- mOtz^ - Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Tester meg litt på Cookies Har laget en php fil, hvor jeg nå har skrevet dette: <?php if(isset($_COOKIE['UsersName'])) { echo "Hello, ".$_COOKIE['UsersName']."! Welcome back!"; } else { setcookie("UsersName",$name); echo "NOPE!"; } ?> Tok det bare fra en tutorial. Jeg trodde det var slik at, når jeg nå går inn på denne siden en gang, vil NOPE! dukke opp, og cookie bli satt. Deretter kan jeg refreshe siden, og den andre teksten vil dukke opp. Men for hver gang jeg refresher siden, dukker NOPE! opp. Hvorfor det? Hvordan kan jeg sjekke at en cookie fra f.eks. vg.no er satt? Blir det slik: if(isset($_COOKIE['VG'])) echo 'VG er satt!'; Tar utgangspunkt i at VG setter cookiens navn til 'VG'! Lenke til kommentar
salah Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Sikker på at variabelen $name inneholder data og ikke er tom? php.net/setcookie sier If the value argument is an empty string, or FALSE, and all other arguments match a previous call to setcookie, then the cookie with the specified name will be deleted from the remote client. This is internally achieved by setting value to 'deleted' and expiration time to one year in past. Endret 16. juni 2010 av salah Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Du må gi $name en verdi. <?php if(isset($_COOKIE['UsersName'])) { echo "Hello, ".$_COOKIE['UsersName']."! Welcome back!"; } else { $name = 'Thomas'; setcookie("UsersName",$name); echo "NOPE!"; } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå