Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Selvbilde og forhold jentte 20 år

Gjest ho derrrrrr

Anbefalte innlegg

Gjest ho derrrrrr

Eg har nå vært sammen med kjæresten min i snart 3 år, eg har ikke like sterke føleser for han som han har for meg og slik har de vært i 1år. Han snakker om oss 2 med hus og barnn og eg klarer ikke å se de for meg.

tingen er at har mistet en del selvtilit i forholde og selvbilde mit er helt på tryne til tider, kjæresten min kan si til meg 10000 ganger om dagen at eg er så nydelig men eg tror ikke på de, mye på gunn av små ting han har sagt tiligere som eg ikke klarer å riste av meg, eks: han skryter altid av puppene mine, at dem er så faste og store men så rett ut av de blå så sier han at eg kanskje burde tenke på å stramme dem opp lit. eg blir jo så klart lei meg, er de en ting eg har pleid å være fornøyd med så er de jo puppene mine men ikke nå lenger og dette er over et år siden. han unskylte seg og sa at han ble lit for overfladisk akurat der og ham mente de ikke.

eg komer ikke over de og anre episoder, og flere i familien min sier at han kan virke manipulerende til tider, noe eg også ser, han vet å bruke samvitigheten sin til å få de som han vil.

hva synes dere? er de normalt at man i et forhold mister et god selvbilde??? noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo synd at du har så dårlig selvtillit, men jeg tror mest det var en forsnakkelse fra hans side. Jeg tror det er ganske vanlig at man lettere biter seg fast i de negative tingene enn de positive tingene. Vi mennesker er ganske selv destruktive på den måten.

Du får prøve å høre mer etter når han sier fine ting. Jeg kan ikke snakke for alle gutter, men jeg pleier i hvert fall å si slike ting til kjæresten min fordi jeg mener det. Husk at han er sammen med deg fordi han digger deg.

Lenke til kommentar

Eg har nå vært sammen med kjæresten min i snart 3 år, eg har ikke like sterke føleser for han som han har for meg og slik har de vært i 1år. Han snakker om oss 2 med hus og barnn og eg klarer ikke å se de for meg.

Ja, da er det jo game over. Bare å slå opp.

Hvis han og du har forskjellige mål, er det jo ikke noe å holde på med.

Lenke til kommentar

Ja, da er det jo game over. Bare å slå opp.

Hvis han og du har forskjellige mål, er det jo ikke noe å holde på med.

Litt uenig. Det er mange på 20år som ikke er klar til å tenke på hus og barn. Jeg synes faktisk det er sunt at du ikke har låst deg helt fast enda. Det er mye som skal oppleves, oddsene er også store for at dette ikke er den du gifter deg med..

Når det gjelder selvtilliten din, så er nok det noe du må jobbe med selv. Hvis det er noe du er ufornøyd med. Ville jeg prøvd å rette opp (om det så er holdning, en kroppsdel, kles stil osv..) Vilje styrer hverdagen din og hvor bra den er.

Akkurat dette forholdet ville jeg nok vurdert utveien fra. Du sier selv at både du og familien din opplever personen som manipulerende. Dette ene og alene er grunn nok til å avslutte synes jeg. Du virker heller ikke utrolig interessert i å fortsette forholdet og leter etter godkjennelse(?) fra andre til å avslutte. Slik som du skriver, så får du min iallefall.

Ang den uttalelse om puppene dine, det var nok mer enn dårlig spøk enn alvorlig kommentar. Jeg vet god at negative ord henger lengre igjen enn positive, men tror du må konsentrere deg om å høre de positive ordene du får. Dette vil hjelpe selvtilliten =)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Det er tydelig at kjæresten din er veldig glad i deg, men har du nevnt at du ikke setter pris på oppførselen hans noen ganger? Opptrer han manipulerende er det rett og slett til å be ham gi faen. Om han vil ha noe, får han fikse det selv. Hva det nå enn måtte være.

Du sier ingenting om hvor lenge siden det er han begynte med "negative" bemerkninger. Men kan det være noe i ditt følelsesspekter som er blitt påvirket av ting han har sagt? Evt gjort? Snakker du med han om dette? Er han klar over hva du føler?

Det er vanskelig for en person å gjøre det godt igjen om han ikke er klar over at han har gjort noe feil.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...