Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sur hver morgen - Hvordan unngå?

KattaErDau

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en tendens til å være på veldig dårlig humør om morgenen etter at jeg har stått opp.

Kan kjefte på folk og bli skikkelig sur for den minste lille ting! Venner går på hælene, arbeidskollegaer løper, bikkja står med halen mellom beina...

Hvordan unngå dette og bli et bedre menneske om morningen? :) "Morgenstund har gull i munn" som de sier! Det uttrykket stemmer ikke for meg...

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøve å få mer søvn? Merker det når jeg sover lite blir jeg fort sur.

Søvnrytmen min er ganske dårlig ja. Sover mellom 3 og 6 timer hver natt. I helgene sover jeg tils jeg våkner av meg selv. Men til og med da er jeg ganske sur. Virker som jeg er sur om morgenen uansett hvor lenge jeg har sovet. Kansje for at jeg er trøtt eller ikke har tatt morrasnusen :p

Lenke til kommentar

Få nok søvn og spis frokost. Om ting alltid er litt ekstra hardt hver morgen, gjør det enklere for deg selv om kvelden. Legg fram klær, pakk skolesekken og ordn opp de de irritasjonsmomentene før du legger deg. Se i kjøleskapet at du faktisk har noe godt og enkelt å spise til frokost. Planlegg litt rett å slett.

Mye kjekkere å våkne, slipper stresset og humøret blir kanskje også bedre :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jogger 6km til jobb til jobb, og har aldri vært mer våken på jobb noengang. Det er bare å kaste på seg klær og sekk med skift, komme på jobb lys våken til en rask dusj. Om du ikke har tilgang på en dusj gjør en rolig sykkeltur samme nytten uten at du trenger å bli så svett.

Lenke til kommentar

Uthvilt: Legge seg så man får minst 7 timers søvn. Hvis man ikke får sove, lese litt i senga.

Energi:Spise frokost/god morgen yoghurt eller lignende rett etter man har stått opp.

Mindre stress: legge ting til rette kvelden før.

Opplagt: Ta en dusj

PS. Kanskje litt mye sukker i yoghurt. Men bedre enn ingenting.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...