Gjest Gutt16 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hei, det er litt vanskelig for meg å beskrive problemet mitt og hva jeg føler. Men skal prøve så godt jeg kan. Er en gutt på 16 år, som har vært ganske usikker og deppa det siste året. Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg mange venner og var nesten ute vær eneste dag. Dette forandret seg med årene. I 6 og 7 klasse ble jeg litt nerd og likte å sitte inne å game. Da vi begynte i 8 ble jo klassene splitta. Kom i klasse med flere fra barneskolen deriblant bestevennen min. Jeg synes det gikk greit og trivdes. Var ganske (Er) sjenert og var ikke den flinkeste til å ta kontakt med andre. Siden jeg gikk på barne skolen har jeg blitt mye ''ertet''. Jeg fikk kommentarer pga de litt utstående ørene mine og fordi jeg er tynn. Veier i dag såvidt 50kg. Det er helt jævlig. Er ikke ofte jeg hører noe nå, men når jeg hører det svir det og hele dagen er ødelagt. Vi kom som sagt i nye klasser i 8, og det gikk greit. Mista kontakten med mange, men fortsatte å henge med bestevennen min fra barneskolen. Jeg ble også venn med gutta i klassen og vi er vel som oftest 3 eller 4 som henger sammen i friminuttene. Det siste året har jeg gått gjennom 2 opprasjoner (Fordi jeg ble født med litt kjevheter i brystet, dette har også sendt selvtilliten min rett til helvette) Den første gikk veldig bra, men så flyttet et ribbein litt på seg og det så helt fucka ut. Selvtilliten som da hadde vært på topp et par måneder gikk rett til helvette. Etter dette startet en periode med depresjon. Alt var galt med meg syntes jeg. Jeg fikk også mageproblemer pga dette, som førte til at jeg var veldig mye borte fra skolen. Nå har jeg hatt den andre opprasjonen, og det ble bedre, men jeg blir nok aldri fornøyd. Etter at jeg har kommet tilbake på skolen igjen for fult, merket jeg at kompisene mine ikke viste like mye intresse for meg som før. Jeg kan nesten forstå dette, det siste året har jeg vært veldig lite sosial. Har ikke spurt dem om å finne på noe på evigheter og har ikke blit spurt heller. Dette er fordi jeg har vært mye borte og deprimert. De siste to ukene har jeg nesten ikke hengt med dem i friminuttet. Har prøvd å snakke til dem, men lurer nesten på om de ignorerer meg (Det er snakk om de 2 jeg henger mest med) Resten av uka skal de på skole tur, den blir ikke jeg med på fordi aktivitetene de skal gjøre på sørlandet ikke passer helt meg siden jeg er nyopperert. Og til helga skal jeg dra til Mallorca i en uke så får heller ikke vært med på avslutninga neste uke. Dette betyr da at i dag var siste skoledagen for meg i tiende klasse, i denne klassen og på denne skolen. Er nesten sikker på at jeg har nevnt for dem at jeg ikke skal være med på turen og avslutninga. Like vel sa de ikke hade engang. Ingen gjorde det. Det er jo litt kjipt, føler meg som en taper her jeg sitter. Skulle jo gjærne sagt hade til dem jeg, men jeg gikk litt etter dem fordi jeg skulle si hadet til læreren vi har hatt i 3 år. Nå begynner jo alle på vgs til høsten, og han som alltid har vært bestevennen min begynner på en annen skole. Sånn jeg ser det nå, så har de fått dritt lei av meg, og jeg må nesten prøve å virke som en morsom gutt med kjempe god selvtillit første skole dag på vgs, for å få noen venner igjen. Er dritt lei dette livet nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skulle ønske jeg var den populære, den jentene ga en klem til, den som ble invitert på fest. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hm, de vennene du hadde, de har blitt "kule"? Da du kommer på VGS er det noe lettere å få venner da det er mer interesserettet så de i klassen har litt mer samme interesser som deg. Om du kommer inn på det du vil da.. I VG2 er det enda mer interesse-rettet (blir gjerne flere programfag timer) og du får enda flere venner. Hadde det selv ikke så gøy igjennom VG1, da kom inn på noe jeg ikke likte, men i VG2 (der jeg er nå, men bare 2 dager igjen på skolen..) har jeg nå flere venner, da alle har felles interesser. Jeg går IKT-servicefag, og siden alle der liker data, er det lettere å bli kjent.. Du vil nok ha det iallefall litt sånn (tror jeg). Lenke til kommentar
Gjest Gutt16 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Vet ikke helt jeg. De er vel helt normale, de kan snakke med de fleste om alt. De er vel litt kule ja, kulere enn meg hvertfall. De er morsommere. Håper det blir lettere på vgs ja. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Se dette heller som en ny mulighet. Du er ferdig med ungdomsskolen, nå begynner VGS og du kommer i helt nye miljøer, møter masse hyggelige folk og ingen har noen fordommer mot noen. Jeg ville vært sjeleglad for at ungdomsskolen er over hadde jeg vært i din posisjon, nå har du jo muligheten til å vise alle på VGS hvor ålreit du er, uten at de veit alt mulig rart om tidligere historikk i form av fravær osv. Lenke til kommentar
Gjest Gutt16 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du sier noe, dette kan jo være en kjempemulighet. Hva bør man gjøre for å skape best mulig førsteinntrykk første skoledag? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Prate med folk, bli kjent med flest mulig. Ikke gjem deg i et hjørne. Lenke til kommentar
Gjest Jessica Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du sier noe, dette kan jo være en kjempemulighet. Hva bør man gjøre for å skape best mulig førsteinntrykk første skoledag? Som h*n over nevner, prat med folk og ikke gjem deg bort i et hjørne. Etter mitt syn bør du passe på at du ikke virker for ovenpå, om du skjønner? Ikke prøv for hardt å gjøre inntrykk at du virker hyper og blir slitsom i lengden, jeg går ihvertfall lei av sånne folk ganske raskt - og ikke gjør deg populær/dra en vits på andres bekostning,- det er bare kjipt og slemt. Vær ærlig, direkte og blid, smil når du føler for det og lytt til andre om de prøver å si deg noe.. Om noen prøver å sette deg ut av spill/gjøre narr av deg - prøv så hardt du kan å være rolig, tenke og vise at det som ble sagt ikke er i nærheten av å bety noe som helst for deg, noen ganger kan det beste være om du ser på personen og begynner å le, (for det er egentlig latterlig når folk stadig prøver å drite ut andre for å få høyere status selv), og dessuten, etter vgs er de fleste vokst nok opp til å slutte med sånt - da har du et lite fortrinn om du allerede fra dag 1 er en trivelig fyr, som faktisk bare kan le slike folk opp i trynet og si noe sånt som "Jasså, ja.. du får det sikkert bedre når puberteten er over, stakkars.." eller: "Du.. hva ER egentlig problemet ditt, får du ikke nok oppmerksomhet hjemme siden du alltid skal være så jævla drittsekk? Voks opp, så kan vi snakkes når du har lært deg å oppføre deg som et normalt menneske.." Hev deg over drittsekker, men ikke vis at du er redd/bryr deg, ignorering kan ofte funke best. Snakk med flest mulig av de i klassen når det passer seg sånn, enten i friminuttene, gruppearbeid o.l (Ikke fly rundt og prate desperat med ALLE i løpet av dag 1) Om du viser deg omgjengelig og snakker litt med de fleste, både populære og mindre populære, vil kanskje mange huske at du alltid har vært real/grei, og det kan lønne seg i løpet av de 3 årene på vgs! Lykke til! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Mye sant i det de andre sier, men ikke prøv å være for frampå og for morsom. Er ikke morsomt med de som hele tiden skal prøve å være så jævlig morsomme hele tiden. Man vil ikke bli klassens klovn Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du sier noe, dette kan jo være en kjempemulighet. Hva bør man gjøre for å skape best mulig førsteinntrykk første skoledag? Som h*n over nevner, prat med folk og ikke gjem deg bort i et hjørne. Etter mitt syn bør du passe på at du ikke virker for ovenpå, om du skjønner? Ikke prøv for hardt å gjøre inntrykk at du virker hyper og blir slitsom i lengden, jeg går ihvertfall lei av sånne folk ganske raskt - og ikke gjør deg populær/dra en vits på andres bekostning,- det er bare kjipt og slemt. Vær ærlig, direkte og blid, smil når du føler for det og lytt til andre om de prøver å si deg noe.. Om noen prøver å sette deg ut av spill/gjøre narr av deg - prøv så hardt du kan å være rolig, tenke og vise at det som ble sagt ikke er i nærheten av å bety noe som helst for deg, noen ganger kan det beste være om du ser på personen og begynner å le, (for det er egentlig latterlig når folk stadig prøver å drite ut andre for å få høyere status selv), og dessuten, etter vgs er de fleste vokst nok opp til å slutte med sånt - da har du et lite fortrinn om du allerede fra dag 1 er en trivelig fyr, som faktisk bare kan le slike folk opp i trynet og si noe sånt som "Jasså, ja.. du får det sikkert bedre når puberteten er over, stakkars.." eller: "Du.. hva ER egentlig problemet ditt, får du ikke nok oppmerksomhet hjemme siden du alltid skal være så jævla drittsekk? Voks opp, så kan vi snakkes når du har lært deg å oppføre deg som et normalt menneske.." Hev deg over drittsekker, men ikke vis at du er redd/bryr deg, ignorering kan ofte funke best. Snakk med flest mulig av de i klassen når det passer seg sånn, enten i friminuttene, gruppearbeid o.l (Ikke fly rundt og prate desperat med ALLE i løpet av dag 1) Om du viser deg omgjengelig og snakker litt med de fleste, både populære og mindre populære, vil kanskje mange huske at du alltid har vært real/grei, og det kan lønne seg i løpet av de 3 årene på vgs! Lykke til! Sier ikke at det må skje han, men jeg, da jeg startet i VG1, var det iallefall en dust som ikke hadde noe bedre å gjøre enn å plage meg. (jeg var også operert, mistet første 2-3 ukene på skolen). Jeg fikk bare til svar: Ingenting i forhold til ditt problem iallefall hahahaha*100, da jeg spurte hva han feilet. Hater folk som er så ivrige av å være på toppen at det går ut over andre.. (Ble bedre da jeg fikk noen venner, selv og det ikke var så lett da de fleste allerede kjente hverandre litt godt, og jeg var F.N.G'n. Men dette var noe verksted kødd, egentlig siste stedet jeg ville være i det hele tatt.. men karakterer bestemte.. Sorry om jeg bare har skremt TS nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå