christofferv Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hei, som topic sier kommer altså ikke pc'en min på. Har sjekket strømforsyningen (fungerer greit, og leverer strøm). Det lyser i hovedkortet, men ingenting skjer når jeg trykker på knappen. Specs: Asus maskin, hovudkort Hiper Type R strømforsyning Hovudkortet lyser grønt (noe jeg anntar er normalt??), og den røde dioden (noe jeg tror melder om feil på hovudkortet) lyser ikke! Ettersom det er grønt lys i hovedkortet anntar jeg at det ikke er sikringer e.l. som er problemet? Har forøvrig hatt ut harddisken og tatt backup av den, så det viktigste er reddet. Noen som har tips? trenger svar ASAP! Takker på forhånd! =) Christoffer Valland Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvis du baser antagelsen om at PSU er OK bare på at det lyser i en LED, så er det for enkelt. PSU består av flere deler som jobber uavhengig, skjer ofte at en del fungerer mens andre ikke gjør det. Tror ikke Hiper PSU er kjent for pålitelighet? Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Sjekket at selve "startknappen" sine plugger sitter riktig (at ingen av dem har falt ut). Det er en krets mellom to pinner på hovedkortet som du skaper med på-knappen, og det burde starte. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Problemet er løst, målte effekten ut av PSU med et multimeter. Antagelsen var feil, den leverer for lite strøm! =P Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du mener du har målt spenningen og den var for lav? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå