djgudleif Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Virker som nesten alle rike personer har noen store mangler i personligheten sin. Er ofte jeg hører folk snakke om en eller annen rik person: "Han er så kvalm og ekkel!" Er mange som deler min oppfatning av dette virker det som. Hvorfor er det sånn, og hvorfor fører mye penger ofte til dette her? Snakker multimillionær / milliardær. Men kanskje det vises spor av det hos "vanlig" rike mennesker også. Kan det unngås? Det virker også som lottomillionærer ikke forandrer personlighet, eller folk som plutselig blir rike. Det går igjen at de som bygger formue i mange mange tiår, eller er rik fra barndommen av blir sånn type rik drittsekk. Er det vits i å ha millioner på millioner om man blir hatet av alle? Burde ikke det være førsteprioritert å være en omgjengelig og god person? Det må da veie mer enn penger... Men kanskje man må være slem for å bli rik, og derfor finnes det ingen rike snille personer? Endret 16. juni 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
Diablo Minus Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Er mange som deler min oppfatning av dette virker det som. En del. De fleste går rundt med Palestinaskjerf og sympatiserer med SU. Ganske mange digger Kristin Halvorsen. De fleste rikinger jeg har kjennskap til er ålreite mennesker, selv om det som ellers i samfunnet finnes unntak. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Virker som nesten alle rike personer har noen store mangler i personligheten sin. Er ofte jeg hører folk snakke om en eller annen rik person: "Han er så kvalm og ekkel!" Er mange som deler min oppfatning av dette virker det som. Hvorfor er det sånn, og hvorfor fører mye penger ofte til dette her? Snakker multimillionær / milliardær. Men kanskje det vises spor av det hos "vanlig" rike mennesker også. Kan det unngås? Det virker også som lottomillionærer ikke forandrer personlighet, eller folk som plutselig blir rike. Det går igjen at de som bygger formue i mange mange tiår, eller er rik fra barndommen av blir sånn type rik drittsekk. Er det vits i å ha millioner på millioner om man blir hatet av alle? Burde ikke det være førsteprioritert å være en omgjengelig og god person? Det må da veie mer enn penger... Men kanskje man må være slem for å bli rik, og derfor finnes det ingen rike snille personer? Lottomillionærer klarer ofte ikke å beholde sinnet for å si det sånn, de ender ofte opp blakk, deprimer og de begynner å drikke etter hva jeg har hørt. De som tjener masse penger over lengre tid synes kanskje de fortjener å få skryte litt å være litt pripne når de har jobbet for det.De klarer ofte å ta vare på formuen sin mye bedre fordi de har økonomisk erfaring og vet hvordan de skal forvalte disse pengere. Endret 16. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Diablo Minus Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg kjenner ingen lottomillionærer, men De som tjener masse penger over lengre tid synes kanskje de fortjener å få skryte litt å være litt pripne når de har jobbet for det.De klarer ofte å ta vare på formuen sin mye bedre fordi de har økonomisk erfaring og vet hvordan de skal forvalte disse pengere. tror jeg du har mye rett i. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Finnes mange rike folk som har godt i seg og. Han som eier Ikea kjører vel rundt i en Volvo 240 om jeg ikke tar helt feil. Vet ikke noe annet om typen, men det er litt moro da Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Sier vel heller kanskje litt om stilen hans Jeg har fått høre nå som skolen er ferdig, at de andre i klassen ikke ville bli kjent med meg i starten, siden jeg virket som en bortskjemt drittunge og var en skikkelig klyse. Mest fordi jeg går i designerklær og har noen ganger et litt høyt forbruk. Men etter som jeg nå har blitt veldig godt kjent med over halvparten av klassen (alltid noen outsidere), så har dem hvertfall skiftet mening. Jeg trur det rett og slett bare er noe man forbinder med rike folk. Der de selvopptatte blir nok lagt mer merke til enn de normale. Se for eksempel på VGTV Rikingen. Han har til og med jobbet for pengene sine, men likevel så er han så ekkel at det ikke skulle vært lov. Dette er det som er på VG.no, som sikkert er et av de mest leste nettavisene i Norge. Er det rart folk trur det da? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Men etter som jeg nå har blitt veldig godt kjent med over halvparten av klassen (alltid noen outsidere), så har dem hvertfall skiftet mening. For meg gir denne setningen en bismak av ekkel, selvopptatt riking med altfor store tanker om en selv. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hva skal man definere folk som ikke har lyst til å være med? Når man prøver og prøver, så godt man kan å snakke med personen og være med hin? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Oppkast: Hvis det der er din terskel for hvordan du dømmer folk når det kommer til det å være rik og hoven, må du være en forholdsvis irritert/frustrert person? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Se på Mr. Thon. Spiser brødskive med brunost til frokost å går i lusekofte mesteparten av tiden sin. Men er enig i at noen rike personer virker direkte klysete. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Nå kan ikke jeg snakke for alle rike, eller? Jo, det kan jeg. Jeg er nemmelig fra M-town, men har familie på N-beach og vi er alle selvopptatte rasshull. Tja tja Hei, hei. Vi er ikke klyser, vi bare vet vi er bedre enn dere! Skeet, skeet, bang, bang Dere må svare litt raskere! Jeg har ikke hele ettermiddagen Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Spennende at du nevnte dette. Også tenkt på dette en del ganger. Alle rike jeg vet om er noen selv opptatte svin. De tenker kun på seg selv og overser alle andre som ikke er på like "høyt" nivå som dem selv. Vist du ser en rik på gata, og han går forbi en tigger. Han vil maksimalt overse han. Slik er min oppfatning av rike. Finnes sikkert mange gode mennesker også. Man er ikke bilen man kjører. Om noen kjører en dyr bil, så oppfører personen seg slik også. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Bare tenkte at jeg kanskje ikke skal satse på å få mye penger i livet hvis det fører til at jeg blir sånn. Vil ikke virke generaliserende, men av det jeg har sett så langt er det uten unntak. Folk som har mye bryr seg virkelig ikke om dem som har mindre. Har det jo også så godt når jeg ikke får det jeg har lyst på uten videre, men virkelig må kjempe for å få det. Ting betyr så sykt mye mer da... Endret 17. juni 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Dette er bare stereotypen av rike. Er alle muslimer terrorister? Er alle pakistanere i Norge snyltere av vår velferdstat? Er alle som er flinke på skolen no-lifere og nerder? Er alle som går med baggy klær og New Era-capser uhøflige og "gangsters"? Så klart - mange rike går med hevet nese, og setter seg selv over andre, men da har du ikke nok innsikt. Det finnes haugevis av ålreite, rike folk, på samme måte som mange muslimer ikke er terrorister, alle pakistanere i Norge ikke er snyltere .... osv osv, du skjønner tegninga. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg kjenner ingen velstående mennesker som passer til beskrivelsen som ufyselige drittsekker. De er tvert imot svært hyggelige og imøtekommende mennesker. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Det er fordi du spiller golf! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg tror at hos noen så er det misunnelse som ligger som grunnlag for den generelle oppfatningen av rike. Er du veldig misunnelig på en gruppe så er det lett å tillegge dem negative personlighetstrekk, det gjør det lettere å si offentlig at du ikke liker dem. Det finnes selvfølgelig selvopptatte rikinger, men det finnes da inderlig nok av selvopptatte "vanlige" folk også. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Du har nok helt rett der, er enig. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 De som er rike på gode venner og godt humør er som regel ikke noen selvopptatte svin Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er fordi du spiller golf! Hva har golf med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå