Duppp Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hei Jeg går 3. året på vgs, og kom opp i religion i dag. Temaet er "Religionsstiftere". Jeg satt å funderte litt, og kom frem til at det ikke var så lett å vite hvem som egentlig "grunnlegger" en religion. Er det Gud, Jesus, Moses, folket eller kanskje noen andre? Ta kristendommen som eksempel, de fleste nettsteder virker som om de mener Jesus var stifteren av kristendommen. Men jeg kan jo ikke gå inn å snakke om hvem Jesus var og hva han gjorde. Det blir vell litt for grunnleggende. Den eneste problemstillingen jeg kom opp med var at jeg kunne reflektere over "Hvem er det egentlig som grunnlegger en religion?", men kunne likevell trengt noen flere synspunkter og tips. Jeg spurte selvsagt læreren om tips, men det eneste hun sa var: "Glem ikke å dekke flere mål i læreplanen. Du kan f.eks. sammenligne to religionsstiftere. Hva er likt, hva er forskjellig?", noe som ikke egentlig fikk meg noen vei. På forhånd takk for tilbakemeldinger. - Duppp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå