Gå til innhold

Helikopter for gutt 12 år?

Nik

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe et el helikopter til sønnen min på 12 år. Har surfet endel timer på nett og er like usikker. Har skjønt at det bør være:

- koax, pga lettere å fly

- med gyro, stabilt

- Lip batterier

- 2.4 G Hz og ikke den gamle standarden eller IR

- 4 kanaler og ikke den billige 3 eller 3.5

Er ellers nokså blank og det bør være noe som ikke ødelegges helt ved 1. crasjen + lett å fly...helst litt størrelse da han har et par mini-isopor helikoptere allerede.

Gjerne noe som også kan flys ute, og kjekt med litt størrelse.

Noen tips? Har sett på E Sky Lama V3 og V4, Honeybee, A300, Big Lama, og også den med dobbel rotor (Tandem), Nine Eagle og Walkera. På Ebay er det mye billig med metall chassis, men ukjente Kina merker.

Pris inntil en tusenlapp.

Hva er lett å fly + tåler en styrt eller 3?

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et helikopter.heter blade CX2 funker helt fint og var mit første helikopter. ikke spesielt vanskelig å lære(men må jo øve en god del) finnes masse deler til den og kan bytte deksel hvis man vil det.

et tips. pass på at spakene på kontrollen ikke er satt sånn at når du starter heleikopteret så fyker det til værs. det gjore jeg inne. så det krasjet i taket og knuste på første tur. heldigvis var det bare de underste rotorne(tro det eller ei) som knuste.

noe jeg ble tipset om var å begynne inne. legg en bok i sengen (dobeltseng funker best) og begyn forsiktig å eksprementer med å få balangse. da slipper du vinden og at det blir knust så fort. eller så må du regne med å kjøpe mange ekstradeler (mer en helikopteret koster kanskje) i opplæringsstadiet. (måtte jeg vertfall)

edit: han i butikken anbefalte et med dobel rotot som den jeg linket til. det skal ifølge han være mere stabilt (noe jeg ikke kan si om er riktig eller galt, men får håpe han snakker sant)

edit 2: du kan få kjøpt noen oransje baller med fire pinner som gjør at det blir lettere å lande.

bilde av depå bilde nr 9 er den landings "støtten" (er en nyere modell på bildet, men er akkutat det samme systemet)

håper det var til hjelp :)

Endret av D02
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har et helikopter.heter blade CX2 funker helt fint og var mit første helikopter. ikke spesielt vanskelig å lære(men må jo øve en god del) finnes masse deler til den og kan bytte deksel hvis man vil det.

et tips. pass på at spakene på kontrollen ikke er satt sånn at når du starter heleikopteret så fyker det til værs. det gjore jeg inne. så det krasjet i taket og knuste på første tur. heldigvis var det bare de underste rotorne(tro det eller ei) som knuste.

noe jeg ble tipset om var å begynne inne. legg en bok i sengen (dobeltseng funker best) og begyn forsiktig å eksprementer med å få balangse. da slipper du vinden og at det blir knust så fort. eller så må du regne med å kjøpe mange ekstradeler (mer en helikopteret koster kanskje) i opplæringsstadiet. (måtte jeg vertfall)

edit: han i butikken anbefalte et med dobel rotot som den jeg linket til. det skal ifølge han være mere stabilt (noe jeg ikke kan si om er riktig eller galt, men får håpe han snakker sant)

edit 2: du kan få kjøpt noen oransje baller med fire pinner som gjør at det blir lettere å lande.

bilde av depå bilde nr 9 er den landings "støtten" (er en nyere modell på bildet, men er akkutat det samme systemet)

håper det var til hjelp :)

Takk for svar!

Mye enig med deg, kjøpte et dobbeltrotor Co Comanche, funker fint det, men går med nye rotorer på ca 5. hver flytur.....tror jeg kjøper noen stivere typer neste gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...