Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger noen forslag til en ekstern HD

Skal stort sett kun brukes til å legge over filer når jeg skal formatere PCen, samt ha en ekstra backup av viktige dokumenter, bilder og musikk.

Det viktigste er at den er sikker, så jeg ikke mister dokumentene på den. Aller helst vil jeg ha en med e-SATA, og stille. Må være mulig å bruke uten noe programvare.

Hart hørt noe bra om WD sine... Vet ikke hva dere synes.

320 til 500GB holder lenge for meg. Kan godt være mer altså. Gjør aldri noe det.

Takknemlig for forslag, da jeg selv ikke har noe som helst erfaring med eksterne HDer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det viktigste er at den er sikker, så jeg ikke mister dokumentene på den.
Det finnes ikke noe slikt som en sikker harddisk.

Aller helst vil jeg ha en med e-SATA, og stille.
Da kan du jo kombinere tom hardiskramme og en wd green disk til å sette inn. De fleste eksterne disker inneholder 7200 rpm disker, som støyer mer men yter bedre (kun for esata, ikke usb2 eller fw).

Må være mulig å bruke uten noe programvare.
Alle eksterne disker skal fungere uten programvare. Selv om det følger med cd-plate med sftware, så er dette oftest enten kun backup-program eller så er det for å kunne bruke en ekstra knapp på den eksterne disken for å starte et program, gjerne det medfølgende backup programmet. Altså, ikke nødvendig å installere.

Hart hørt noe bra om WD sine... Vet ikke hva dere synes.
Typisk eksterne disker. Du kan ikke skifte hardisk. Og boksen er umulig å sette sammen dersom du først har fått åpnet den pga gummilisten rundt. Men for den jevne bruker så er nok ikke dette en relevant problemstilling.

320 til 500GB holder lenge for meg. Kan godt være mer altså. Gjør aldri noe det.
Da kan du jo strengt tatt klare deg med en 2,5' usb disk. Disse skal du kunne køre uten ekstra strømforsyning. Ulempen da er selvsagt ytelse pga usb2 i forhold til esata-disker.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...