muffe Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Har nettopp installerrt smoothwall på en 66 MHz med 32 MB minne og to 3Com EtherLink III 3c509b ISA kort. Under oppstart henger maskinen seg når følgende melding vises påp skjermen: "eth0: Setting Rx mode to 1 adresses" Hvordan løse dette problemet? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Kjenner ikke igjen feilmeldingen, men hvis du har to like ISA-kort er det stor sjanse for at de er satt til å bruke samme IRQ. En måte å sjekke dette på er å kjøre "cat /proc/interrupts" og se hvilke IRQer de bruker, men hvis maskinen ikke booter ferdig funker jo ikke dette. Uansett så er det vanlig for gamle ISA-kort at du må kjøre et bestemt program (typisk fra en DOS-bootdisk) for å få bytte IRQen på dem. Sjekk 3Coms websider eller prøv google. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 eth0 er det RØDE kortet, som skal ut mot internettet. Når eth0 henger på denne måten under oppstart betyr det at du har stilt inn RED til å motta automatisk ip via DHXP og at den ikke mottar IP-adresse rett og slett fordi den ikke får automatisk ip via DHCP... Løsningen er å stille på adresseinstillingene for det røde kortet. Dette fjøres ved å logge inn som setup og det passordet du ga under installasjonen. Her skal du legge inn de riktige DNS-serverne, den riktige gatway'en og den riktige statiske ip'en din. Denne informasjonen får du av din ISP. Lykke til :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
muffe Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Skal prøve når jeg kommer hjem fra skolen. Hjertlig takk for hjelpen. Eth0 er satt til PPPoE, men den har aldri spurt om passord, skal jeg bare disable Eth0 til jeg kommer inn i web-config og får satt passord? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå