thres93 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvilken C++ compiler anbefales? Thomas Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Microsoft Visual C++ er den mest brukte. Nå har ikke jeg prøvd mange forskjellige men jeg er fornøyd med Visual C++ Endret 15. juni 2010 av Glutar Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Har hørt at mange bruker Dev-C++ også. Thomas Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Jeg brukte den når jeg begynte å programmere. Den er enkel å bruke. Problemet med den er at den ikke har blitt oppdatert på flere år. Den er heller ikke noe god når man skal lage store prosjekter. Hvis det første gangen du skal programmere er den helt sikkert optimal. Endret 15. juni 2010 av Glutar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Dev-C++ er ikke en compiler, det er et IDE ^^ Forresten er ikke Dev-C++ blitt utviklet videre, så det er anbefalt å bruke et annet IDE. Visual C++ er min favoritt, men når det gjelder compilere i seg selv, har jeg ingen foretrukne av kvalitetsgrunner. Open Watcom - Fordi den støtter 32-bit protected mode for DOS for spesielt interesserte Digital Mars C++ - Fordi den ikke krever noen installasjon Visual C++ - Fordi det er den som Visual Studio bruker GCC - Følger med de fleste Linux distroer, enkel å bruke og gjør en bra jobb. Av IDE-er vil jeg si Visual Studio er det beste (etter min mening) men på en andre plass ligger Code::Blocks. Mange sverger til Emacs og Vim, men jeg aner ikke hvorfor, jeg kjenner jeg får kreft av Emacs, men så er jeg typen som hater å konfigurere programmer i noen stor grad. Jeg har laget én Macro i Visual Studio for å gjøre om OpenGL extensions fra C til C# delegates og statiske medlemmer, utenom det er VS lik som da jeg installerte den. 1 Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 GCC er min klare favorittkompilator til C og C++. Clang gjør også en veldig god jobb til C, da feil-rapporteringen er mye mer oversiktlig, og ganske kjapp til å kompilere. zsh, tmux, vim og make er min favoritt-"IDE". Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 linux versionen av gcc kompilerer hvertfall raskere samma kode enn det visual studio gjør. vet ikke om det er kompilatoren eller os'et. (visual studio bruker vel ca 25min, gcc 15min) Uansett, de nevnte kompilatorene (gcc, visual studio sin) er mine favoritter. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Skal også nevnes at GCC (og clang) har mye bedre C-støtte enn MSVC (C99). Vet ikke helt hvor ståa er for C++0x, men GCC støtter ganske mye i de siste versjonene. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 MSVC++ 2010 støtter også i stor grad C++0x. Jeg har dog ikke testet ut noe av dette. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Personlig liker jeg GCC veldig godt, men jeg har liten erfaring med Visual Studio. En ting jeg liker med GCC er hvordan den sier i fra på en ordentlig og skikkelig måte når jeg driter meg ut: template<class T> void print_string(const T& str) { T::iterator it; for(it = str.begin(); it != str.end(); ++it) cout << *it << endl; } GCC spytter ut følgende logiske feilmelding: error: need ‘typename’ before ‘T:: iterator’ because ‘T’ is a dependent scope Fantastisk! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hensynet til hastighet så er nok intel c++ compiler den raskeste, selv til amd. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, intel sine C og C++ compilere troner på nær sagt alle sammenlikninger jeg har sett når det gjelder ferdig generert kode. Det er også forskjellige grunner til å bruke forskjellige kompilatorer. Eksempelvis kan du bruke Visual C++ til ting som en ikke videre får gjort i GCC og omvendt. Jeg nevnte også noen grunner til å bruke andre kompilatorer, og generelt vil jeg si at de aller fleste har både positive og negative sider, og forskjellige bruksområder. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Men, det skal sies at man skal ha holdt på en goood stund før man virkelig må tenke nøye gjennom valg av kompilator... For de aaaaaaaaller fleste tilfellene betyr det i praksis ikke en dritt hvilken du bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå