Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til bilkjøp. under 30.000, max 0.5 liter pr mil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hahaha, wow. ikke kjøp den.

jeg sprengte faktisk blokken på en sånn en i løvstakktunellen for noen uker siden.. glad den ikke var min.

Her er det jo egentlig bare å søke på diesel på finn med en makspris på 30. Dieselmotorene på gamle A6 (før 97) var jo bra. Men et tips er at drivstofforbruket er sjeldent den høyeste kostnaden på en gammel bil.. :)

Lenke til kommentar

hahaha, wow. ikke kjøp den.

jeg sprengte faktisk blokken på en sånn en i løvstakktunellen for noen uker siden.. glad den ikke var min.

Her er det jo egentlig bare å søke på diesel på finn med en makspris på 30. Dieselmotorene på gamle A6 (før 97) var jo bra. Men et tips er at drivstofforbruket er sjeldent den høyeste kostnaden på en gammel bil.. :)

Det spørs vel hvor mye man kjører det :) Kjører man 30-40 tusen i året får det fort litt betydning. Dessverre tilbyr dieselmotorer dårligere komfort enn sine bensinbrødre. Mest i form av betydelig mer støy og vibrasjon.

Lenke til kommentar

Småbil støttes. Kan kjøres svært økonomisk med en følsom gasspedal og med turtelleren så nær tomgang som overhodet mulig. Sier seg selv at opplevelsen neppe blir særlig inspirerende. Om det er nok takhøyde for det, er kanskje en Golf med en liten diesel og evt. chipping (den typen som ikke øker motoreffekten) en god løsning, som er litt bedre å kjøre økonomisk uten at det går som lus på tjærekost. Husk for øvrig å sjekke brukererfaringer for typiske problemer med bilen. Ikke noe gøy å plutselig få vite om et veldig typisk problem for modellen når det i utgangspunktet skulle være en billig bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...