henne etterpå. Og hvor langt skal dette inn i skjeden?

Setter pris på svar.

Hilsen nervøs gutt som føler litt at livet er satt på vent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må nok et samleie til for oss menneskene, Jesus er angivelig det eneste mennesket som er født som jomfrufødsel, dvs. uten ordinært samleie i forkant.

Tror neppe hun har blitt gravid av at du har fingret henne med sæd på fingrene, for sædcellene er faktisk skjøre greier.

Det greieste er nok å ta en graviditetstest, men tror nok den med meget stor sannsynlighet viser at hun ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Gjest Trond

Jeg har lest på nettet at det er mulig med sæd og fingring, men dette var jo pre-ejakulasjon, og VIRKELIG ikke mye av det. Om det var noe i det hele tatt.

Jeg har aldri vært inni hun med penis i det hele tatt, og denne pre-ejakulasjonen måtte jo ha gått ganske langt inn?

Hva tenker du ang. symptomene?

Lenke til kommentar

Huff. Håper psyken min overlever til lørdag. Håper i grunn hun får mensen på fredag så jeg kan puste lettet ut.

Hvis du beskriver situasjonen riktig så er hun ikke gravid. Og er hun det bør du virkelig be om farskapstest.

Lenke til kommentar

Det er vel mulig at hun kan ha blitt gravid på den måten du beskriver, men svært usannsynlig. Jeg kan dog bekrefte at Murphy's lov også gjelder når det kommer til sex. P-piller er feks. kun 98% sikre, men jeg har personlig erfart at det går ann å treffe de 2%'ene :hrm:

Men som du selv sier, så kan alle de symptomene du beskriver forklares på andre måter. Særlig hvis hun er nervøs og stressa ift. det her, så er det ikke rart hun er merker disse tingene. Kvalme, svimmelhet og "nervøs blære" er jo noen av de vanligste symptomene på stress og angst/nervøsitet, og de er også symptomer som blir tydeligere dersom man fokuserer på dem.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hvordan kan du være 100% sikker på at det ikke har vært noen andre karer på tokt hos jenta di?

Lenke til kommentar
Det må nok et samleie til for oss menneskene, Jesus er angivelig det eneste mennesket som er født som jomfrufødsel, dvs. uten ordinært samleie i forkant.
Josef hadde en finger med i spillet.

Og enten er hun ikke gravid ellers er det en Josef med i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...