uzzi Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Hei, Jeg har vært litt uheldig nå, en eller annen tyv har knust side ruta på bilen min og fått med seg mobilen min som var på lading og lommeboka mi med en del penger som lå i bilen. Det jeg lurer på da er at hvordan er det med forsikring?? jeg regner med at bil forsikringen har en egen andel og dekker resten av beløpet som gjelder sideruta på bilen min som ble knust ihvertfall... Har pratet med hurtigruta folka på bryn i oslo nå, og de skal ringe 10 tiden idag. Men hvordan blir det med mobilen og penga mine? Jeg har kvittering på mobilen, også hadde jeg jobbet den dagen og fått med kontantene i bilen etter at jeg hadde sluttet på jobben, så det står på skiftlappen hvor mye penger jeg hadde den dagen (Jobber innenfor sporveien/Buss). Hadde kjøpt opp mobilen for 2uker siden og har vært så dum at jeg la den synlig i bilen til ladning. Her er det snakk om en audi A4 2007 modell. bilen sto ikke langt unna vinduet til leilighet min, men alarmen gikk ikke virker det som og alt skjedde midt på dagen faktis. Takker på forhånd. Endret 16. juni 2010 av uzzi Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Ring forsikringsselskapet og hør. I de fleste tilfeller så krever vel forsikringsselskapet at løsøre som GPS, mobil etc. skal være innelåst i f.eks. hanskerom. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Beste svaret du kan få her er i fra forsikringsselskapet. Kjøpte meg nettopp en varebil og pga behov for å oppbevare mye kostbart utstyr i den så sjekket eg vilkårene hos forsikringsselskapen. Gjengangeren var her at om eg kan dokumentere at bilen var utstyrt med en fungerende FG godkjent alarm så er det ingen egenandel. Og de pleier da å dekke opp til 10k i løsøre. Eg har kjøpt meg super kasko og får da dekket opp til 50k i løsøre uten egenandel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå