Gå til innhold

Ny router; gigabit, wirless-N og DØNN stabilt!

Anbefalte innlegg

Hepp,

Har nå en SMC Pre-N-sak som har fungert greit nok, helt til jeg fikk inn 20 Mbps. Nå er den ustabil og jævlig, og sliter generelt med å flytte om på pakkkene. Regner med at det har med at den kun har 100 Mbps og det er endel traffikk med 4-5 maskiner på en gang.

Den nye bør fortrinnsvis ha gigabit lan(er vel standard nå til dags), wireless-N(ikke nødvendig, men kjekt å ha for lokale overføringer) og ellers være stabil som faen. Ellers er jeg glad for funksjoner som f.eks å kunne strupe hastighet på forskjellige IPer, mac-adresse-filtrering osv. Standard-saker.

Også fint om den er enkel å administrere. :)

Takker!

Endret av edge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At den er dønn stabil kan jeg skrive under på da min har stått og gått uten avbrudd siden jeg satte den opp for 4mnd siden.

Den har også bedre dekning på trådløs en WRT610N, og har verdens beste hjelpefunksjon i GUI'n. Veldig lav læringsterskel med andre ord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat snakket med en som sliter fryktelig etter å ha innstallert DD-WRT på sin WNDR3700. Den trådløse rekkevidden er messa helt opp og det hjelper ikke å flashe tilbake til stock firmware heller, så jeg tror nok ikke det kommer noe DD-WRT på min boks nei. Jeg ser uansett ikke poenget da den funker 100% med den firmwaren som er der.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det er ingen vits å bytte dersom den funker godt for deg.

De problemene til kompisen din er nok godt mulig å løse ved å slette innholdet i NVRAM og flashe på nytt.

(det er jo ikke noe magi som svekker trådløskortet hans)

Det var litt trøbbel med DD-WRT og trådløsdrivere i overgangen mellom Linux kernel 2.4 og Kernel 2.6, men det virker som de begynner å få dreisen på det nå. Her er det hvertfall dønn stabilt siden jeg flashet for >1mnd siden og rekkevidden er god.

Lenke til kommentar

Mottatt, åpnet og satt opp. Hele operasjonen var gjort på 40 min, knalle enkelt :)

Ikke super rekkevidde, gjennom vegger osv, sitter nå ca 5 meter fra med en vegg imellom(+ litt gulv, kanskje?), og har 4/5 prikker. Helt greit mtp at den har innebygde antenner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...