Gå til innhold

Til evolusjonsfolk - Hva menere dere om Homofile?

Anbefalte innlegg

Har tilgode å møte en

Jeg har TO homofile og en bifil fetter -- hvorav en av dem tok livet av seg for 10 år siden..

Og en kusine som ikke kjenner noen homofile.

Selv om hun også er kusine til begge disse som lever i dag.

Hun er kristen, jeg er ikke kristen.

Statistisk sett er 1 av 8 bifil eller homofil.

Grunnen til at folk ikke tror på dette, er at ingen forteller at de er homofil/bifil til mennesker som ikke viser seg å være åpne, eller fordomsfulle mennesker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mange gode svar i denne tråden. Jeg har bare skummet i gjennom vel og merke....

Jeg avviser 100% at livet i universet er et resultat av intelligent design. Disse tankene og hypotesene er eldgamle og et biprodukt av menneskeapens evne og mulighet til refleksjon og undring.

Grunnen til at jeg hevder slike tanker er en bieffekt er at det i evolusjonssammenheng ikke har vært en nødvendig egenskap for at arten skulle utvikle seg eller overleve. Tvert om faktisk....

Naturlig seleksjon har med andre ord ikke direkte gitt svært troende menneskeaper et fortrinn ovenfor andre som ikke bruker hjernen til slike tankespinn.

Så til tema. Hva mener jeg om homofili?

Jeg tror dette er et resultat av:

1. behovet for en kraftig kjønnsdrift i naturen for at dyrene i det hele tatt skal bry seg med kjønnslig omgang som leder til videreføring av arten.

Naturen har skapt oss til sex-junkies for og "sikre" spredning av genene. (note: evolusjon er ikke intelligent)

2. Når det gjelder primater, som er svært sosiale dyr, kreves det også kraftige emosjonelle og altruistiske evner for at videreføring av genene skal bli suksessfull. Med andre ord finner vi svært kraftige bånd mellom individer også innenfor samme kjønn. Dette kan gå svært langt hos noen. Se for eksempel hvor sterke bånd soldater kan ha seg i mellom.....

3. Hjernen er svært plastisk hos unge individer. Forskning viser at denne "plastisiteten" gradvis avtar når individet nærmer seg 20 år (her er det individuelle forskjeller). Jeg tror man også kan læres opp til seksuell aktivitet som bryter med fellesskapets normer, på samme måte som homofile går mot sin legning og får barn med en partner av motsatt kjønn (vi ser resultatet av dette når disse bryter ut av det kunstige livet de lever).

Dette er kun mine tanker om dette i dag. Jeg ser ikke på homofili som ekkelt og unaturlig lengre (jeg gjorde det før).

Og for å understreke et viktig punkt... Homofili dreier seg ikke utelukkende om sex. Det er en stor feiloppfatning føler jeg.

PS. Jeg er fortsatt 100% hetero :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Homofili handler om to mennesker som elsker og ærer hverandre, hvorfor i alleverdens dager er det galt? De skader ingen, deres seksualitet går ikke ut over noen og hva de enn måtte finne på å gjøre på soverommet har ingen noe med, med mindre du selv ønsker å gjenomgå en lignende "granskning" og verdivurdering KUN på din egen seksualitet!

Har ikke sett maken til fokusering på tissemann jeg! Dere kristne/religiøse tar altså mål av disse menneskene ENE OG ELENE på hvor han gjør av tissemannen sin når du/dere ikke har noe med det! Tenk om alle rundt dere tok mål av dere ene og alene på den manglende evnen til kritisk og rasjonell tenkning, bare fordi dere tror på en gud uten flik av bevis? Ville dere følt det OK? For det kan faktisk folk gjøre, da det er støttet opp av fakta at religiøse har mindre intelligent bruk av både kritisk sans og rasjonell tenkning enn folk som ikke er religiøse... Hva ville DERE ha tenk/følt da? Ville dere følt at det var ok, det var sånn det var liksom eller ville dere følt det fryktelig urettferdig? (Det skremmende er at vi ville ikke engang ha påstått noen feil ved å gjøre det....men da synker vi jo ned på deres nivå og derfor gjør ihvertfall ikke jeg det... Selv om det er fryktelig, fruktelig fristende noen ganger...)

Og ikke minst: Gjør dere denne vurderingen på presten/imamen/guruen også når han kommer seilende etter prekenen/bønnen/etc også? (Bare tenk på pastor Ted HAggard...) Eller sparer dere den til de som er homoseksuelle?

Skamme dere skulle dere som vurdere mennesker ene ogalene på deres seksualitet og ikke for hvordan vedkommende er som menneske! Virkelig lavmål!! Og enda mer lavmål er det å la seg presses til å tro at dette er sant fordi det står i en gammel bok, til tross for all den fakta og viten som vi har om dette i dag.... Av en eller annen grunn er jeg ikke særlig overrasket da...

• Liker 3
Lenke til kommentar

For et latterlig forsøk på å båssette av TS. Jeg ser det heller som viktigere å behandle mennesker, som ikke vil meg selv eller noen andre noe vondt, med respekt. Homofile kan dessuten unnfange avkom akkurat når de ønsker, og ikke alle kan få barn selv om de er streite som linjalen.

Selv om jeg setter min lit i evolusjonsteorien som mitt artsopphav, betyr ikke det at jeg mener at samfunnet skal baseres på den. Det er ikke en religion, nemlig.

Endret av Frohman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan du i det hele tatt lure på om det de gjør på den filmen er greit. Våkn opp og prøv å bruke det du har i skallen.

Dette her gidder jeg ikke å argumentere mot, det blir for dumt. I stedet nevner jeg ordene generalisering, skremsel, lavmål.

Er det sånn at homofile er de eneste meneskene som driter? Er det sånn at homofile synes bæsj smaker godt, i motsetning til alle andre? Er det sånn at ingen heterofile personer noen sinne har hatt analsex?

Jeg håper virkelig det spørsmålet du stilte var retorisk. Det kommer ikke klart frem om det er det.

Lenke til kommentar

Klippet er sykt. Jeg beklager om det ikke kom godt nok frem at jeg synes klippet er SYKT.

Denne videoen er jo selvsagt satt litt på spissen, de fleste kristne i vårt land i alle fall, tror nok ikke dette er "typisk homofilt" Men tilsynelatende... tror altså disse menneskene at DETTE er vanlig homofili, som de altså holder ett foredrag om, til mennesker som følger med i en blanding av interesse og avsky...

Jeg lurer på hvordan kristne egentlig omtaler homofile, når dørene til menigheten er lukket klokken fire.. vent.. jeg vet det jo, Enevald Flåten i Bergen sammenlignet dem med at griser vet jo bedre enn homofile..

Hvem har størst problemer her? De kristne? Eller de homofile`?

Lenke til kommentar

Klippet er faktisk ikke så veldig sykt tatt i betraktning av disse menneskene oppriktig tror at det de vet om homser er korrekt.

Problemet er ikke at de generaliserer, problemet er at de ikke vet hvordan en homse er og hvordan de lever og dermed feilaktig antar at dette er syke mennesker med utagerende perverse tilbøyeligheter.

Jeg tør spå at deres oppfatning av homofili ville endret seg dersom de hadde hatt førstehåndskjennskap til en person av homofil legning (dersom denne ikke er Per Sundnes :cool: ).

Slik var det iallefall for meg da jeg som ung fikk vite at en god kamerat av meg var homo, jeg ble nesten litt sjokkert overt at jeg fremdeles likte karen, og vips så var homofobien borte.

Det ironiske er jo at det er overveiende sannsynlig at de allerede kjenner en skaphoms (hvem har vel nerver til å stå frem i dette landet).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klippet er faktisk ikke så veldig sykt tatt i betraktning av disse menneskene oppriktig tror at det de vet om homser er korrekt.

Problemet er ikke at de generaliserer, problemet er at de ikke vet hvordan en homse er og hvordan de lever og dermed feilaktig antar at dette er syke mennesker med utagerende perverse tilbøyeligheter.

Jeg tør spå at deres oppfatning av homofili ville endret seg dersom de hadde hatt førstehåndskjennskap til en person av homofil legning (dersom denne ikke er Per Sundnes :cool: ).

Slik var det iallefall for meg da jeg som ung fikk vite at en god kamerat av meg var homo, jeg ble nesten litt sjokkert overt at jeg fremdeles likte karen, og vips så var homofobien borte.

Det ironiske er jo at det er overveiende sannsynlig at de allerede kjenner en skaphoms (hvem har vel nerver til å stå frem i dette landet).

Det er jo det som er sykt, at de tror at dette er slik homofile holder på. Og at de holder foredrag om dette, for å spre denne frykten videre. Enig med deg, det kan ikke være lett å komme ut av skapet i dette landet.. "you sick poo poo eater"

Men det er nok ikke den eneste missforståelsen i verden.. Missforståelser er roten til mye ondt.

Lenke til kommentar

Hva jeg mener om homofile? Det samme jeg mener om folk med grønne øyne, rødt hår eller mørkere hud pigmentasjon.

Dvs; ingenting! Jeg dømmer ikke mennesker for hva de er, men for hva de gjør. De som dømmer mennesker for hva de er må være en gjeng trangsynte og sørgmodige idivider.

Hvis argumentet for denne diskrimineringen baserer seg på hva en usynlig allvitende skapning mener, så må jeg bare le.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette handler ikke kun om en dose uvitenhet om homofili i den ugandiske befolkning, men også om en pågående hatefull forfølgelseskampanje satt i gang av amerikanske evangelister. Se hele dokumentaren hvor klippet er hentet fra her: http://www.youtube.c...h?v=Lo77w_71hA0 (Innlogging påkrevd, bekreftelse av alder)

Lenke til kommentar

Dette handler ikke kun om en dose uvitenhet om homofili i den ugandiske befolkning, men også om en pågående hatefull forfølgelseskampanje satt i gang av amerikanske evangelister. Se hele dokumentaren hvor klippet er hentet fra her: http://www.youtube.c...h?v=Lo77w_71hA0 (Innlogging påkrevd, bekreftelse av alder)

Takk for linken, denne skal jeg se :)

Amerikanske evangelister er skumle. Richard Dawkins har ett innslag, ett lite innblikk i en amerikansk menighet. Nå vinkler nok Dawkins innslaget i sin favør, men jeg ville likevel ikke latt min unge bli påvirket av denne pastoren

Jeg vil legge til: Når du som ung vokser opp i slike miljøer, med svært overbevisende voksne ledere, så er det ikke rart mange aldri klarer å riste fra seg troen. Den er så indoktrinert fra barndommen av, at mange unge føler at bare å tenkte på å være skeptisk fører enn rett til helvete.

http://www.youtube.com/watch?v=slapT8ToaIg

Endret av vlesknet
Lenke til kommentar

Evolusjon bygger jo om at alt startet med et smell og så ble alle partikler formet til dyr helt magiskt. Og så til Mennesker.

Eh, nei.

Hvordan livet oppsto omtales i abiogenesis, hvilket er en helt separat teori.

Evolusjon forklarer hvordan livet på jorden har endret seg ETTER at det først var oppstått.

Lenke til kommentar

Homofile er jo ikke dette? De kan ikke formere seg selv.

Orket ikke lese meg gjennom hele tråden, og det er mulig dette har blitt besvart, men saken er at det er ingen ting feil med de reproduktive egenskapene til de homofile.

Jada, to kvinner eller to menn kan ikke ha sex sammen og det blir barn av det. Men det er altså ingenting i veien for at en homofil kvinne skulle kunne ha sex med en mann og slik bli gravid. Ei er det umulig for en homifil mann å ha sex med en kvinne og slik bli far.

Det er heller ikke umulig for en homofil mann å ha sex emed en homofil kvinne, og sjansen for at kvinen blir gravid er akkurat den samme som for heterofile som har sex.

Din påstand er derfor bare reell dersom en mann eller kvinne som er homofil kun har sex med sitt eget kjønn.

Vil en homofil mann så ha barn er det heller ikke teknisk vanskelig for han å gjøre en kvinne gravid ved å donere sæd, hvis han velger å ikke ha sex med andre enn sin egen partner av moralske grunner. Han kan også gi denne sæden til en kvinne som er homfil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det er det klippet som viser menigheten til Pastor Ted Haggart så ville du neppe sendt ungene dine dit nei...

Fyren gikk steinhardt ut mot homoseksuelle og "ta-da!!", (Ohh the irony!!!)noen måneder senere blir han fersket sammen med en homoseksuell prostituert, som syntes det var så kvalmt å se den godeste pastoren spy ut anti homoseksuell propaganda på møtene sine når han bare timer i forveien hadde hatt den godeste pastoren opp i rumpa, at han bestemte seg for å si i fra om dette til pressen og til menigheten... Så nå sitter den godeste pastoren, som en gang var en mektig pastor for flere millioner ignorante religiøse hillbillys i midtvesten, "landsforvist" i en annen stat, uten venner, uten fremtid og ikke minst, uten den homoseksuelle vennen sin...

Er jo nesten ikke til å tro at noen kan klare å være så til de grader falske at de kan stå og snakke slik som pastoren gjorde mot homoseksuelle uten å være tørr i baken engang fra siste møtet med akkurat det han står der og fordømmmer! Det vitner om en ENORM dobbel moral og et forkastelig menneskesyn! Ikke nok med at han gjorde som han rådet alle de andre til å se ned på, til å fordømme, men han var på toppen av det utro også... Løgn og utroskap i TV serier blir jo barnemat i forhold...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er det klippet som viser menigheten til Pastor Ted Haggart så ville du neppe sendt ungene dine dit nei...

Fyren gikk steinhardt ut mot homoseksuelle og "ta-da!!", (Ohh the irony!!!)noen måneder senere blir han fersket sammen med en homoseksuell prostituert, som syntes det var så kvalmt å se den godeste pastoren spy ut anti homoseksuell propaganda på møtene sine når han bare timer i forveien hadde hatt den godeste pastoren opp i rumpa, at han bestemte seg for å si i fra om dette til pressen og til menigheten... Så nå sitter den godeste pastoren, som en gang var en mektig pastor for flere millioner ignorante religiøse hillbillys i midtvesten, "landsforvist" i en annen stat, uten venner, uten fremtid og ikke minst, uten den homoseksuelle vennen sin...

Er jo nesten ikke til å tro at noen kan klare å være så til de grader falske at de kan stå og snakke slik som pastoren gjorde mot homoseksuelle uten å være tørr i baken engang fra siste møtet med akkurat det han står der og fordømmmer! Det vitner om en ENORM dobbel moral og et forkastelig menneskesyn! Ikke nok med at han gjorde som han rådet alle de andre til å se ned på, til å fordømme, men han var på toppen av det utro også... Løgn og utroskap i TV serier blir jo barnemat i forhold...

Dobbeltmoral ja, helt klart. Ted Haggard er ett prakteksempel. "Do as I say, not as I do"

Nå skal jeg ikke gå for langt off topic her, annet enn å kommentere at det er forferdelig trist at søkende mennesker skal bli utsatt for denne type mennesker. Som enten har økonomiske interesser, eller rett og slett nyter å stå på en scene. Som Ted tydeligvis gjorde ved å lage en scene i midten, så alle kan få en bit av ham.

For å spore inn igjen her med ett spørsmål, har vi noen beviser på at ikke-religiøse grupper fordømmer homofili? Eller er det kun ett produkt av religiøse ideologier? Jeg finner ikke noe tegn på dette i alle fall.

Lenke til kommentar

Eller er det kun ett produkt av religiøse ideologier? Jeg finner ikke noe tegn på dette i alle fall.

Stort sett så er dette et produkt av religiøs indoktrinering, men det finnes også politiske ideologier som fordømmer homofile, nazismen er bare en av dem. Om det også er religiøst motivert i bunnen er vanskelig å vite.

Lenke til kommentar

Å, jeg har da truffet en del ikke-religiøse som er fordømmende også, men så fort jeg påpekte at de kun mente dette fordi de selv var usikre på sin egen legning tenkte de seg om og sluttet med det... :)

Om de basserte dette på hva de i oppveksten lærte, med god hjelp av kristendom skal være usagt, men jeg vet at jeg selv var farget av synet på homo seksuelle på grunn av min kristne bakgrunn. Jeg fikk høre at dette var en styggedom og noe sykt og stygt og slikt henger igjen til du med logikk og faktisk viten tar livet av slike dumme myter. Jeg er personlig meget sikker på min egen legning og har ingen fordommer lenger hverken for de homsene jeg har i familien og de jeg har jobbet sammen med, det skulle bare mangle! Å la en setning i en gammel bok overstyre det fakta og viten sier om dette blir bare latterlig og fryktelig dumt, for når ble det vanlig å vurdere folk ut i fra hva de bruker tissen sin til når du ikke har noe med det? Gjør de det samme når de møter presten eller statsministeren også mon tro?

En vet aldri hvor prester har tissen sin hen skal en tro den katolske kirken, så kanskje de burde tenkt dette når de ser presten neste gang? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
For eksempel hos enkelte pingvinarter, der homofile pingviner adopterer utstøtte unger som ellers ville død uten den pleien de får av de homofile adoptiv. Homofili er med andre ord ikke nødvendigvis en evolusjonær blindvei.

Jo, men de homoseksuelle pingvinene får jo nesten ikke unger sjøl. Hva er det som gjør at genene deres likevel ikke blir mindre utbredt i genbassenget over tid? Det er spørsmålet. Det naturlige utvalg skjer på gennivå. Det er ikke individer, grupper av individer eller arter som utvelges til å gå videre i tilværelsen, men gener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...