Gå til innhold

2,75 gb kan brukes av 4 gb RAM

Snowboy2000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en acer aspire 5737z som jeg ikka har gjort noe med, bortsett fra å installere windows 7 på. når jeg sjekket system greiene så jeg at kun 2,75 gb av de 4 gb ram som datan har kan brukes, hvorfor det? kan jeg gjøre noe så den kan bruke alle 4?

Et annet problem er at dataen også fort blir varm og kan slå seg av helt randomly, den byner gjerne å lagge Velidg mye før den slår seg av, dette skjer som oftest nåe jwg spiller, men om jeg løfter dataen opp fra bordet og setter den så den får mye mer luftunder seg blir den bedre etter hvert.

post-191707-1276625553,8353_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

32-bits operativsystem støtter ikke mer enn 3.2ishGB RAM - det er inkludert det du har på skjermkortet ditt.

Om det ikke allerede følger med en 64-bits versjon av Windowsen du la inn, så kan Microsoft sende dette til deg (gjorde de iallefall med Vista). Skal stå forklart i instruksjonsboken. Hvis det er en retail-utgave du har.

Angående varmeproblemene, så skyldes dette garantert at skjermkortet ditt jobber hardt pga spilling, og utvikler så mye varme at maskinen skrur seg av for å unngå skade. Er maskinen litt gammel, eller blir brukt mye i støvete miljø, så kan støv inni maskinen være en stor faktor også.

Problemet kan motvirkes med at du setter maskinen oppå noe, slik at det blir større tomrom på undersiden av maskinen. På kanten av to bøker f.eks. Det finnes også flere produkter som er dedikert til akkurat dette, f.eks denne.

Lenke til kommentar

Det er korrekt, du trenger bare å legge inn 64-bits windows. Du trenger ikke å bytte noen deler i maskinen.

Avhengig av hvordan du skaffet deg versjonen du har nå, så mener jeg at Microsoft kan sende deg 64-bits gratis, eller til en veldig billig penge.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å oppgradere til 64 biters windows sierden bare at det ikke går, og at jeg må sjekke om dataen trenger 32 eller 64 bit for å fortsette. Så leste jeg p åwindows sine sider der det stoad at jeg måtter restarte dataen med cd'n i. så jeg gjorde det, da gikk jeg gjennom noen steg men så ba den meg om å ta ut cd'n starte dataen på nytt på vanlig vis og så starte installasjonen igjen, så gjorde jeg dette, problemet er abrea t når jeg prøver å starte installasjonen igjen så sier den AKKURAT det samme.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...