Gå til innhold

Sommerjobb

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig få sommerjobb på en butikk, og sjefen sa at han skulle legge meg øverst på bunken med søknader siden jeg hadde jobbet der før, og siden jeg var så flink. Men neida, tror du ikke at han tok en annen person som han er i slekt med eller noe.. det er jo greit det, men vits med å gi forhåpninger, og dermed så dum som jeg er, så søkte jeg bare hos han.. og nå står jeg da uten sommerjobb, og trenger virkelig pengene.

Samtidig bor jeg på et lite sted, så er veldig vanskelig å få seg jobb/sommerjobb her..

Søren også, æsj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har skjedd nesten det samme med meg og. da jeg gikk på folkehøgskole. sjefen sa at jeg bare kunne sende melding når jeg var hjemme på ferie så skulle jeg få jobbe litt. spurte om jeg kunne få jobbe i påska, jada.. men fikk ikke det likevel.

til jul spurte jeg om jeg kunne jobbe da, hun sa at jeg kunne få jobbe på nyttårsaften..

jaja, tenkte jeg, penger er penger, men dagen før nyttårsaften sa hun at jeg ikke kunne jobbe likevel.. og da ble det en ensom nyttårsaften for meg, siden jeg hadde sagt nei til alle invitasjoner, og heller ikke hadde skyss den dagen til at noen kunne kjøre meg noen steder..

men ja, sånt skjer. litt kjipt. Men man har ingen rettigheter nei.

Gå rundt på alle butikker osv der du bor og spør om de trenger en sommerhjelp.

Og om du kommer deg andre steder, så gjør det ikke noe at det er litt langt unna.

Selv jobba jeg på restaurant i fjor sommer, der jeg først måtte gå 30 min ned til stasjonen, ta buss i 20 minutter, også gå fra busstoppet til jobben i 10 minutter :p

Og tror du ikke det var stress når jeg fikk tidligvakt (skulle være på jobb klokka 06.00)

så man må bare slite litt noen ganger...

Lenke til kommentar

Vel jobbmarkedet er ikke alltid enkelt. Men kanskje er det greit også, tror vi hadde blitt veldig late og utskjemte som mennesker dersom alt alltid gikk som vi håpte og vi alltid fikk jobbene vi hadde lyst på.

Men det er jo ennå ikke for sent, prøv igjen er sikkert mange steder ennå som kan ha bruk for ekstra hjelp i sommer.

Lenke til kommentar

Vel jobbmarkedet er ikke alltid enkelt. Men kanskje er det greit også, tror vi hadde blitt veldig late og utskjemte som mennesker dersom alt alltid gikk som vi håpte og vi alltid fikk jobbene vi hadde lyst på.

Du trur folk hadde gjort ein dårlegare jobb dersomdei fekk ein jobb dei trivast med? Logikk ftw.

Lenke til kommentar

Du trur folk hadde gjort ein dårlegare jobb dersomdei fekk ein jobb dei trivast med? Logikk ftw.

Jeg tror at man uten motgang vil ha problemer med å utvikle seg. Poenget er ikke at folk ikke skal ha jobber de trives med, men at vi må akseptere nederlag. Det er mange som søker på flere titals jobber før de får den de har lyst på.

Spørsmålet er jo også hva man har "lyst på" og hva man har kompetanse/mulighet til. Når man som ung søker på sommerjobb har man ofte lite å vise til, dette kan man veie opp for ved å være aktiv i søkeprosessen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...