Gå til innhold

Ny pc til spill+allround+Eyefinity (10k-15k)

Anbefalte innlegg

* Hva skal maskinen brukes til?

Den vil bli brukt litt til spilling, planlegger å bruke den i eyefinity med 3x1900x1200 skjermer om en kort stund. Dette er også en allround pc som kommer til å stå på 24/7. Foretrekker and den er relative stille siden den står i et litte rom som jeg også sover i.

* Prisantydning

Planlegger å bruke rundt 10k-15k.

* Skal maskinen overklokkes

Har ikke tenkt å overklokke.

* Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Jeg har et AMD forslag her: Prisguiden. Men kom gjerne med andre forslag.

* Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc.

Trenger ikke skjermer,(kjøper dem separat),mus/tastatur og DVD brenner. Alt annet trenger jeg nytt...tror noen deler av pc min er nærmere 10 år gamle. :thumbup:

* Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer.

Har nå i første omgang valgt det nyeste amd chipsette, hovedsaklig for 2x16 PCI Express, USB 3 og SATA 600 støtte.Har ingen ide om minne passer. Har ingen ide om the skjermkortet jeg har valgt er godt for mitt bruk, valgte det for eyefinity støtten,hvordan er støyen?. Valge av cpu'en er fordi jeg plannlegger å oppgradere den med neste generasjon cpu'er. Kansje om 1 års tid, så vil ikke legge så mye i det nå, trenger bare det minimum som kan drive dagens spill og ikke sinker skjermkortet for mye. Cpu køleren ar valgt for støyens skyld, kom gjerne med andre forslag :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du et par forslag:

[x1] Kabinett: Antec P183

[x1] Strømforsyning: Antec CP-850

[x4] Kabinettvifter: Arctic Cooling F12 PMW 120mm

[x1] CPU Kjøler: Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2

[x1] Hovedkort: Asus M4A89TD PRO/USB3 (*1)

[x1] Prosessor: AMD Phenom II X6 1055T

[x1] Skjermkort: HIS Radeon HD 5850 iCooler V Turbo (*2)

[x1] Eyefinity Adapter: HIS DisplayPort to DL-DVI Eyefinity Adapter

[x1] SSD: Intel X25-M

[x1] Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

[x1] Ram: Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB CL7

[x1] OS: Microsoft Windows 7 Home Premium X64

(*1) Har du ingen planer om å kjøre Crossfire, kan du vurdere et AMD 890GX Hovedkort.

(*2) Du nevner litt spilling? I Så tilfelle trfenger du ikke noe kraftigere enn HD 5850 skjermkort.

Oppsettet er også laget med tanke på redusering av støynivået.

Du kan også vurdere Fractal Design sine kabinetter, kabinettvifter og strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Kanskje mulig jeg bør vurdere AMD PHENOM II X6 1055T, AMD PHENOM II X6 1090T føler jeg er for dyr enda.

Planlegger å bruke 2x PowerColor Radeon HD 5870 2GB Eyefinity 6 etter hvert. Målet mitt er at jeg har 5x HP ZR24W i portret mode innen neste sommer, kommer trolig til å kjøpe 3 av dem om 3-4 uker.

Ettersom hva jeg har forstått så trenger man 2G mine for å henge med når man kommer opp i disse oppløsningene, og når man kjører CF så er man bare istand til å bruke ett sett av minne....korriger meg hvis jeg tar feil :blush:

Hvis jeg går opp til 5970 så ser det ut til at det ikke har kommet

ut med eyedefinity 6 enda. Vil nå også tro at 2x5870 vil dra både 3x1900x1200 og 5x1900x1200 bedre en et 5970, eller tar jeg feil?

Er Arctic C Freezer Xtreme Rev 2 mere stillegående en et Corsair H50? Ser veldig sort ut i bilde på dustin, er det plass i kabinettet?

Tror jeg foretrekker Cooler Master CM 690 II Advanced fremfor Antec P183. :D

Takker for innlegene så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...