Gå til innhold

Utvidet skrivebord (ikke "vanlig")

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg vært på leting lenge på verdensvevet etter et program eller funksjon som kan gjøre følgende:

Utvide skrivebordsplassen utover det du ser på skjermen men ikke på vanlig vis. Det jeg ønsker er å kunne la skjermplassen (alle vinduer og programmer som er oppe)flytte på seg etter musen mens oppgavelinjen står fast.

Vet dette hørres litt sykt ut og at løsninger finnes hvor en kan kjøre uendelig med skrivebord med forskjellige fancy overganger mellom, men dette mener jeg ikke løser problemet med plass særlig godt da en lett kan miste oversikter over hva en faktisk har kjørende på maskinen. Jeg jobber som regel med flere vinduer oppe stamtidig og ønsker å monitorere mye på en gang, men samtidig slippe å måtte navigere meg bort fra et annet sett med oppgaver.

Vet noen om noe slikt program eller funksjon..?

-Theo!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utvide skrivebordsplassen utover det du ser på skjermen men ikke på vanlig vis. Det jeg ønsker er å kunne la skjermplassen (alle vinduer og programmer som er oppe)flytte på seg etter musen mens oppgavelinjen står fast.
Forstår ikke helt hva du er ute etter. Dette høres ikke ut som en problemstilling som går spesifikt på bruk av flere skjermer, men heller å få programmer/winduer til å få fokus når musepekeren flyttes over.

Da er det nok bedre å venne seg til bruk av Alt+Tab ;)

Lenke til kommentar

Vet å bruke alt+tab.. Men søker etter en mulighet for å kunne monitorere flere ting på en gang.. Har lagt ved et litt dårlig eksempel egentlig, men håper det viser hva jeg ønsker.

-Theo

post-111503-1276642650,0276_thumb.jpg

Endret av Theodorl
Lenke til kommentar

Hei!

Nå har jeg vært på leting lenge på verdensvevet etter et program eller funksjon som kan gjøre følgende:

Vet dette hørres litt sykt ut og at løsninger finnes hvor en kan kjøre uendelig med skrivebord med forskjellige fancy overganger mellom, men dette mener jeg ikke løser problemet med plass særlig godt da en lett kan miste oversikter over hva en faktisk har kjørende på maskinen. Jeg jobber som regel med flere vinduer oppe stamtidig og ønsker å monitorere mye på en gang, men samtidig slippe å måtte navigere meg bort fra et annet sett med oppgaver.

Vet noen om noe slikt program eller funksjon..?

-Theo!

http://en.wikipedia.org/wiki/Tiling_window_manager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...